Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سرکارخانم هاله فرشاد گوینده برنامه رادیویی کندیمیز صداوسیمای مرکز استان آذربایجان شرقی در دهمین جشنواره ملی رسانه های کشاورزی ( شهید آوینی) به عنوان گوینده برتر کشور انتخاب و تندیس، لوح تقدیر و جایزه این بخش را از آن خود نمود.

به گزارش خبرنگارما در تبریز؛مدیر تولید صدای مرکز استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه برنامه کندیمیز یکی از برنامه های قدیمی رادیو تبریز می باشد که برای مخاطبین روستا نشین ، امور عشایر و همه علاقمندان به این برنامه به صورت ضبطی پخش می شود گفت: این برنامه با حضور کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و اداذات تابعه این سازمان در استودیو و یا روستا  و با حضور گزارشگر در روستاهای استان و مصاحبه با كارشناسان محلی ضمن بررسی مسائل و مشکلات روستائیان عزیز به موضوعات مبتلا به در محیط های روستایی می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهندس یعقوب نظرنیا با بیان اینکه در میان خیل عظیم برنامه های رادیویی، برنامه ای که اختصاص به بررسی وضعیت روستاهای آذربایجان شرقی داشته باشد، جایگاه ویژه ای را در میان روستائیان به خود اختصاص داده است افزود: روستاهای آذربایجان شرقی با فرهنگ غنی و پر قدمت خود یکی از ضروری ترین بخش ها برای تبیین طرح اقتصاد مقاومتی ، حهش تولید و تاکید بر استقلال در حوزه تولیدات کشاورزی می باشند.

وی با بیان اینکه شناخت دقیق مسایل مربوط به روستاههای استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ادامه داد: ریشه تمامی مشكلات و مسائل عقب ماندگی مثل فقر گسترده، نابرابری در حال رشد، رشد سریع جمعیت و بیكاری فزاینده، در مناطق روستایی قرار دارد و با توجه به اینکه یکی از اهداف کلان توسعه در اغلب کشورها و از جمله کشور ما، کاهش بیکاری و توسعه فعالیت های شغلی است توسعه و عمران روستایی در چند دهه اخیر همواره یکی از دغدغه های اصلی توسعه در ایران و اکثر کشورهای در حال توسعه بوده است.

مدیر تولید رادیو تبریز افزود: در بسیاری از کشورها، توسعه روستائی به مثابه راهبردی با اهمیت برای تامین نیازهای اساسی و توزیع بهینه منافع ناشی از توسعه ملی تلقی شده و بدین منظور نیز با شیوه های متعدد، الگوهای متنوعی برای توسعه روستایی تجربه شده که عمدتاً دستاوردهای مطلوبی نداشته و هنوز نیز سهم جوامع روستایی جهان سوم از توسعه و پیشرفت بسیار اندک است و اکثر فقرای این کشورها یا در روستاها بسر می برند و یا شهرنشینانی عمدتاً حاشیه نشین با منشاء روستایی بوده اند.

وی با بیان اینکه صدای شبکه استانی آذربایجان شرقی نیز با توجه به اهمیت روستائیان در چرخه اقتصادی کشور برنامه «کندیمیز» را تولید و پخش می کند افزود: این برنامه دارای آیتم های متنوعی از قبیل ارائه اطلاعات مسائل دامداری و کشاورزی توسط  کارشناسان مربوطه ، گزارش از فعالیت روستائیان، پخش تلفن های مخاطبان و ...  می باشد.

مهندس نظرنیا با بیان اینکه این برنامه هر روز هفته به جز روزهای جمعه در ساعت 20 و به مدت 25 دقیقه از رادیو تبریز به زبان آذری پخش می شود و بازپخش آن ساعت 6:20 دقیقه صبح می باشد افزود: اهداف اصلی برنامه عبارتند از ترویج آداب و رسوم بومی، آموزش و بکارگیری شیوه های نوین کشت و برداشت محصولات کشاورزی ، باغی و دامی، انعکاس مشکلات اجتماعی ، عمرانی و اقتصادی روستائیان به مسئولان و انعکاس آداب و سنن بومی و دیرین مردم روستا می باشد.

وی با بیان اینکه تهیه کننده این برنامه سرکارخانم مریم قلی زاده و گوینده آن نیز سرکارخانم هاله فرشاد می باشد که در دهمین جشنواره ملی رسانه های کشاورزی ( شهید آوینی) به عنوان گوینده برتر کشور انتخاب و تندیس، لوح تقدیر و جایزه ویژه آن را از آن خود ساخته است افزود: آقایان  علیرضا نصیری ، کیومرث سهرابی و درخشان گزارشگران این برنامه، آقایان باقرپور و سلطانی نویسندگان آن و اقایان فتح ابادی، علیزاده و خانم ها یوسفی، سعادتی و مرحمتی نیز صدابرداران آن را تشکیل داده اند.

گفتنی است این برنامه در  نوزدهمین جشنواره مراکز استانها نیز مقام برتر را کسب کرده بود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا عطایی‌فر کارگردان کمدی-درام «توقف اتانازی» به همراه حسین کشفی‌اصل و آناهید ادبی بازیگران نمایش پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه مهمان برنامه رادیویی «تئاترشهر» شبکه رادیویی نمایش بودند.

نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر، از ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

کارگردان و بازیگران نمایش از سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاترشهر مهمان برنامه رادیویی «تئاترشهر» شبکه رادیویی نمایش بودند.

این هنرمندان در تازه‌ترین برنامه رادیویی «تئاترشهر» ضمن معرفی بیشتر نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» به پرسش‌های مخاطبان و مجری برنامه درباره دیگر جزییات این تئاتر پاسخ دادند.

یعقوب ‌صباحی، حسین ‌کشفی‌اصل، علی خازنی، سامان ‌تیرانداز، آناهید ‌ادبی، علی حیدری، محمد ‌مغانی، محمدرضا معصومی، سارا ‌واحدنوعی، سهراب ‌گلدره، علیرضا ‌عرب، فاطمه ساکتی، پیام شیخ نوازجاهد و امیرحسین ‌امیری، بازیگرانی هستند که در این نمایش حضور دارند.

«توقف اتانازی»، یک کمدی-درام است که زندگی پنج نفر با مرگ را در صحنه تئاتر به تصویر می‌کشد.

برنامه رادیویی «تئاترشهر» به تهیه‌کنندگی و سردبیری علی بهرامی روزهای پنجشنبه هر هفته به صورت زنده و مستقیم از ساعت ۱۷ تا ۱۸ بعدازظهر از سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر راهی آنتن شبکه رادیویی نمایش می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

کد خبر 6088947 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری