Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: متوسط تردد روزانه بین استانی در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۷ اسفندماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۸ درصدی داشته است.

قدس آنلاین: محمد اسلامی، در حاشیه بازدید از مرکز مانیتورینگ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، گفت: رقم تردد روزانه بین استانی در همین مدت نیز نسبت به نوروز ۹۸ که شرایط کرونایی وجود نداشت، کاهش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تمهیداتی که برای وضعیت راه‌ها در ایام نوروز از ۲۰ اسفندماه در سازمان راهداری کلید خورده، وضعیت راه‌ها به صورت شبانه روزی پایش می‌شود و سازمان راهداری آمادگی لازم برای اجرای هر گونه تمهیدات خاص این ایام را داراست. با توجه به گزارش‌های رسیده در حال حاضر ترافیک سنگینی بر جاده‌های کشور ملاحظه نمی‌شود و وضعیت تردد عادی است.

اسلامی ادامه داد: مسافرت با اتوبوس بین شهری در این ایام در مقایسه با دوره مشابه سال قبل افزایش ۶۷ درصدی داشته است و این موضوع حکایت از آن دارد که مردم بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی الگوی سفرشان را انتخاب کردند و امیدواریم با همین شیوه و رویه همه مسافران شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به کنترل ویروس کرونا کمک کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در ظرفیت ۵۰ درصدی مسافرت پذیری اتوبوس‌ها تغییری ایجاد نشده و این الگو باید رعایت شود، اظهار داشت: تنها این اجازه را داده‌ایم که افراد خانواده مانند مادر و فرزند از صندلی‌های کنار هم استفاده کنند وگرنه همان شیوه نامه‌های قبلی در خصوص وسایل نقلیه عمومی به طور کامل باید رعایت شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی از اردیبهشت سال جدید تحویل پروژه‌های اقدام ملی مسکن آغاز می‌شود و امیدواریم شاهد آن باشیم که بخشی از افراد در این چارچوب صاحب خانه شوند.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا این تخلف نیست که برخی از رانندگان اتوبوس‌های بین شهری با نادیده گرفتن شیوه نامه هادر میانه راه مسافر سوار می‌کنند، گفت: بدون شک باید الگوی ۵۰ درصدی ظرفیت با هر شرایطی رعایت شود و اگر با سوار شدن مسافر این الگو بر هم بخورد هم مراکز راهداری در جاده‌ها و هم پلیس با این موضوع برخورد می‌کند، چرا که موضوع سلامتی مردم است و نباید در این شرایط کسی با خطر انداختن جان مردم به کسب درآمد فکر کند.

این مقام مسئول اگر مسافران چنین تخلفاتی را مشاهده کنند، حتماً آن را برای رسیدگی از طریق سامانه سازمان راهداری به شماره ۱۴۱ به گوش مسئولان برسانند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افزایش تردد جاده ای سازمان راهداری شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در جاده‌های ۲۰ استان | ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به شمال

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور در صبح نخستین روز از تعطیلات 3 روزه در کشور گفـت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در سراسر کشور در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال محور چالوس در حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده‌های هریجان و هزارچم هستیم. همچنین در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران – شمال در حدفاصل تونل شماره ۱۱ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۶ تا شهرستانک و تونل البزر تا انتهای آزادراه نیز وضعیت مشابه گزارش شده است. جاده چالوس نیز در مسیر جنوب به شمال یک‌طرفه شده است.

این مسیر یکطرفه شد | ترافیک سنگین خودروها به سمت شمال محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است

وی با بیان اینکه ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور هراز و به خصوص در محدوده‌های مشاء و حدفاصل پلور تا وانا و محدوده بایجان سنگین گزارش شده است، گفت: وضعیتی مشابه در مسیر جنوب به شمال محور فیروزکوه در محدوده گیلاوند گزارش شده است. همچنین در آزادراه تهران – پردیس در محدوده ابتدایی آزادراه نیز ترافیک سنگین است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ترافیک در آزادراه کرج – قزوین در حدفاصل ساسانی تا کمالشهر نیز سنگین گزارش شده است، گفت:‌ در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پایانه شهیدکلانتری تا پل فردیس و آزادراه تهران – قم حدفاصل قیصرآباد تا فرودگاه امام خمینی(ره) هم دارای بار ترافیکی سنگین است.

باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود

شیرانی در مورد آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از بارش باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، کرمان، تهران، هرمزگان، قزوین، فارس، لرستان، مرکزی، مازندران، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، یزد، اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، کردستان و چهارمحال و بختیاری است. در همین راستا را نیز به رانندگان توصیه می‌کنم که حتما فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل رعایت و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

کد خبر 848886 منبع: ایسنا برچسب‌ها ترافیک - جاده‌ای خبر مهم پلیس راهور - جاده‌ها

دیگر خبرها

  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • گره اندر گره
  • تمام جاده‌های اصلی و فرعی استان ایلام باز است
  • ریزش برداری در ۵۶ مقطع از محورهای ایلام انجام شد
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • بارش باران در جاده‌های ۲۰ استان | ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به شمال
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد