Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی به استقرار ۴۱۳ گروه و ماشین‌آلات راهداری در جاده‌های این استان اشاره و بیان کرد: این اقدام به منظور تمهید سفر کم‌خطر در راهها ویژه زائران و مسافران نوروزی، به حداقل رساندن سوانح رانندگی و ارایه خدمات مناسب در این ایام صورت گرفته است.

ابراهیم نصری در نشست دیشب کمیسیون ایمنی و شورای استانی ترافیک خراسان رضوی افزود: بر این اساس هم‌اینک "۹۷ گروه راهداری، ۳۱ گروه امداد تعمیراتی، پنج ایستگاه ثابت خدمت‌ر رسانی، ۲۴۷ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و ۳۳ باب راهدارخانه" ویژه ایام نوروز ۱۴۰۰ در طول مسیرهای جاده‌ای خراسان رضوی مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین "نصب ۵۱ دوربین نظارت تصویری در ۱۳۶ جاده، ۱۸۷ سامانه نظارتی و ثبت تخلف، نصب ۱۲ تابلو پیام متغیر و یک تابلو ترافیک‌نما" به منظور پایش وضعیت ترافیک در مسیرهای جاده‌ای خراسان رضوی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: "۱۵ گروه نظارتی، ۱۳۱ شرکت مسافربری، هزار و ۴۵۶ دستگاه اتوبوس، دو هزار و ۴۲۴ دستگاه مینی بوس، هزار و ۲۱۹ دستگاه سواری کرایه، هفت هزار و ۷۱۷ راننده، ۱۱ دستگاه ناوگان کشیک و ۴۴ مجتمع خدماتی رفاهی" نیز به منظور نظارت بر نحوه تامین و ارایه خدمات مطلوب سفر در نوروز ۱۴۰۰ در جاده‌ها و پایانه‌های مسافری خراسان رضوی مستقر شده‌اند.

وی افزود: سامانه‌های تلفنی به شماره ۱۴۱، ۱۰۰۰۵۲۵ و شماره تماس ۳۸۵۱۹۵۰۲ نیز به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان در خصوص وضعیت راهها و حمل و نقل جاده ای در خراسان رضوی است.

نصری ادامه داد: همچنین ۱۵۲ پایگاه اورژانس شبانه‌روزی شامل ۹۱ پایگاه شهری و ۶۱ پایگاه جاده‌ای با تعداد ۱۶۵ دستگاه آمبولانس فعال در طول ایام نوروز در مسیرهای جاده‌ای خراسان رضوی فعالیت خواهند داشت.

وی گفت: گروههای عملیاتی هلال احمر نیز در ایام نوروز برای مقابله با سوانح برف و کولاک احتمالی، حوادث ترافیکی و امداد هوایی در جاده‌های خراسان رضوی به صورت آماده باش خواهند بود و پلیس راه هم از همه ظرفیتهای گروههای گشت محسوس و نامحسوس خود بهره خواهد گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: اعطای ۵۰ عدد کلاه ایمنی، آشکارسازی هزار دستگاه موتور سیکلت و دو هزار دستگاه ناوگان حمل بار، استفاده از هزار عدد راهنمای ایمنی موتورسواران و هزار عدد بروشور راهنمای ایمنی سرنشینان و همچنین استقرار ۱۲ مرکز معاینه فنی سنگین به منظور ارتقای ایمنی ناوگان عمومی، موتورسیکلت‌رانان و کاربران آسیب‌پذیر در جاده‌های خراسان رضوی انجام شده است.

استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی با گستره‌ای معادل هفت درصد مساحت کشور ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر جاده دارد که شش هزار و ۴۲۳ کیلومتر آن بین‌شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومترش راه روستایی است./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جاده ای خراسان رضوی حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: ۸۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در شبانه روز گذشته در شهرهای خراسان رضوی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ سیدرضا اسدنژاد افزود: ۵۱ دستگاه از این تعداد مربوط به مشهد است.

وی اضافه کرد: مرتکبان ۱۲ هزار و ۶۱۴ فقره تخلف راهور نیز دیروز در شهرهای استان جریمه شدند که سه هزار و ۷۵ فقره از این تعداد تخلفات حادثه ساز است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: همچنین دیروز ۱۰۸ فقره تصادف جرحی با ۱۱۴ مصدوم و ۵۸۱ فقره تصادف خسارتی در شهرهای استان رخ داده است.

سرهنگ اسدنژاد افزود: با رعایت قوانین راهور تا میزان زیادی از بروز تصادفات کاسته می شود.

دیگر خبرها

  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • ۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود