Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه‌های فلسطینی روز چهارشنبه پس از پایان دور دوم نشست‌های خود در قاهره که طی دو روز برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای بر لزوم برگزاری انتخابات در قدس، کرانه باختری و نوار غزه و مقابله با هرگونه کارشکنی دشمن صهیونیستی تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، این دور از گفتگوها با هدف برداشتن موانع موجود بر سر راه انتخابات مجلس قانونگذاری و برخی اختلافات موجود انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن بندهای بیانیه پایانی گفتگوهای ملی گروه‌های فلسطینی در قاهره به این شرح است:

شرکت کنندگان با روحیه مسئولیت پذیری عالی تمامی مسائل ملی، خطرات پیش روی مسئله فلسطین، برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی با استناد به دستور ریاستی صادر شده در 15 ژانویه 2021 و راه‌های تقویت شراکت ملی را بررسی کردند و بر سر راه‌های حل مشکلات و اختلافات موجود به منظور تقویت روند دمکراسی ملی در فلسطین به توافق رسیدند.

2ـ گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات در مورد روند برگزاری انتخابات و توافق بر سر راه حل‌هایی برای مسائل اختلافی به شیوه‌ای که متضمن برگزاری شفاف و روشن آن در راستای تحقق اهداف ملت فلسطین باشد، برای شرکت کنندگان قرائت شد.

3ـ همچنین رئیس شورای ملی گزارش مفصلی در مورد رویکرد و دیدگاه خود پیرامون این شورا و سازمان آزادی بخش ارائه داد و شرکت کنندگان ساز و کارهای تشکیل شورای ملی جدید و انتخاب اعضای آن در راستای فعال سازی سازمان آزادی بخش و تقویت نقش و جایگاه آن را بررسی کردند.

4ـ قرار شد نشست رهبران گروه‌های فلسطینی به منظور پیگیری توافقات انجام شده ادامه داشته باشد.

5ـ شرکت کنندگان بر وحدت قانونی و سیاسی سرزمین فلسطین و ضرورت برگزاری انتخابات در قدس، کرانه باختری و نوار غزه و مقابله با هرگونه کارشکنی دشمن صهیونیستی در راستای ممانعت از برگزاری انتخابات به ویژه در قدس تاکید کردند.

6ـ شرکت کنندگان بر ضرورت ادامه تلاش برای تشکیل مرجع رهبری واحد برای مقاومت مردمی فراگیر طبق بیانیه نشست اخیر گروه‌های فلسطینی در قاهره تاکید کردند.

7ـ گروه‌های فلسطینی شرکت کننده در انتخابات مجلس قانونگذاری میثاق شرف را به امضا رسانده و طی آن بر پافشاری خود بر پیشبرد تمامی مراحل انتخابات به شیوه‌ای کاملا شفاف و روشن و انجام یک رقابت سالم به منظور تقویت وحدت ملی و منفعت عمومی و حفظ حق ملت در انتخاب نمایندگان خود طبق قانون انتخابات تاکید کردند.

8ـ شرکت کنندگان ضمن سلام و درود به روح شهدا و تقدیر از عموم ملت و اسرای قهرمان، بر ضرورت تحقق وحدت ملی و امیدبخشی به ملت فلسطین در داخل و خارج تاکید کرده و از عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر و نظارت این کشور بر روند برگزاری گفتگوهای ملی فلسطینیان در قاهره تقدیر و تشکر کردند.

ورود هیئت‌های گروه‌های فلسطینی به قاهرهچرا جهاد اسلامی توافق جدید آشتی ملی فلسطین را امضا نکرد؟

 

هنیه: مشارکت در انتخابات در قالب یک لیست یکپارچه ملی را ترجیح می‌دهیم

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد که جنبش متبوعش مشارکت در انتخابات مجلس قانونگذاری در قالب یک لیست یکپارچه ملی با حضور حداکثری جریان‌های سیاسی و ملی فلسطینی را ترجیح می‌دهد.

اسماعیل هنیه در مقاله‌ای در روزنامه "القدس" اظهار داشت که حماس تقویت وحدت ملی و برچیدن صفحه دودستگی و اختلافات داخلی را گامی ضروری در جهت تقویت توان ذاتی فلسطینیان و بسیج امت اسلامی و عربی برای مقابله با پروژه صهیونیسم می‌داند، به ویژه در شرایط فعلی که برخی به دنبال مشروعیت‌بخشی به این رژیم در منطقه هستند.

هنیه افزود که یکی از دلایل اصلی تمایل حماس به مشارکت در انتخابات، احیای نقش فلسطینیان در داخل و خارج در تعیین رهبران و نمایندگان آینده خود است.

وی تصریح کرد که انتخابات باید پلی به سمت بهبود اوضاع داخلی فلسطین و بازسازی نظام سیاسی آن به منظور مقابله با چالش‌ها و تهدیدات پیش‌روی مسئله فلسطین است.

هنیه تصریح کرد که تاکید حماس بر این است که پس از انتخابات، دولت وحدت ملی با مشارکت تمامی جریان‌ها و گروه‌های فلسطینی حتی آن‌هایی که در انتخابات هم شرکت نکردند، تشکیل شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات مجلس قانونگذاری برگزاری انتخابات گروه های فلسطینی شرکت کنندگان تاکید کردند وحدت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران