Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران ـ زهرا طاهری‌پرکوهی|دنیای کارآفرینی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اول از همه اراده‌ای محکم می‌خواهد و اینکه فرد با وجود مشکلات و ناملایمات مایوس نشود بلکه با اراده‌ای محکم‌تر به مسیرش که همان موفقیت است ادامه دهد.

 تا همین چند سال پیش شغل ایده‌آل مورد تصور افراد پشت میزنشینی بود اما کارآفرینان با اتکا به مهارت و استعدادهای خود توانستند این سد را شکسته و با پشتکار فراوان کسب و کاری راه بیندازند تا چرخ زندگی خود و حتی بسیاری از کارگران بچرخد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته افراد زیادی هستند که رویای کارآفرین شدن را در سر دارند ولی موفقیت در این راه در انتظار افرادی است که نه تنها بعد از اولین شکست ناامید نشده و دست از تلاش برندارند بلکه با پشتکار به تلاش بیشتر ادامه دهند.

برخی موفقیت را خیلی سخت و بعضی نیز خیلی آسان می‌بینند ولی موضوع مهم در این زمینه خواسته، تلاش، عزم و اراده کافی است که این موضوع را می‌توان در کارآفرینان موفق دید؛ باوجود اینکه فعالیت خود را از نقطه صفر شروع کردند ولی عزم و اراده آنان را به موفق‌ترین افراد تبدیل کرد که در نوع خود قابل تحسین است.

اراده و تلاش سکوی پرش این افراد بوده که  بزرگ فکر کرده و از کوچک آغاز کردند و الان نیز به نقطه‌ای رسیدند نه تنها برای خود بلکه زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم کردند که در سایه کسب و کار و رونق اشتغال روزی می‌خورند.

*تلاشگرانی با آرزوهای بزرگ

ایمان مرزبان مدیرعامل شرکت دانش بنیان فجر قائمشهر یکی از هزاران هزار جوان پرتلاشی است که با دنیایی از آرزوهای بزرگ وارد عرصه تلاش  و فعالیت شد وی از سال ۸۹ این شرکت دانش‌بنیان را ثبت کرد و فعالیتش از سال ۹۲ شروع شد و در سال‌های ۹۷، ۹۸ و امسال طی سه سال پیاپی به‌عنوان تعاونی برتر انتخاب شد.

این جوان با اشتغال‌زایی برای ۱۵ نفر در کنار تلاش در عرصه کشاورزی از تمامی عملیات کاشت، داشت و برداشت به‌صورت آزمایشی اقدام به ساخت تراکتور چندمنظوره کرد که سازگار باتمامی شرایط باغی و زراعی  استان است.

البته این اقدام در مرحله آزمایشی قرار دارد که در صورت حمایت و دریافت تسهیلات به تولید انبوه خواهد رسید.

 

وی که از کودکی در مزارع سطح استان کار می‌کرده و از نزدیک با مشکلات و دردسرهای کشاورزان آشناست فکرهایی بزرگی در سر دارد تا بتواند گوشه‌ای از زحمات کشاورزان بکاهد و به فکر تولید دستگاه‌ها و ماشین‌آلاتی است که بتواند بالاترین کارایی را به همراه داشته باشد.

*کودکی‌ام در زمین‌های کشاورزی گذشت

ایمان که هم‌اکنون مسؤول شرکت دانش بنیان فجر قائم‌شهر است، در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: تولید تراکتور چندمنظوره در مرحله آزمایشی قرار داشته و هنوز به تولید انبوه نرسیده است.

کودکی‌ام در زمین‌های کشاورزی گذشت و از نزدیک با مشکلات کشاورزان آشنا هستم؛ چرا که از دوران کودکی در حوزه ماشین‌های کشاورزی کار می‌کردم و می‌دیدم یک تراکتور در چهار مرحله وارد زمین شده که وزن بالای تراکتور موجب از دست دادن خاک از کاربری اولیه می‌شود.

وی اضافه می‌کند: با توجه به این شرایط و در نظر گرفتن همه مزیت‌ها تمام تلاشم این بوده که تراکتوری تولید کنم تا براساس شرایط بومی کشور و دارای قابلیت باشد و باتوجه به خرده‌مالکی زمین‌ها منجر به برگشت سرمایه برای کشاورزان شود.

*موفق به دریافت تسهیلات نشدم

باتوجه به این شرایط از سال ۹۲ درخواست تسهیلات دادیم که در این زمینه تسهیلات یک‌میلیارد تومانی با کارمزد ۱۸درصدی از صندوق توسعه کشاورزی در نظر گرفته شد که البته برای دریافت این میزان تسهیلات هم شرایط پیچیده‌ای  درنظر گرفتند که موفق به دریافت آن نشدم.

