Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: در کل استان ۹۸۷ نفر برای انتخابات شورای شهر ثبت نام کردند که ۲۰ پرونده هنوز درحال بررسی است و درحال حاضر ثبت نام ۹۵۵ نفر نهایی شده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، بهروز اکرمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پایان مهلت ثبت نام شوراهای شهر اظهار داشت: روز گذشته ساعت 24 ثبت نام داوطلبان شورای شهر به پایان رسید اما پرونده‌های برخی از افراد که در ساعات پایانی روز گذشته ثبت نام کرده‌اند در حال بررسی است و در کل استان 987 نفر ثبت نام کردند که 20 پرونده هنوز درحال بررسی است و درحال حاضر ثبت نام 955 نفر نهایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهرستان‌های اراک 311 نفر، آشتیان 23 نفر، تفرش 40 نفر، خمین 70 نفر، خنداب 30 نفر، ساوه 143 نفر، کمیجان 32 نفر، محلات 54 نفر، فراهان 42 نفر، شازند 112 نفر، دلیجان 33 نفر و زرندیه 65 نفر در انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ادامه داد: بر اساس میزان استقبال نسبت به کرسی‌های اصلی و علی‌البدل به تفکیک شهرها در آشتیان 2.9 و تعداد داوطلبان 3 برابر کرسی‌های اصلی و علی البدل، در داودآباد 1.4، در اراک 15.6، در کارچان 1.3، در ساروق 1.1 است که بیشترین استقبال داوطلبان در شهرستان اراک و نسب آن 25 برابر کرسی‌های اصلی و مورد نیاز است.

اکرمی با بیان اینکه در تفرش 5 برابر تعداد کرسی‌های اصلی ثبت نام داشتیم، تصریح کرد: در قورچی‌باشی 1.6، در خمین 4.8، در جاورسیان 1.5، در دلیجان 2.9، در خنداب 2.3، در خشک‌رود 1.1، در نراق 1.3، در مامونیه 2.9، در زاویه 1.5، در رازقان 1.1، در آوه 1.4، در ساوه 7.1، در غرق آباد 1.8، در مهاجران 4.3، در آستانه 1.6، در توره 1.3، در شازند 3.8، در شهباز 2.1، در نوبران 1.5 و در نهایت در هندودر به نسبت 1 که کمترین استقبال را داشتیم و به همین میزان کرسی‌های اصلی ثبت نام کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی عنوان کرد: نسبت داوطلبان به کرسی‌ها در شهرستان‌های فرمهین 1.5، تلخاب 1.1، در نیم‌ور 1.4، در میلاجرد 1.9، در کمیجان 2.1 و در محلات 5.4  بوده که در مجموع 293 کرسی اصلی و علی‌البدل شورای شهر در استان که داوطلبان آن به نسبت 3.3 هستند و در خصوص کرسی‌های اصلی که 182 کرسی است به نسبت این کرسی‌ها 5.2 داوطلب برای آن وجود دارد.

اکرمی با اشاره به سن افراد متقاضی افزود: در رنج سنی 25 تا 29 سال 8 درصد داوطلب، رنج سنی 30 تا 35 سال 22 درصد داوطلب، رنج سنی 36 تا 40 سال 19 درصد داوطلب، رنج سنی 41 تا 45 سال 16 درصد داوطلب، رنج سنی 46  تا 50 سال 12 درصد داوطلب، رنج سنی 51 تا 55 سال 12 درصد داوطلب، رنج سنی 56 تا 60 سال 6 درصد داوطلب، رنج سنی 61 تا 65 سال 4 درصد داوطلب، رنج سنی 66 سال تا 70 سال یک درصد داوطلب داشته‌ایم و در سنین 71 تا 75 سال یک داوطلب و در سنین بالای 75 سال 2 نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: درمورد میزان تحصیلات افراد متقاضی یک درصد کمتر از دیپلم، دیپلم 3 درصد، فوق دیپلم 5 درصد، لیسانس 51 درصد، فوق لیسانس 33 درصد، دکتری 4 درصد و تحصیلات حوزوی 2 درصد بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: نسبت به دوره قبل انتخابات شورای اسلامی شهرها، میزان داوطلبان خانم 2 درصد افزایش داشته و در این مرحله 85 درصد داوطلبان از مرد و 15 درصد داوطلبان زن هستند.

اکرمی خاطرنشان کرد: 15 درصد داوطلبان از سابقه ایثارگری و 19 درصد سابقه عضویت در شوراها بهره‌مند بودند و ما به دنبال افزایش مشارکت مردمی هستیم.

وی عنوان کرد: در سال گذشته انتخابات استان مرکزی یکی از سالم‌ترین انتخابات بود و گواه آن تجلیل از استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی به خاطر امانتداری در انتخابات توسط شورای نگهبان است و در انتخابات آینده نیز صیانت از آرای مردمی و بهره‌گیری از تجربیات انتخابات قبل در دستور کار قرار دارد تا انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی، سالم و قانونی برگزار کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: رسالت ما اجرای قانون است و اگر ناظران و مجریان طبق وظایف قانونی خود عمل کنند دیگر مشکلی اعم از ایجاد فتنه رخ نمی‌دهد، میزان استقبال داوطلبان در استان مرکزی نسبت به کشور بهتر است و عوامل مختلفی همچون عوامل اجتماعی و عملکرد شوراها باعث کاهش استقبال داوطلبان جهت شرکت در انتخابات است.

اکرمی ادامه داد: استان مرکزی از جمله استان‌هایی بود که هیئت‌های اجرایی خود را تشکیل داد و 30 نفر از معتمدان معرفی شده و به هیئت نظارت تایید شدند و تلاش ما برقراری یک تعامل و هماهنگی خوب بین ستاد انتخابات، هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت است.

وی خاطرنشان کرد: آغاز ثبت نام داوطلبان میان دوره‌ای مجلس در شهرستان‌های فراهان، تفرش و آشتیان از 8 فروردین‌ماه به مدت هفت روز و همچنین ثبت نام داوطلبان شوراهای روستا از 16 فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

5 نامزد حزب مؤتلفه اسلامی برای انتخابات 1400 معرفی شدندشرایط حضور حداکثری مردم استان سمنان در انتخابات 1400 فراهم شودثبت‌نام 4 عضو شورای شهر تهران برای انتخابات 1400

 112 حزب در استان مرکزی وجود دارد 

عطیه صالحی، مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت احزاب گفت: در استان مرکزی 112 حزب وجود دارند که برخی از آنها راکد و برخی تنها در ایام انتخابات فعال می‌شوند.

وی افزود: بالغ بر 50 حزب در انتخابات خانه احزاب شرکت کرده‌اند و بخشی از این احزاب فعال هستند و ساماندهی احزاب در دستور کار دفتر سیاسی و انتخابات است.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ثبت نام کرده اند استان مرکزی برای انتخابات کرسی های اصلی درصد داوطلب شورای شهر رنج سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی پایین است؟

مدیرکل تعاون استان مرکزی گفت: یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری و سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، جمشید امیدی ظهر امروز در جشنواره امتنان استان مرکزی(تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه) اظهار داشت: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از 10 مهرماه سال گذشته آغاز و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام 440 کارگر، 59 گروه کار و 121 واحد در سامانه امتنان شد. پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، 108 مورد بازدید میدانی انجام شد.

وی افزود: مجموعا هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و 2 گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر در مجموع به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند که در هفته کار و کارگر از آنها تجلیل شد. امسال از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم تعیین شده و به فرموده ایشان رکن جهش تولید کارگر است، هر قدر کارگر و کارآفرین بیشتر تلاش کنند و هر قدر زمینه تلاش موثر برای اینها فراهم شود توفیقات بیشتری نصیب کشور و ملت خواهد شد. این استان در سنوات گذشته کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در سال گذشته تصریح کرد: آمار شاغلین 15 سال به بالا در سال 1401 به 389 هزار و 720 نفر رسید و 15 هزار و 720 اشتغال از سال 99 تا 1401 به استان اضافه شد و آمار سال 1402 تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود. 

امیدی بیان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی از 7.8  درصد سال 1400 به 7 درصد در سال 1402 رسید. نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال 1400 و 1401، نیز 36.6 درصد و سال گذشته به 36.3 درصد رسید.یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری و سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است.

وی از افزایش 8 درصدی کارگاه‌هایی فعال استان نسبت به سال 99 خبر داد و گفت: تعداد کارگاه‌های فعال استان 6.25 درصد معادل یک‌هزار و 482 کارگاه از بهمن ماه 1401 تا بهمن‌ماه 1402 اضافه شده است. 

انتهای پیام/711/.

دیگر خبرها

  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • چرا نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی پایین است؟
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ سالم ترین کنکور را برگزار کردیم
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان