Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پیگیری‌های دادستانی جیرفت، زمینه آزادی سه مددجوی زندان این شهرستان با محکومیت‌های قطعی قصاص پس از ۱۹ و ۲۷ سال فراهم شد که با این اقدام رکورد جلب رضایت برای محکومان زندانی در کشور شکسته شده است.

خبرگزاری میزان - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: با پیگیری‌های دادستانی جیرفت، زمینه آزادی سه مددجوی زندان این شهرستان با محکومیت‌های قطعی قصاص پس از ۱۹ و ۲۷ سال فراهم شد که با این اقدام رکورد جلب رضایت برای محکومان زندانی در کشور شکسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین سلامی در حاشیه جشن رهایی افزود: پرونده یکی از این قتل‌ها مربوط به سال ۷۳ بوده که در جریان یک اختلاف، دو برادر اقدام به قتل یک نفر کرده و به قصاص نفس محکوم شده بودند، اما به رغم گذشت ۲۶ سال از صدور حکم قصاص به دلیل موانع قانونی موجود اجرای حکم میسر نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های انجام شده توسط مرجع قضایی و کمیته صلح و سازش زندان، اولیای دم با دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد و یک فقره جهیزیه، رضایت قطعی خود را اعلام کردند.

دادستان جیرفت اظهارداشت: پرونده دیگر نیز مربوط به وقوع یک قتل در سال ۸۰ بوده که متهم به قصاص محکوم شده بود که پس از ۱۹ سال رضایت بی قید و شرط اولیای دم حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در قالب جشن رهایی زمینه آزادی ۵۲ مددجوی زندان‌های شهرستان جیرفت فراهم شد که با پیگیری‌های انجام شده، این افراد پس از آزادی، در موسسات و مراکز تعیین شده مشغول به کار شده و با دریافت حقوق ماهیانه و بیمه به زندگی فردی و اجتماعی خود ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رهایی از قصاص دادستان جیرفت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رهایی از قصاص دادستان جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دانشجوی یزدی که در یکی از ارگان‌های دولتی نیز مشغول به کار آموزی شده است اولین حقوق دریافتی خود را به آزادی یک زندانی غیر عمد اختصاص داد.   این دانشجو با حضور در دفتر ستاد دیه استان یزد، مبلغ ۵ میلیون تومان، اولین حقوق دریافتی خود را جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد اختصاص داد.   وی که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در این خصوص گفت: این مبلغ را جهت خشنودی خداوند و افزایش خیر و برکت در زندگی و کار خود اهدا کرده و امیدوارم هر ساله بتوانم مبالغ بیشتری را به این کار خیر اختصاص دهم.

دیگر خبرها

  • رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد + فیلم
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • (ویدئو) رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد