Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@13:35:20 GMT

چگونه کمر درد خود را تسکین دهیم؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۲۵۷۶

چگونه کمر درد خود را تسکین دهیم؟

راهکارهایی مانند خوابیدن صحیح، درست نشستن، انجام فیزیوتراپی، ماساژ، استفاده از کمپرس سرد و گرم، ورزش کردن و استفاده از مسکن می‌تواند کمر درد را تسکین دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فردی که از کمر درد رنج می‌برد، خواب راحتی را تجربه نمی‌کند و همانطور که مشخص است، زمانی که فردی نتواند به میزان کافی بخوابد، کمر درد او وخیم‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت خوابیدن نامناسب نیز می‌تواند باعث تشدید کمر درد شود. بهتر است این افراد به پهلو دراز بکشند و یک بالشت را بین زانوهای خود قرار دارند تا ستون فقرات آن‌ها در یک وضعیت خنثی قرار بگیرد و فشار از روی آن برداشته شود. اگر فرد مبتلا به کمر درد تمایل دارد به پشت بخوابد، باید یک بالشت را زیر زانوهای خود قرار دهد و از تشک سفت و راحت استفاده کند. در ادامه به بررسی دیگر روش‌های تسکین کمر درد می‌پردازیم:

درست نشستن

طرز نشستن نادرست می‌تواند باعث بروز کمردرد و حتی تشدید آن شود، به خصوص اگر لازم باشد فرد به مدت طولانی بنشینید. برای بهبود کمر درد توصیه می‌شود هنگام کار با کامپیوتر روی صفحه کلید خم نشوید، صاف بنشینید و بدنتان را به صندلی تکیه دهید. بهتر است یک بالشت یا یک پارچه رول شده روی صندلی قرار دهید و سپس روی آن بنشینید. همچنین توصیه شده است که هنگام نشستن پاها را روی زمین قرار دهید.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپیست به منظور کاهش درد کمر و قرار دادن ستون فقرات در وضعیت مناسب، نحوه صحیح نشستن، ایستادن و راه رفتن را به شما آموزش می‌دهد. علاوه بر این فیزیوتراپیست ورزش‌های مخصوصی برای تقویت عضلات اصلی کمر به شما آموزش می‌دهند. نتایج مطالعات نشان می‌دهد زمانی که قدرت، انعطاف پذیری و استقامت خود را افزایش دهید، کمر دردتان تسکین پیدا می‌کند؛ البته ممکن است این اتفاق زمان‌بر باشد.

ماساژ

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که انجام ماساژ یک بار در هفته به مدت ۱۰ هفته می‌تواند باعث کاهش کمر درد شود. بنابراین افرادی که از کمر درد مزمن رنج می‌برند، می‌توانند از ماساژ درمانی استفاده کنند. روش دیگر کاهش کمر درد، درمان دستی یا مانیپولیشن (Manipulation) ستون فقرات است که باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. مانیپولیشن برای کاهش درد و افزایش توانایی حرکت بیماران مبتلا به کمر درد بسیار مؤثر است.

استفاده از کمپرس سرد و گرم

استفاده منظم از کمپرس یخ روی مناطقی از کمر که درد می‌کند می‌تواند درد و التهاب ناشی از آسیب را کاهش دهد. لازم است این کار را چندین بار در روز هر بار حداکثر ۲۰ دقیقه انجام دهید، برای اینکه یخ پوستتان را اذیت نکند، می‌توانید آن را داخل یک حوله نازک قرار دهید. پس از چند روز استفاده از کمپرس سرد، به منظور افزایش جریان خون در منطقه آسیب دید و شل شدن عضلات از کمپرس گرم استفاده کنید. علاوه بر این، به منظور تسکین درد می‌توان حمام آب گرم را نیز امتحان کرد.

ورزش کردن

دراز کشیدن به مدت طولانی می‌تواند کمر درد را تشدید کند و عوارض دیگری نیز به دنبال داشته باشد. بنابراین هرگز به منظور کاهش درد خود در تخت‌خواب نمانید و فعالیت فیزیکی داشته باشید. ورزش کردن، مؤثرترین راه برای تسکین سریع کمر درد در نظر گرفته شده است. شنا کردن، پیاده‌روی یا یوگا می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر واقع شود.

مصرف مسکن

برخی افراد برای تسکین کمر درد خود از داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی (NSAID) یا اپیوئیدها استفاده می‌کنند. در صورتی که آنها داروهای دیگر نیز مصرف می‌کنند باید با پزشک خود مشورت کنند تا تداخل دارویی ایجاد نشود. علاوه بر این ممکن است پزشک برای کاهش اسپاسم عضلانی دردناک، داروهای شل کننده عضلانی تجویز کند.

کد خبر 445394

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تسکین درد کمر نشستن طولانی فیزیوتراپی ماساژ کمر درد درمان کمردرد پیشگیری از کمر درد علت کمر درد چیست علت کمردرد درد کمر تسکین کمر درد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمر درد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان

ساکنان ولسوالی درایم ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان تجمع اعتراضی کم سابقه‌ای علیه طالبان برگزار کردند و علیه آن‌ها شعار دادند. در ویدیویی که از این اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، معترضان با حمل یک تابوت شعار «مرگ بر امارت» سر می‌دهند. طالبان حکومت خود را امارت اسلامی می‌نامد.

به گزارش طلوع‌نیوز، شماری از باشندگان این ولسوالی به دلیل کشته شدن یک غیرنظامی توسط افراد امنیتی طالبان دست به این تجمع اعتراضی زده‌اند. منابع محلی گفته‌اند که این حادثه زمانی اتفاق افتاده است که افراد طالبان برای تخریب کشت خشخاش به این ولسوالی رفته بودند ولی با باشندگان محل درگیر و یک فرد کشته شد.

 

معترضان در این ویدیو می‌گویند که افراد طالبان وارد خانه‌های آن‌ها شده است.

دفتر سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت بدخشان در واکنش به این حادثه گفته است که «تحرک و استفاده سوء تعدادی از افراد از چند دهقان و زارعین کشت خشخاش باعث بروز درگیری بین نیروهایی که موظف به تخریب بودند با زارعین شده است.»

دفتر سخنگوی فرماندهی همچنین گفته است که در درگیری پیش آمده «مردم محل با پرتاب سنگ و چوب به سوی مجاهدین در صدد به آتش کشیدن وسایط و سامان آلات آن‌ها برآمدند که این درگیری‌ها منجر به کشته شدن یک نفر از مردم محلی شد.»

به گفته فرماندهی ولایت بدخشان در حال حاضر اوضاع آرام و تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

دیگر خبرها