Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم فرمانده سپاه قم با بیان اینکه سپاه همیشه برای خدمتگزاری در خدمت مردم بوده، گفت: در سال جاری با بیش از ۴۰۰ چرخ، دو و نیم میلیون ماسک یکبار مصرف و ۶۰ هزار ماسک قابل شستشو را تولید کردیم.

سردار سید محمد تقی شاهچراغی در جمع خبرنگاران  ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز پاسدار با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای خدمتگزاری به مردم در عرصه‌های مختلف توسط امام خمینی (ره) تأسیس شده و با رهنمودهای مقام معظم رهبری هم هدایت می‌شود، گفت: شأن ما شأن خدمت به مردم است، ولی عرصه‌های آن متفاوت و ممکن است عرصه‌های امنیتی، خدمت رسانی، محرومیت زدایی یا… باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب علیه السلام قم با اشاره به اینکه عرصه خدمت و محرومیت زدایی بسیار مختلف است، افزود: با توجه به ظرفیت عظیم جوانان دارای ۵۵۰ گروه ثبت شده اقدام کننده جهادی هستیم و در حال حاضر این گروه‌ها در سطح روستاها، استان و کشور در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۵ محله کمتر برخوردار شهر در دو سال و نیم گذشته شناسایی شده ادامه داد: ۱۱۷ محله در شهر قم وجود دارد که نیازمند اشتغال زایی، بهسازی خانه‌های نیازمندان، کمک مومنانه و … در برخی مناطق احساس می‌شود.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه سپاه و نیروهای جهادی در عرصه‌های مختلف دغدغه برطرف کردن نیازهای مردم را دارند و ۱۲ میلیارد تومان با کمک مردم و خیرین در لرستان صرف امور عمرانی شد، افزود: مردم قم همیشه در انجام امور خیر پیش قدم بوده‌اند و ۹۷ واحد از روستای شهر معمولان را با کمک آستانه مقدسه حضرت معصومه سلام الله علیها، قرارگاه کریمه اهل بیت سلام الله علی‌ها و کمک‌های مردمی بسازیم، تجهیز کنیم و کلید را به آن‌ها تحویل بدهیم.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا فرصت‌های همبستگی، همدلی، همراهی و استفاده از ظرفیت خیرین را در بین مردم و گروه‌های مختلف ایجاد کرد افزود: با همکاری کمیته امداد و بنیاد مسکن ۲۱ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد آماده شده بود که بیش از ۲ و نیم میلیارد تومان نیز هزینه آن شد و به آن‌ها تحویل داده شد.

فرمانده سپاه قم با اشاره به اینکه در یکی از روستاهای قم احداث زمین ورزشی داشتیم ادامه داد: چهار روستا را به کمک خیران دارای چاه آب کردیم، ۷۵ واحد از منزل محرومین با کمک بهزیستی، کمیته امداد، خیرین و قرارگاه کریمه اهل بیت سلام الله علی‌ها بازسازی کردیم و هم اکنون نیز بسیجیان مشغول فعالیت در ۱۱ روستا در جهت اصلاح و بهینه سازی شبکه آبرسانی هستند.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه توانمندسازی معتادین یکی از کارهایی است که در سپاه به کمک افراد ایجاد شده است، گفت: در دهکده اقتصاد مقاومتی در ۱۱ محور با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی افراد را در زمینه‌های مختلف توانمندسازی و حمایت می‌کنیم؛ همچنین در یک سال گذشته ۴۵۰ شغل خانگی پایدار را ایجاد کردیم.

وی تلاش در زمینه مبارزه با مفاسد را از دغدغه‌های مردم و سپاه دانست و افزود: به کمک دستگاه قضا و همکاری سایر نهادها مشکلات در زمینه‌های مختلف را پیگیری کرده و به سرانجام رساندیم و این کار را در صورت درخواست مجدد دستگاه‌ها انجام خواهیم داد.

شاهچراغی با بیان اینکه در زمان کنترل شیوع ویروس کرونا نیز اقدامات خوبی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت افزود: با همکاری بسیج دانشجویی در هفت ماه از سال جاری با بیش از ۴۰۰ چرخ در سطح شهر توانستیم ۲ و نیم میلیون ماسک یکبار مصرف و ۶۰ هزار ماسک قابل شستشو تولید کنیم که بخشی از آن‌ها به مردم عرضه شده و بخشی از آن‌ها نیز به مرور زمان و به فراخور نیاز در میان مردم و دستگاه‌های مختلف توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم با اشاره به اینکه در سال جاری با همکاری آموزش و پرورش اردوهای راهیان نور را به صورت مجازی برگزار کردیم، ادامه داد: با همکاری دوستان و علاقمندی جامعه هدف به لطف خدا ۱۵۰ هزار نفر از طریق شبکه شاد، یادمان‌های شهدای راهیان نور را به صورت زنده و ۱ میلیون و ۱۶۰ هزار نفر به صورت آفلاین بازدید داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ماسك سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمانده سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی، گفت: سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است. - اخبار استانها -

حسین اکبری در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: تشکیل سپاه به عنوان مهم‌ترین رکن مردمی انقلاب اسلامی نشانگر باور جمهوری اسلامی ایران به مشارکت مردم در تامین امنیت است.

وی افزود: سپاه در حوزه بازدارندگی اقدامات بسیار خوبی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده و امروز بازدارندگی قدرت جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق به خوبی به دنیا اثبات شد.

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی گفت: امروز در علم هوافضا در لبه علم دنیا هستیم و از بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان پیشتاز بوده و قدرت‌نمایی رزمندگان سپاه اسلام در تنبیه رژیم صهیونیستی برای همه قابل لمس بود.

اکبری ادامه داد: سپاه در حوزه نیروی زمینی در کنار برادران مرزبانی و ارتش و سایر نیروهای مسلح، حضور جدی و قوی دارد و بخشی از مرز در جنوب شرقی در زمره محدوده پاسداری فرزندان سپاه خراسان شمالی از تیپ جوادالائمه(ع) است.

وی تصریح کرد: امروز سلاح‌های به روز و کارآمد و دقیق در اختیار نیروهای زمینی سپاه و سایر نیروهای سپاه است و این حاصل پیوند علم با اقتدار ملی است.

اکبری گفت: بسیج، امروز با مردمی کردن موضوع امنیت توانسته است نمونه کاملی از امنیت مردمی را که امنیتی پایان ناپذیر است به همه مردم منطقه و دنیا ارائه دهد. در کنار این اقدامات، فعالیت‌های خدماتی و جهادی به صورت به صورت مردمی با 2000 گروه جهادی در حال انجام است.

فرمانده سپاه خراسان شمالی با اعلام این موضوع که همه دستگاه‌های اجرایی و مردم از حضور سپاه و بسیج در فعالیت‌های خدماتی و عمرانی رضایت کامل دارند گفت: امروز در حوزه‌های آبرسانی، ساخت مسکن برای محرومان و ایجاد راه‌های روستایی و سایر اقدامات عمرانی و فرهنگی نیز  فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی، توسعه لرستان را به همراه دارد
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است