Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبیدالله رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حوزه فرهنگ و هنر بیشترین ضررها و خسارت‌ها را در شیوع کرونا داشت به همین دلیل نیاز بود به اهالی فرهنگ و هنر که اکثراً کسب و کارهایشان تعطیل شده بود کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی اعطا شود.

وی افزود: علاوه بر حمایت و کمک بلاعوض ۴۰۵ میلیارد ریالی به هزار و ۳۵۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی، تسهیلات بانکی کم بهره با سود چهار درصد به مبلغ ۳۱ میلیارد ریال اعطا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی خاطرنشان کرد: از طریق سامانه کارا نیز ۹۸ میلیارد ریال تسهیلات با سود بانکی ۱۲ درصد به ۸۱۲ کسب و کار فرهنگی استان پرداخت شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار داشت: آموزشگاه‌های آزاد هنری حوزه‌های مختلف موسیقی، تجسمی، سینمایی و نمایش، کانون‌های آگهی و تبلیغات، ناشران، چاپخانه‌ها، گالری‌های آزاد، هنرمندان سنتی حوزه موسیقی کردستان، مؤسسات فرهنگی و هنری و قرآنی از جمله کسب و کارهای زیان دیده از دوران کرونایی هستند.

رستمی در ادامه سخنان خود به نحوه کمک بلاعوض صندوق اعتباری هنر به اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنی استان اشاره کرد و گفت: صندوق اعتباری هنر برای اولین بار برای همه اعضای صندوق در کشور اقدام به صدور و ارسال هنر کارت کرد.

وی افزود: این طرح با هدف هویت بخشی فرهنگی و هنری و همچنین متمرکز شدن کمک‌های مالی، بیمه‌ای و بیمه تکمیلی از طریق این کارت بوده است.

رستمی اظهار کرد: در آذرماه سال جاری مبلغ ۱۵ میلیون ریال به حساب هنر کارت‌ها واریز و عیدانه سال جدید نیز به همین مبلغ به حساب اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنی کردستان واریز شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تصریح کرد: به عنوان دستگاه متولی حوزه فرهنگ و هنر، همه تلاش خود را برای حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ، رسانه و قرآنی به کار گرفته ایم.

رستمی افزود: در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استعلام از ادارات کل در خصوص خسارت‌های وارده به نحو مقتضی به موضوع ورود کرده و حاصل این تلاش‌ها از طریق هنر کارت و اعطای تسهیلات بانکی کم بهره میسر شد.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه موجب کاهش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور شده است اما این اداره کل با برنامه ریزی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اکثر برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری را در موعد مقرر و با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برگزار و تقدیم مردم کردستان کرده است.

کد خبر 5172667

منبع: مهر

کلیدواژه: هنر کارت اداره فرهنگ و ارشاد کردستان تسهیلات بانکی ویروس کرونا حوادث چهارشنبه سوری انتخابات 1400 کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان انتخابات شوراي شهر اراک اردبیل شیراز چهارشنبه سوري فرهنگی و هنری اهالی فرهنگ فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج

 رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: در بخش فرهنگ و هنر امروز بانوان هنرمند در رشته‌های مختلف هنری حضوری جدی و بسیار پر اهمیتی را دارند که خلق آثار شایان توجه هنری مؤید همین امر است.

اسعد فرهادی از برپایی نخستین کارگاه سیاه قلم حوزه هنری استان کردستان خبر داد و افزود: این نمایشگاه حاصل یک سال فعالیت ۲۵ بانوی هنرجو است که زیر نظر مدرس دوره خانم فرنوش درخشانی در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه تخصصی این هنر در استان محسوب می‌ شود ۴۶ اثر هنرجویان تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

فرهادی یادآور شد: افتتاحیه این نمایشگاه امروز ساعت ۱۷ خواهد بود. 

فرنوش درخشانی مدرس کلاس‌های سیاه قلم حوزه هنری آنش آموخته مهندسی فناوری اطلاعات بیش از یک دهه است که به صورت تخصصی در زمینه طراحی و سیاقلم از مبتدی تا حرفه‌ای در آموزشگاه‌های هنری و مدارس سنندج مشغول به آموزش هستند که حاصل آن تربیت صد‌ها هنرجوی توانمند در این زمینه است.

کلاس‌های آموزشی این هنرمند همه روزه در محل حوزه هنری استان کردستان دائر است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین
  • هنری که لاکچری شده!
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • نمدمالی، هنری با روایت تاریخ
  • شعر میرنوروز آمیخته با مضامین قرآنی است