Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@16:35:05 GMT

امهال بدهی ارزی تولیدکنندگان

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۵۰۳۲

امهال بدهی ارزی تولیدکنندگان

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا رزم حسینی در حاشیه آخرین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۹۹، عملکرد این ستاد را خوب توصیف کرد و گفت: در سال جاری تعداد ۱۸ نشست در سطح ملی برگزار شد که تعداد ۱۴ جلسه آن در پنج ماه اخیر برگزار شد و بیش از ۲۷۰ مصوبه در ستاد به تصویب رسید که ۶۰ درصد آن‌ها اجرا شد.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه در حدود هزار و ۵۰۰ واحد غیرفعال و راکد تولیدی در سال ۹۹ به چرخه تولید برگشت، افزود: در سال ۱۴۰۰ علاوه بر اقدام برای رفع موانع تولید بر حوزه تسهیل روند تولید و همینطور برای روان‌سازی صادرات و واردات تمرکز بیشتری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امهال بدهی ارزی تولیدکنندگان

رزم‌حسینی با استناد به مصوبه ستاد اقتصادی دولت مبنی بر امهال بدهی ارزی تولید کنندگان تصریح کرد:به دلیل تفاوت ارزی که اتفاق افتاد، واحدهای تولیدی تحت فشار بودند که بر اساس درخواست شورای هماهنگی بانک‌ها و پیگیری ستاد، این تصمیم در راستای کمک به تولید کنندگان در ستاد اقتصادی دولت به تصویب رسید.

رشد ۷ درصدی در بخش صنعت

وزیر صمت در ادامه به رشد تولید در ۲۹ رشته تولیدی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی، رشد صنعتی ایران در ۱۱ ماه گذشته به بیش از ۷ درصد رسیده است و پیش بینی می‌کنیم در آمار نهایی سال ۹۹، این رقم به ۷.۵ درصد افزایش پیدا کند.

۶۰ میلیارد دلار تجارت بین المللی

طبق گفته‌های رزم‌حسینی، صادرات ایران در سال ۹۹ به حدود ۳۴ میلیارد دلار رسید و میزان واردات رقمی در حدود ۳۷ میلیارد دلار بود که بیشتر شامل کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید بوده است.

رزم‌حسینی تجارت بین‌المللی ۶۰ میلیارد دلاری در شرایط جنگ اقتصادی و شیوع کرونا را نشانه عملکرد خوب دستگاه‌های مرتبط، واحدهای تولیدی و تجار ایرانی دانست و افزود: در تولید وضعیت مناسبی داریم؛ روند تامین و ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک و اساسی و همینطور نهاده‌های تولید همچنان ادامه دارد و با همکاری خوبی که بانک مرکزی در زمینه تامین ارز انجام داده، اقدامات لازم برای تامین و واردات کالاهایی که مربوط به وظایف و مسئولیت وزارت صمت است، در حال انجام است.

اثرات مثبت روش جدید رفع تعهد ارزی صادرکنندگان

وزیر صمت در بخش دیگر صحبت‌های خود، اجرای سیاست جدید رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان را در افزایش برگشت ارز به کشور موثر دانست و اظهار داشت: مختار بودن صادرکننده برای برگرداندن ارز در سامانه نیما و یا از طریق واردات کالاهای مشخص شده توسط وزارت صمت و یا واگذاری ارز به واردکننده دیگر، نه تنها منجر افزایش برگشت ارز به کشور شده است که واردات مواد اولیه تولید نیز افزایش پیدا کرده است و امیدواریم در سال آینده شاهد رونق بیشتری در تجارت بین‌المللی باشیم.
 

کد خبر 591305 برچسب‌ها علیرضا رزم حسینی تولید کنندگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی تولید کنندگان رزم حسینی سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود

به‌گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی مدد زارع در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بوانات لازمه تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب را تغییر نگرش نسبت به تولید و دخالت دادن زیست بوم‌ها در امر تولید دانست و بیان کرد: این امر تنها با مشارکت مردم به عنوان پیشران تولید محقق می‌شود.

امام جمعه بوانات افزود: اینکه عده‌ای در تهران بنشینند و بخشنامه‌ای الزام‌آور برای کل کشور بنویسند و ابلاغ کنند این فقط رفع تکلیف است و عملاً دردی از دردهای بی‌نهایت تولید را درمان نکرده و نخواهد کرد.

خطیب جمعه بوانات با بیان اینکه یکی از مهمترین ارکان قدرت در هر کشوری اقتصاد و تولید آن کشور است، عنوان کرد: برای محقق شدن شعار سال رهبری باید بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی امور به مردم واگذار شود، اما بدون توجه به الزامات اصلی این امر و بدون توجه به زیست‌بوم‌ها، تصدی‌گری مرکزی مانع اصلی تولید است و عملاً مردم به عنوان اصلی‌ترین عامل تولید، گرفتار بروکراسی اداری فلج کننده‌ای هستند که انگیزه ورود به امر تولید از آنها سلب شده است.

حجت الاسلام زارع در بخش دیگری از سخنان خود گریزی هم به‌مسائل جاری شهرستان بوانات زد و بیان کرد: یکی از توقعات بحق مردم بوانات از مسؤولان استانی توجه به مطالباتی است که از طریق نمازجمعه به عنوان رابط بین مردم و حاکمیت خواسته‌های آنها را بیان می‌کند و ما منتظر پاسخ مسؤولان استان به مطالبات مردم بوانات هستیم.

وی ادامه داد: وقتی موضوعی دغدغه عامه مردم شد، و خلاء آن در شهرستان محسوس شد برای اینکه این موضوع به عنوان یک نیاز، یک کمبود، یا یک مشکل به اطلاع متولیان امر برسد، تنها راهی که ما به مردم عزیز پیشنهاد می‌کنیم، حفظ آرامش عمومی و بیان آن خواسته از طریق خطبه‌های نمازجمعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات اظهار داشت: طرح‌های مهم عمرانی خصوصاً مسئله جاده و راه‌آهن، مشکلات مسکن ملی، موضوع مهم آبخیزداری، معضلات فراوان بهداشت و درمان، برخی مدیریت‌های ناکارآمد، از مهمترین مطالبات مطرح شده چند ماه اخیر شهرستان بوانات است که منتظر پاسخ به این مطالبات هستیم.

کد خبر 6089117

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس