Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی از طرح جدید آمریکا برای احیای داعش در سه محور علیه کشور‌های ایران، عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «توفیق ابراهیم» نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنان، چهارشنبه (امروز - ۱۷ مارس)، از اقدام واشنگتن در احیای داعش در طرح و پوششی جدید خبر داد.

وی در گفتگو با پایگاه خبری عراقی «المعلومه» گفت: آمریکا در راستای برنامه خود برای احیای داعش با طرح و پوششی جدید، تلاش دارد به هر طریقی که شده، افراد مسلح داعش را به مرز‌های تاجیکستان و ایران انتقال دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تحلیلگر لبنانی با هشدار درباره انتقال هزاران عصو داعش به کوه‌های ایران در نزدیکی مرز تاجیکستان تصریح کرد: آمریکا به دنبال احیای داعش در سه جهت است که عبارتند از: شرق رود فرات، مرز‌های مشترک عراق و سوریه و ایران.

وی پیشتر نیز گفته بود که ایالات متحده آمریکا به دنبال جنگ‌افروزی در ایران، عراق و سوریه برای تامین منافع ویژه خود است نه تضمین ثبات و امنیت در منطقه، که مدعی آن است.

«ناصر قندیل» نماینده سابق پارلمان لبنان نیز موضوع تلاش آشکار آمریکا و همپیمانانش برای احیای داعش در عراق و سوریه به عنوان توجیهی برای تداوم ابقای نیرو‌های آمریکایی در این کشور‌ها را، تایید می‌کند.

وی پیشتر تصریح کرد: احیای داعش با یک هدف استراتژیک و به عنوان یک برگ برنده در دست آمریکا در حال انجام است. موقعیت جدید آمریکایی، در‌ها برای برنامه‌های حل و فصل را باز خواهد کرد، اما راه بسیار پرپیچ و‌خم خواهد بود. استقرار نظامی آمریکا در سوریه و عراق و ارتباط دادن آن با پرونده‌های مبارزه با تروریسم در سایه تلاش آشکار واشنگتن و همپیمانان آن برای احیای داعش به عنوان توجیهی برای ابقا در منطقه صورت می‌گیرد.

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز اواخر بهمن گذشته در سالروز شهادت فرماندهان مقاومت لبنان به فعالیت مجدد داعش و عناصر آن در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت که دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن درصدد است از این گروه تروریستی برای توجیه حضور خود در این دو کشور عربی استفاده کند و این اقدام آن‌ها بعد از آن آغاز شد که درخواست‌های رسمی و مردمی مبنی بر اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق بیشتر شد؛ لذا واشنگتن داعش را به حرکت درآورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: داعش تاجیکستان ایران احیای داعش برای احیای داعش احیای داعش عراق و سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی

به نظر می رسد آمریکا بعد از مشاهده ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در دفاع از خودش در مقابل حمله پهپادی و موشکی وعده صادق ایران به دنبال این است تا دولت های منطقه از جمله کشورهای جنوب خلیج فارس را به سپردفاعی برای رژیم صهیونیستی تبدیل نماید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جدیدترین موضع گیری ضد ایرانی‌اش عملیات وعده صادق را نشان‌دهنده تهدید فزاینده ایران دانست و بر ضرورت همکاری کشورهای عرب خلیج فارس با آمریکا در زمینه "دفاع یکپارچه" تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به لزوم اتحاد و همکاری در میان کشورهای منطقه بر این امر اشاره داشت که طی هفته‌های آتی با کشور شورای همکاری در خصوص یکپارچه‌سازی دفاع هوایی و موشکی و تقویت امنیت دریایی گفتگو خواهد کرد.

بلینکن طی ماه‌های اخیر هفت بار به غرب آسیا سفر کرده اما سفر اخیرش به ریاض تحت عنوان شرکت در داووس صحرا اولین سفرش به خاورمیانه پس از وعده صادق است. وی در نشست مشورت‌های استراتژیک شورای همکاری خلیج فارس با آمریکا در ریاض که همزمان با نشست داووس برگزار می‌شد، این اظهارات را مطرح کرد که در واقع بیانگر چشم انداز آمریکا برای آینده منطقه غرب آسیا و خلیج فارس بود.

آنچه می توان از اظهارات بلینکن برداشت نمود، این است که کشورهای متحد آمریکا باید برای دوره پسا وعده صادق آماده شوند و در برهه جدید باید کشورهای منطقه باهم متحد شوند. البته پوشیده نیست که منظور وزیر امور خارجه آمریکا از کشورهای منطقه، رژیم صهیونیستی است و وی از کشورهای خلیج فارس می‌خواهد به روند عادی سازی روابط با تل آویو ملحق شوند.

در واقع آمریکا بعد از مشاهده ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در دفاع از خودش به دنبال این است تا کشورهای منطقه از جمله کشورهای جنوب خلیج فارس را به سپردفاعی برای رژیم صهیونیستی تبدیل نماید. این درحالی است که کشورهای منطقه بجز اردن در شب عملیات وعده صادق حاضر به درگیر شدن با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی نشدند؛ چراکه می دانستند که اولا جمهوری اسلامی به دنبال تنش نیست و بعد از حمله به ساختمان کنسولگری اش در دمشق وادار به واکنش در مقابل تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی شده است. ثانیا حساب کشورهای مسلمان منطقه از رژیم اسرائیل که به طور مستمر در حال اقدام علیه امنیت ملی ایران می باشد، متفاوت است.

به نظر می‌رسد در وضعیت کنونی که رژیم صهیونیستی در نتیجه سیاست‌های توسعه طلبانه به یکباره با خشم فلسطینی‌ها مواجه شده، آمریکا وارد عمل شده تا کشورهای عرب خلیج فارس را تبدیل به سپر بلای اسرائیل نماید و این امر را تحت عنوان " اتحاد و یکپارچگی کشورهای منطقه" نام نهاده است.

در واقع آمریکا به تعبیری درحال احیای ایده ناتوی عربی است که در دوره ترامپ هم دنبال می شد که تلاش داشت کشورهای شورای همکاری را همراه با مصر، اردن و رژیم صهیونیستی در اتحادیه سیاسی، نظامی و امنیتی سازماندهی کند تا از این رهگذر زمینه کاهش حضور در منطقه غرب آسیا را فراهم کند و تمرکز بیشتری بر حضور در دریای چین داشته باشد.

پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد

تفاوت تلاش‌های دوره ترامپ در دوره جدید منطقه در این است که در آن زمان کشورهای شورای همکاری با استناد به تصویر ببر کاغذی از اسرائیل، این رژیم را به عنوان قدرتی توازن بخش در منطقه مدنظر داشتند، اما اکنون شرایط متفاوت است. در واقع کشورهای عربی در چهارچوب طرح آمریکایی باید عصاکش رژیم صهیونیستی شوند و همین مسئله سبب تغییر در ساختار محاسبه هزینه و فایده همسویی با رژیم صهیونیستی علیه ایران به ویژه پس از عملیات وعده صادق است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • قهرمانی دختران فوتبال ایران در تورنمنت کافا
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد