Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس ابلاغیه دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، به تمامی فرمانداران و بخشداران مبنی بر التزام اجرای ماده (۴۸) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و ماده (۲۲) آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهرها، ثبت نام کاندیدای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها در لامرد برای رقابت بر سر 30 کرسی بلاتکلیف این شهرستان، همزمان با سراسر کشور، از 20 اسفند ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پس از بازه زمانی ۷ روزه پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از شهرستان لامرد؛ با نیم نگاهی به چهارسال گذشته این مهم استخراج میگردد که تعداد کاندیدای شوراهای شهر، در سرتاسر لامرد با رقم قابل ملاحظه کاهش 84.16 درصدی، از 739 کاندیدا به 117 نفر رسیده است. فرماندار شهرستان لامرد در رابطه با علل این موضوع گفت: رشد عقلانیت در سراسر کشور و سنجش داشتن بستر اجتماعی، موجب شده است که تعداد کاندیدای شوراهای شهرها کاهش یابد اما نکته قابل ملاحظه ای که در این دوره رخ داده است این که در دوره قبل فقط در یکی از شهرهای لامرد کاندیدای خانم داشتیم اما اکنون این مشارکت به 5 شهر رسیده است. حسین شبانی نژاد با نیم نگاهی بر ماده ۳ قانون انتخابات کشور، مجموع کل کاندیداهای خانم و آقای در انتظار تأیید صلاحیت ششمین دوره شوراهای این شهرستان را 12 و 105 نفر اعلام کرد و گفت: در شهرهای لامرد، علامرودشت، خیرگو، اشکنان، چاهورز و اَهِل به ترتیب 38، 23، 20، 14، 13 و 9 تن خود را کاندیدای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی کردند. این مقام مسئول با بیان اینکه علیرغم هشدار از سوی مقامات کشوری مبنی بر موکول نکردن ثبت نام ها به روز آخر، بیش از 50 درصد از ثبت نام ها در این روز صورت گرفت، خاطرنشان کرد: 80 نفر از کاندیدای محترم با حضور در فرمانداری ثبت نام خود را انجام دادند و بقیه عزیزان نیز بصورت غیرحضوری آمادگی خود را جهت شرکت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر اعلام کردند. وی ادامه داد: 20 درصد از کاندیدای این دوره از شورا سابقه حضور در شورای شهر را داشتند همچنین از 117 کاندید ثبت نامی، 7 نفر اهل تسنن و 110 نفر تشیع بودند. شبانی نژاد تصریح کرد: جوان ترین کاندیدای این دوره مربوط به شهر لامرد با 26 بهار از زندگی و مسن ترین آنها مربوط به شهر اشکنان با 56 سال سن است علاوه بر این 10 درصد کل ثبت نامی ها به بانوان اختصاص دارد. فرماندار لامرد بیان کرد: 8 اردیبهشت 1400 نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداها اعلام می‌شود و پس از آن داوطلبانی که رد صلاحیت می شوند و یا صلاحیت شان احراز نمی شود می توانند تا 48 ساعت به نتیجه اعلام شده در صورت تمایل اعتراض نمایند. وی افزود: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به مسئولین دستگاه‌های مربوطه درخواست برپایی 135 شعبه رای گیری دادیم؛ این در حالیست که سال پیش تعداد شعب رای گیری شهرستان در مجموع 80 شعبه بود شبانی نژاد در پایان خواستار شد: از هیأت های نظارت درخواست میکنم که به نحوی تأیید صلاحیت ها صورت بپذیرد که از همه اقشار جامعه کاندید داشته باشیم چرا که وجود عنوان مختلف کاندیدا حضور مردم را در انتخابات پر رنگ تر خواهد کرد همچنین مردم عزیز نیز برای تعیین سرنوشت خودشان و شهرشان شایسته است که در انتخابات شرکت کنند. انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در شهرستان لامرد، همزمان با سراسر کشور برگزار میشود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات لامرد انتخابات شوراهای اسلامی ششمین دوره شوراهای شوراهای اسلامی شهر شهرستان لامرد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088675

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند