Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی از طرح جدید آمریکا برای احیای داعش در سه محور علیه کشورهای ایران، عراق و سوریه خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، «توفیق ابراهیم» نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنان، امروز (چهارشنبه - 17 مارس)، از اقدام واشنگتن در احیای داعش در طرح و پوششی جدید خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری عراقی «المعلومه» گفت: آمریکا در راستای برنامه خود برای احیای داعش با طرح و پوششی جدید، تلاش دارد به هر طریقی که شده، افراد مسلح داعش را به مرزهای تاجیکستان و ایران انتقال دهد.
این تحلیلگر لبنانی با هشدار درباره انتقال هزاران عصو داعش به کوه‌های ایران در نزدیکی مرز تاجیکستان تصریح کرد: آمریکا به دنبال احیای داعش در سه جهت است که عبارتند از: شرق رود فرات، مرزهای مشترک عراق و سوریه و ایران.
وی پیشتر نیز گفته بود که ایالات متحده آمریکا به دنبال جنگ‌افروزی در ایران، عراق و سوریه برای تامین منافع ویژه خود است نه تضمین ثبات و امنیت در منطقه، که مدعی آن است.
«ناصر قندیل» نماینده سابق پارلمان لبنان نیز به موضوع تلاش آشکار آمریکا و همپیمانانش برای احیای داعش در عراق و سوریه به عنوان توجیهی برای تداوم بقای نیروهای آمریکایی در این کشورها پرداخته است.
وی پیشتر تصریح کرد: احیای داعش با یک هدف استراتژیک و به عنوان یک برگ برنده در دست آمریکا در حال انجام است. موقعیت جدید آمریکایی، درها برای برنامه‌های حل و فصل را باز خواهد کرد اما راه بسیار پرپیچ و‌خم خواهد بود. استقرار نظامی آمریکا در سوریه و عراق و ارتباط دادن آن با پرونده‌های مبارزه با تروریسم در سایه تلاش آشکار واشنگتن و همپیمانان آن برای احیای داعش به عنوان توجیهی برای ابقا در منطقه صورت می‌گیرد.

دولت بایدن در صدد احیای داعش است
چندی پیش «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز در سالروز شهادت فرماندهان مقاومت لبنان‌ به فعالیت مجدد داعش و عناصر آن در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت که دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن درصدد است از این گروه تروریستی برای توجیه حضور خود در این دو کشور عربی استفاده کند و این اقدام آن‌ها بعد از آن آغاز شد که درخواست‌های رسمی و مردمی مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی از عراق بیشتر شد؛ لذا واشنگتن داعش را به حرکت درآورد.

توطئه‌ای خطرناک‌تر از سقوط موصل در جریان است
وزیر کشور پیشین عراق درباره وقوع توطئه‌ای جدید به مراتب خطرناک‌تر از سقوط موصل در سال 2014 هشدار داد و گفت که این توطئه جدید بخش های بیشتری از عراق مثل نجف اشرف، کربلای معلی و بغداد را نیز درگیر خواهد کرد.
«باقر جبر الزبیدی» وزیر کشور اسبق عراق درباره توطئه‌ای جدید علیه این کشور هشدار داد و گفت که این توطئه، خطرناک‌تر از سناریوی موصل است و شامل نجف اشرف، کربلاء و بغداد می‌شود.
وی در گفت‌وگو با شبکه عراقی «دجله»، گفت: آنچه که اکنون در سنجار و گذرگاه «الولید» در جریان است، بسیار خطرناک است و یک فاجعه سوریه و عراق را تهدید می کند.
دبیر کل جنبش «انجاز»، گفت توطئه‌ای برای جمع‌کردن مجدد داعش و کنترل آن بر کوه‌های سنجار با همکاری ترکیه در جریان است. سنجار در حال حاضر یک موقعیت ژئوسیاسی مهم در منطقه به شمار می‌رود. جمع‌آوری داعش در این منطقه به معنای تکرار مجدد جنایات 2014 در موصل، صلاح‌الدین، کرکوک و حتی اربیل است. دامنه این طرح تا استانهای بغداد، نجف اشرف و کربلا نیز کشیده می‌شود.
وی که وزیر کشور در دولت «ایاد علاوی» و وزیر دارایی در دولت اول نوری مالکی بود و از سال 2010 تا 2014 نماینده پارلمان عراق و رئیس کمیسیون امنیت مجلس بوده، درباره توافق اخیر دولت در سنجار گفت: این توافق هیچ ارزشی ندارد.
الزبیدی افزود: یک شخصیت آمریکایی از من خواست در دولت العبادی مشارکت کنم، اما من آن را رد کردم. «مهدی الصمیدعی» مفتی عراق بر این امر گواه است.

کاخ سفید، دوست داعش می‌ماند
چندی پیش حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «جو ‏بایدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا در شعارهای انتخاباتی خود از جنگ علیه تروریسم سخن گفت اما دستور وی برای حمله به نیروهای بومی مبارزه‌کننده با داعش نشان داد که کاخ سفید با اعمال سیاست دوگانه در استفاده از تروریسم، دوست داعش می‌ماند. فقط ماسک مستأجران جدید کاخ سفید تغییر کرده است.»

دستور حمله بایدن به سوریه، هدیه‌ای به داعش بود
عضو سابق سنای محلی ایالت ویرجینیا ضمن توصیف حمله اخیر آمریکا به سوریه به عنوان «هدیه‌ای برای داعش»، گفت هیچ کشوری در جهان نیست که بیشتر از آمریکا علیه کشورهای خارجی دیگر حملات نظامی انجام داده باشد.
«ریچارد بلک» عضو سابق سنای محلی ایالت ویرجینیا به شبکه «پرس تی‌وی» گفت: «نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی عراق)، به‌طور عمده با داعش مبارزه کردند و بسیار هم علیه آنها مؤثر بودند. به همین دلیل، وقتی آمریکا به بسیج مردمی حمله می‌کند، به تروریست‌های داعش در عراق و سوریه کمک کرده است»،
بلک با بیان اینکه حملات راکتی اخیر به منطقه سبز در بغداد فقط بهانه دولت بایدن برای حمله به سوریه بود، توضیح داد: «حملات [آمریکا] سرزمین مستقل سوریه را هدف گرفت و کاملا در تناقض با قوانین بین‌المللی بود. محتمل نیست که آمریکا واقعا بداند چه کسانی آن راکت‌ها را [در عراق] شلیک کردند».
وی ضمن اشاره به اتخاذ تاکتیک‌های جدید توسط تروریست‌های داعش علیه نیروهای مقاومت، اظهار داشت: «آن سیاست [آمریکا] که همواره فرض می‌کند نیروهای ضد تروریسم عراق، راکت‌ها را شلیک کرده‌اند، به داعش این قدرت را می‌دهد که هر زمان که می‌خواهند حمله هوایی آمریکا به دشمنانشان را کلید بزنند».
این سیاستمدار عضو حزب جمهوری‌خواه ادامه داد: «داعش راکت‌ها را شلیک می‌کند، ما شبه‌نظامیان عراقی را سرزنش می‌کنیم، آمریکا نیروهای عراقی را بمباران می‌کند. این استراتژی، ناعادلانه و بی‌اخلاقی است».
بلک با بیان اینکه نیروهای کشته‌شده در جریان حملات آمریکا به مناطق مرزی سوریه عملا اعضای قانونی نیروهای مسلح عراق بودند، نه «تروریست‌هایی» که واشنگتن سعی دارد معرفی کند؛ افزود: «هیچ کشوری در جهان نیست که بیشتر از آمریکا علیه کشورهای خارجی دیگر حملات نظامی انجام داده باشد».
وی همچنین تصریح کرد: «در حوزه اختیارات رئیس‌جمهور آمریکاست که جنگ‌های این کشور را متوقف کند. با این حال، او نمی‌تواند این کار را بدون خارج کردن نیروی نظامی از منطقه [خاورمیانه] انجام دهد. آمریکا بارها از حملات به نیروهای نظامی‌اش، به عنوان بهانه‌ای برای تقویت حضور نیروهای خود استفاده کرده است. اگر جو بایدن واقعا می‌خواهد میراثی پایدار و مثبت به‌جا بگذارد، باید دستور خروج نیروهای آمریکایی از خاورمیانه در عرض 90 روز را صادر کرد. هرچند که گمان نمی‌کنم این اتفاق بیافتد».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: احیای داعش آمریکا برای احیای داعش احیای داعش عراق و سوریه جدید آمریکا توطئه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته

وزارت دفاع ترکیه از کشتن ۴۳ تروریست طی هفته جاری در عملیات‌های داخل این کشور، شمال سوریه و شمال عراق خبر داد.

براساس گزارش آناتولی، این در یک نشست خبری توسط زکی آق‌ترک، مشاور روابط عمومی و رسانه‌ای وزارت دفاع، روز پنجشنبه ارائه شد.

آق‌ترک گفت: تعداد تروریست‌هایی که از ابتدای امسال در شمال عراق و سوریه کشته شده‌اند به ۸۴۵ تروریست رسیده است.

وی همچنین از دستگیری ۳۶۴ نفر از جمله ۹ تروریست در تلاش برای نفوذ غیرقانونی به ترکیه خبر داد.

منابعی در این وزارتخانه اعلام کردند که نیرو‌های گارد مرزی عراق پایگاه‌هایی را در نزدیکی مناطق عملیاتی ترکیه برای جلوگیری از فعالیت‌های سازمان تروریستی پ. ک. ک ایجاد کرده‌اند.

این منابع ترکیه‌ای اعلام کردند: این فعالیت‌ها با هماهنگی ما در حال انجام است و تلاش‌ها با هماهنگی عراق و کشورمان برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی پ. ک. ک، تامین امنیت مرز‌ها و حفاظت از جان غیرنظامیان عراقی ساکن در منطقه ادامه خواهد داشت.

این منابع همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر سفر اسامه عسکر رئیس ستاد ارتش مصر به ترکیه، تأیید کردند که این سفر دوره جدیدی از نظر توسعه روابط نظامی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق در گرگان تشییع شد
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه