Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نسبت به ارائه راهکار دائمی برای بحران مهاجرت در نشست هفته آینده سران اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد.

قدس آنلاین: به گزارش آناتولی، «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه ابراز امیدواری کرد که نشست سران اتحادیه اروپا طی هفته آینده به پایبندی برای حل دائم بحران مهاجرت بینجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالین گفت: «با تکیه بر این راهکار می توان همکاری کرد تا بار سنگین مهاجرت برای ترکیه کاهش یابد و  پناهجویان با امنیت به سوریه بازگردند.»

وی در سخنانی در همایشی مجاز درباره توافق‌نامه امضاشده بین ترکیه و اتحادیه اروپا در ۱۸ مارس ۲۰۱۸ تصریح کرد: «علی‌رغم همه تلاش‌هایی که ترکیه مبذول داشته، ۱۰ سال از جنگ سوریه گذشته است. این جنگ دلیل اصلی بحران مهاجرت است.»

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد: «بزرگ‌ترین معضل برهه کنونی ناکامی در تضمین بازگشت ایمن پناهجویان سوری به دلیل اقدامات حزب کارگران کردستان و دولت سوریه است.»

در همین راستا کالین به حوادثی که پناهجویان در ماه‌های گذشته با آن روبه رو بوده‌اند پرداخت و گفت: «این شرایط نقض تمام قطعنامه‌های بین‌المللی و ارزش‌های اتحادیه اروپا و نیز تمام توافق‌نامه‌ها از جمله توافق‌نامه قبول بازگشت با ترکیه است.»

او ابراز امیدواری کرد که سران اتحادیه اروپا ابتکار عمل را بدست گرفته و با بحران مهاجران را جدی بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه پناهجویان اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس