Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@10:09:19 GMT

حمایت اتحادیه اروپا از فنلاند برای کاهش انتشار کربن

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۳۱۳۶

حمایت اتحادیه اروپا از فنلاند برای کاهش انتشار کربن

اتحادیه اروپا حمایت مالی خود از فنلاند برای کاهش انتشار کربن در سراسر کشور را اعلام کرده و این در حالی است که مقامات ادعا کرده‌اند از بودجه‌های دریافتی برای توسعه اینترنت ۶ گیگابایتی و هوش مصنوعی نیز بهره خواهند گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت فنلاند از طریق برنامه رشد پایدار کشور در نظر دارد سرمایه‌گذاری‌های لازم را برای کاهش انتشار گازهای آلاینده و افزایش رشد پایدار اقتصادی فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، طی پیاده‌سازی این برنامه، وضعیت اشتغال، سلامت، خدمات اجتماعی، تحقیقات، توسعه و نوآوری نیز بهبود قابل توجهی را متحمل خواهد شد. بر اساس خبرهای انتشار شده در رسانه‌های اجتماعی، این اقدامات قرار است تا سال ۲۰۲۳ جامه عمل به خود بپوشاند و پیاده‌سازی آن‌ها دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو هزینه در بر خواهد گرفت.

مقامات رسمی فنلاند قصد دارند نیمی از این بودجه را برای توسعه حمل و نقل سبز و یک چهارم آن را جهت پیشرفت تکنولوژی مورد استفاده قرار دهند. علاوه بر این، اتحادیه اروپا نیز قرار است حدود ۸۰۰ میلیون یورو در اختیار دولت فنلاند قرار دهد تا این کشور را در مسیر پایداری تحت حمایت خود قرار دهد.

وزیر دارایی فنلاند ادعا کرده که سرمایه‌گذاری‌ها همگی با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در هوا و افزایش رفاه شهروندان انجام خواهد شد و بخش‌های صنعتی را نیز به طور قابل توجهی تحت پوشش قرار خواهد داد. وی مدعی شده است که پس از پایان پیاده‌سازی پروژه‌ها در سال ۲۰۲۳، انتظار می‌رود که هر ساله بیش از سه میلیون تن از انتشار گاز دی اکسید کربن، کاهش یابد.

علاوه بر این، بخشی از بودجه‌های شهری در جهت دیجیتالی شدن فرآیندهای شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این راستا، قرار است دولت با استفاده از فرآیندهای دیجیتالی و هوش مصنوعی به افزایش تولیدات و قابلیت دسترسی به خدمات کمک کند.

کد خبر 482028

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کاهش انتشار کربن فنلاند شهرهای جهان منابع آلاینده شهر دیجیتال کاهش آلودگی هوا گازهای آلاینده کاهش انتشار دی اکسید کربن هوش مصنوعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کاهش انتشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم