Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در جریان گفت‌وگوی خود با شبکه خبری «اسکای نیوز عربی»، خاطرنشان کرد: امکان دارد قانون اساسی در زمینه تفسیر آن و دیگر موارد، دیدگاه‌ها و برداشت‌های متفاوتی داشته باشد اما باید تصمیم نهایی را بگیریم. این رابطه در حال حاضر، رابطه‌ای ناسالم است و نه تنها دارای مشکلاتی است بلکه ساختارهای آن حقیقتاً دیگر به نفع ادامه اوضاع کنونی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود، گفتگوی ملی باید به صورت ریشه‌ای و واقعی این موضوع را مورد بررسی قرار دهد. کردها یکی از بخش‌های اصلی این جامعه هستند و از آوارگی، ربوده شدن و کشتار جمعی رنج برده‌اند.

برهم صالح همچنین تصریح کرد، روابط عراق با آمریکا، رابطه‌ای بسیار مهم و اساسی برای این کشور است و این روابط مبتنی بر منافع مشترک است و اکنون گفت‌وگوی راهبردی بین عراق و آمریکا وجود دارد که این گفت‌وگو دربرگیرنده موضوعات مختلفی از جمله موضوعات اقتصادی و سیاسی و همچنین حضور نظامیان آمریکایی است.

وی اظهار داشت، نیروهای آمریکایی بنا به درخواست عراق به منظور جنگ با اعضای گروه تروریستی داعش وارد این کشور شدند و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن نقش مهمی در حمایت از عراقی‌ها در پیروزی بر داعش داشت.

رئیس جمهوری عراق ادامه داد، عراق تصمیمی مبنی بر پایان دادن به حضور نیروهای نظامی آمریکایی و خارجی در این کشور  اتخاذ کرده است و در جریان گفت‌وگوهای راهبردی تعداد نیروهای آمریکایی در عراق کاهش یافته است و طبق آمار سرویس امنیتی عراق تعداد نیروهای آمریکایی کاهش یافته و تعداد آنها اکنون از ۲۵۰۰ تن فراتر نمی‌رود.

برهم صالح عنوان کرد: من شخصاً، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را می‌شناسم و او از دوستان عراق است و به مسائل عراق اهمیت می‌دهد.

وی افزود: منافع عراق ایجاب می‌کند که روابط و همکاری خوبی با ایالات متحده داشته باشیم و ما در این روابط بر ضرورت حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و در دست گرفتن کامل پرونده امنیتی کشور توسط دولت عراق تأکید می‌کنیم.

منبع: الف

کلیدواژه: برهم صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در گزارشی با استناد به بیانیه «ژن بلاک»، رئیس دانشگاه کالیفرنیا، اعلام کرد که در طول اعتراضات حمایت از فلسطین، بیش از ۲۰۰ نفر در محوطه دانشگاه کالیفرنیا بازداشت شدند.

از سوی دیگر، بازداشت بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا تائید شده است.

در همین ارتباط نیز، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد طی دو هفته گذشته بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ در غزه در جریان تظاهرات‌های دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شدند.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا از دو هفته پیش در دانشگاه‌های مختلف برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شده و علی‌رغم سرکوب شدید پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا این تظاهرات ادامه دارد و الهام‌بخش اعتراض‌های دانشجویی در دیگر کشورهای جهان بوده است.

ساعاتی پیش شبکه «سی‌ان‌ان» هم اعلام کرد که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه که به خشونت و بازداشت شمار زیادی از دانشجویان منجر شده است، گفت که این اعتراضات او را وادار به تغییر سیاست آمریکا در منطقه نکرده است!

اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا روزهاست که پرتنش دنبال می‌شود و معترضان از برچیدن چادرهایی که در محوطه دانشگاه در حمایت از غزه برپا کرده‌اند، خودداری کرده و در نتیجه مدیریت دانشگاه‌ها خواستار ورود نیروهای امنیتی به داخل محیط‌های آموزشی شدند.

بایدن در نخستین سخنرانی پس از التهابات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا، در کاخ سفید گفت: اعتراضات در دانشگاه‌ها دو اصل بنیادی آمریکا را به بوته آزمایش گذاشت؛ نخستین اصل حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز و دومین اصل حاکمیت قانون است.

وی مدعی شد: هر دو باید حفظ و رعایت شوند. ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت و مخالفان را سرکوب کنیم. در عین حال، کشوری بی‌قانون هم نیستیم. جامعه‌ای مدنی هستیم و نظم باید حرف اول را بزند!

بایدن بدون اشاره به اعتراضات صلح آمیز دانشجویان که با برپایی چادر و شعارهای حمایتی از غزه، دست به تجمع و تحصن زده‌اند، مدعی شد: مخالفت ضرورت دموکراسی است اما مخالفت نباید به هرج‌ومرج و محروم کردن دیگران از حقوقشان منجر شود تا حدی که دانشجویان قادر به پایان ترم و تحصیلات دانشگاهی نشوند!

ادعاها و اظهارات بایدن درباره اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا در حالی است که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با ورود خشونت‌آمیز به داخل دانشگاه‌ها، از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان استفاده و شمار زیادی را بازداشت کرده‌اند.

بایدن در ظاهر چند باری از اقدامات تل‌آویو انتقاد کرده اما واشنگتن هرگز تأمین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده است. جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در حالی وارد هفتمین ماه می‌شود که اشغالگران تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را که عمدتاً زنان و کودکان هستند، به شهادت رسانده است.

کد خبر 6095421

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