Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سپاه یک نیروی مکتبی تحت امر ولایت، انقلابی و مردمی است، که بعد نهادی اش بر بعد سازمانی غلبه دارد و به اقتضای نیاز انقلاب، با انعطاف ساختاری و سازمانی عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید

سردار سلیمانی اسطوره‌ای ماندگار در دل تاریخ

«بسم الله الرحمن الرحیم

حلول ماه مبارک شعبان المعظم و خجسته میلاد سرور و سالار جوانان اهل بهشت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و روز پاسدار و ولادت باسعادت حضرت قمربنی هاشم اباالفضل العباس علیه السلام و روز جانباز و میلاد فرخنده حضرت سیدالساجدین امام زین العابدین و پیشاپیش نیمه شعبان و زادروز منجی عالم بشریت قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم (عج) مبارک باد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامگذاری سوم شعبان میلاد حضرت امام حسین علیه السلام بعنوان روز پاسدار برگرفته از هویت این نیروی مکتبی تحت امر ولایت، انقلابی و مردمی است، که بُعد نهادی اش بر بعد سازمانی غلبه دارد و به اقتضای نیاز انقلاب، با انعطاف ساختاری و سازمانی عمل می‌کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصل ۱۰۵ قانون اساسی، نگهبانی و پاسداری از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن را بر عهده دارد؛ لذا سپاه تنها یک نهاد و ارگان نظامی و صرفا یک بازوی مسلح نیست؛ بلکه عمده ر سالت آن حفاظت از مرز‌های عقیدتی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران است.

در راستای این رسالت است که در هر برهه ای، سپاه ماموریت خاصی در عرصه‌های گوناگون نظامی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیدا می‌کند.

انقلاب اسلامی، یک انقلاب دینی با ارزش‌های خاص بوده و جمهوری اسلامی مهمترین دستاورد این انقلاب است. این انقلاب و نظام سیاسی برخاسته از آن، به دلیل حقگرایی و آرمانگرایی براساس آموزه اسلامی، دشمنانی، چون نظام سلطه جهانی دارد.

خداوند به تمامی کسانی که در راهش قیام میکنند و به دنبال تحقق حاکمیت الهی هستند، امر کرده تا خود را در برابر د شمنان شان که همانا دشمنان خدا نیز هستند، قدرتمند ساخته تا بتوانند از خود دفاع کنند «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدوکم» و این آیه انتخاب شد برای آرم سپاه پاسداران، تا نشان و حجتی برای چیستی و چرایی شکل گیری اش در نخستین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی باشد.

به استناد قانون اساسی، اساسنامه سپاه، تدابیر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، رسالت مصوب و ابلاغی سپاه از سوی فرماندهی معظم کل قوا عبارت است از؛ پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن در برابر هر سه طیف تهدیدات سخت و نیمه سخت و نرم و کمک به توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور در چارچوب تدابیر، ولی امر مسلمین و فرماندهی کل قوا.

در آستانه میلاد حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و روز پاسدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع امنیت و سلامت و شهدای مدافع حرم آل الله بویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ضمن اعلام آمادگی برای مقابله با انواع تهدیدات و توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی، از آحاد ملت بزرگ ایران اسلامی بویژه مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری می‌خواهیم ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برپاداشتن شور و شعور حسینی و اعیاد بزرگ شعبانیه، برای حضور حداکثری در انتخابات سرنوشت ساز خردادماه ۱۴۰۰ و انتخاب کاندیدای اصلح برای ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا باشکوه‌تر از همیشه در صحنه دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلامی حضور داشته باشند.»

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعیاد شعبانیه انقلاب اسلامی علیه السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی صبح امروز در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه صورت گرفت، گفت: عنایت خداوند متعال و فکر و اندیشه بلند امام خمینی (ره) سبب تشکیل و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی بابیان اینکه سپاه یک نهاد انقلابی همه جانبه برای حراست و حفاظت از دستاورد‌های انقلاب است، افزود: پاسداران می بایست قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقدس است.

امام جمعه زنجان بابیان اینکه سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیده است، گفت: تمامی این فعالیت‌ها و خدمات رسانی باید برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

حجت الاسلام خاتمی بابیان اینکه تشکیل نهاد نمایندگی در سپاه خردمندانه و هوشیارانه بوده است، افزود: می‌توان گفت فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ساخت یک سپاه معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی بابیان اینکه سپاه مولود انقلاب و بسیج مولود سپاه است، ادامه داد: این نهاد به دلیل عملکرد فکری و بصیرتی، نزدیک‌ترین نهاد‌ها به نظرات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: امروز اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیرو‌های مسلح را شاهد هستیم.


نماینده ولی فقیه در استان گفت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می‌شود، اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

دیگر خبرها

  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است