Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سید نادر نقیبی سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی آبادان گفت: در حوادث چهارشنبه سوری آخر سال جنوب غرب خوزستان سه نفر با سوختگی جزیی اندام دست با میانگین سنی بین ۲۴ تا ۴۷ سال از دیشب تا ساعت ۸ صبح امروز مصدوم شدند.

او در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری افزودند: در زمینه آموزشی و فرهنگ سازی واحد آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی با همکاری سازمان‌های دخیل و تشکیل کارگروه اطلاع رسانی با انجام کار‌های فرهنگی و پیشگیرانه در فضای مجازی، سامانه شاد آموزش و پرورش، چاپ تراکت و پوستر‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما تاثیر قابل توجهی در کاهش حوادث و مصدومین داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: نشست‌های متعددی با ارگان‌های امدادی و انتظامی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان جهت هماهنگی و تقسیم کار منعقد شد و تمهیدات و پیش بینی‌های لازم جهت پاسخ به حوادث احتمالی در نظرگرفته شد.

نقیبی در ادامه با بیان اینکه از لحاظ لجستیکی و تجهیزات مورد نیاز درمانی همه نیاز‌های اورژانس ۱۱۵ برای چهارشنبه آخر سال تامین گردید، گفت: به رسم هرسال و با توجه به حساسیت‌های موضوع علاوه بر تامین و دارو و تجهیزات آمبولانس‌های فوریت‌های پزشکی، تیم مدیریتی اورژانس پیش بیمارستانی با حضور میدانی از تیم‌های امدادی مستقر در نقاط پر تردد و بیمارستان‌های سطح شهر بازدید بعمل آمد همچنین دستور تخلیه و تعیین تکلیف بیماران از بخش اورژانس بیمارستان جهت آمادگی پذیریش مصدومان احتمالی صادر شد.

او در پایان با اشاره به اینکه تمام ۳۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ آماده باش کامل و با چراغ‌های روشن هشدار، جلوی پایگاه‌ها مستقر بودند، گفت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۴ دستگاه آمبولانس رزرو به مجموع آمبولانس‌ها تا پایان آماده باش مستقر و اضافه شدند ضمن اینکه مرکز پایش مراقبت‌های درمانی mcmc و مرکز هدایت عملیات بحران eoc کلیه حوادث و بیمارستان‌ها را پایش و فرماندهی کردند که برآیند تلاش‌های صورت گرفته منجر به چهارشنبه سوری کم حادثه و مصدوم شد.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چهارشنبه سوری حوادث چهارشنبه سوری چهارشنبه سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۷۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس

مسئول موتورلانس اورژانس فارس در گفت گو با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: امسال تعداد موتورلانس‌ها از سه دستگاه به ۷ دستگاه افزایش یافته و ۸۰ درصد خدماتی که آمبولانس ارایه می‌کند از طریق کارشناسان موتور بانی ارایه می‌شود.
محلاتی افزود: استان فارس بعد از تهران بیشترین موتورلانس را دارد و در حال حاضر ۷ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شیراز از خدمات موتور بانی به صورت ۲۴ ساعت‌ها استفاده می کنند.

مسئول موتورلانس اورژانس فارس گفت:  در اماکنی که ترافیک سنگین است و آمبولانس ها به سختی تردد می کنند، موتورلانس‌ها به سرعت اعزام می‌شوند تا خدمات اورژانسی اولیه به بیماران ارائه و در صورت نیاز، آمبولانس برای انتقال بیمار اعزام شود.
وی با بیان اینکه از پارسال که موتور بانی در شیراز راه اندازی شد بسیاری از ماموریت‌های اورژانس فارس سریعتر انجام می‌شود ، افزود: آمبولانس‌ها به طور میانگین ۷ دقیقه و موتورلانس‌ها ۴ دقیقه بر بالین بیمار حاضر و خدمات پزشکی ارایه می‌شود.

دیگر خبرها

  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در خوزستان