*لذت وصف‌ناپذیر تولید با وجود مشکلات

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فجر قائمشهر بیان می‌کند: اینکه محصولی که با هزار مشکل و تلاش تولید کرده و وارد بازار شود لذتش وصف‌ناپذیر است در واقع ایده به پدیده تبدیل و وارد شده و البته افرادی که این تراکتورها را خریداری کردند خود عامل تبلیغ شدند و با وجود مشتری هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیدیم.

با وجود همه مشکلات؛ تلاش‌های ما کماکان ادامه دارد تا بتوانیم تولید را به یک‌هزار دستگاه در سال برسانیم اما با توجه به سود بالا و برای تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش هنوز به هدف‌مان نرسیدیم.

 مرزبان ادامه می‌دهد: موضوع دیگر اینکه فروش ماشین‌آلات کشاورزی فصلی است که بعد از چند ماه کار کردن در یک ماه به فروش می‌رسد که باید تمام مسائل در این زمینه در نظر گرفته شود.

باتوجه به شرایط  با تلفیق حوزه دانشگاه و صنعت محصولی تولید کنیم که ارزش‌آفرین باشد و براساس تامین مواد اولیه و دارای ارزش‌افزوده باشد.

*خستگی برای تولید معنایی ندارد

وی تصریح می‌کند: در این مدت حتی برخی مواقع به‌دلیل مشغله زیاد ۲۴ ساعت یا بیشتر به منزل نرفتیم و حتی استراحت نکردیم و در کنار همه کارگران باید کار کنیم چراکه بحث فناوری است و همه نیروها نیاز به آموزش دارند ولی همه تلاش‌ها و خستگی‌ها با تولید محصول به ثمر می‌نشیند.

 

موضوع مهم دیگر اینکه در حوزه ریخته‌گری، قالب‌سازی، مونتاژ و سایر باید وصله ارتباطی خوبی باشد تا مونتاژ نهایی باکیفیت باشد و برگشتی به همراه نداشته باشد که همه این موارد را مورد توجه قرار دادیم.

*ایده برای اینکه پدیده شود نیاز به حمایت دارد

این کارآفرین در پایان خاطرنشان می‌کند: این طرح ایده‌ای بوده که برای اینکه پدیده شود مستلزم حمایت است و چشم انتظار حمایت مسؤولان هستیم.

*اهمیت مکانیزاسیون در کشاورزی بر هیچ کسی پوشیده نیست

بهمن نادری رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیز کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: خط اعتباری مکانیزاسیون از سال ۹۲ در استان مازندران راه‌اندازی شد و الان در خط اعتباری هشتم هستیم.

وی در ارتباط با وضعیت مکانیزاسیون از سال ۹۲ تا ۹۹ در مازندران، بیان کرد: اهمیت مکانیزاسیون در کشاورزی بر هیچ کسی پوشیده نیست و شاخص‌های مکانیزاسیون براساس ضریب بستگی به توان و قدرت و درجه مکانیزاسیون بستگی به سطوح کشت مکانیزه در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت است.

*ضریب مکانیزاسیون در مازندران به ۲.۹۹ درصد رسید

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در این زمینه ضریب ما در سال ۹۲ حدود۱.۶۶ درصد بوده که امسال به ۲.۹۹ رسیده که اگر ضریب را سه درنظر گرفته بگیریم به ازای هر ۳۰ هکتار یک تراکتور درحال فعالیت است.

 

نادری ادامه داد: کل تعداد تراکتورهای موجود در سال ۹۲ حدود ۱۶هزار دستگاه بوده که امسال به ۲۱هزار و ۵۰۰  دستگاه رسیده که رشد ۲۴ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: تعداد کمباین برداشت در سال ۹۲ حدود یک‌هزار و ۴۰۰ دستگاه بوده که امسال به حدود ۵هزار و ۸۰۰ با ۷۷ درصد رشد رسیده است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: تعداد دستگاه نشا در سال ۹۲ یک هزار و ۴۰۰ دستگاه که امسال با رشد ۶۰ درصدی به ۳هزار و ۷۰۰ دستگاه رسیده است.

نادری افزود: سطح کشت مکانیزه برنج در  سال ۹۲ حدود ۳۵هزار هکتار بوده که با رشد 64درصدی امسال به ۱۰۰ هزار هکتار و سطح برداشت مکانیزه در سال ۹۲ حدود ۱۱۰هزار هکتار بوده و  الان به ۲۰۵هزار هکتار رسیده است.

وی بیان کرد: کشت مکانیزه زراعت پاییزه گندم، جو و کلزا نیز از سال ۹۲ از یک هزار و ۵۰۰ هکتار امسال به ۳۸هزار هکتار رسیده است.

*جذب تمامی اعتبارات مازندران

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیز کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تمامی اعتبارات مازندران در بحث مکانیزاسیون جذب شده است، تصریح کرد: از ابتدا حدود ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار در ناوگان جذب شد اکه مسال تا پایان بهمن بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان جذب کردیم.

نادری به فناوری‌های نوین کشاورزی دقیق و هوشمند ازجمله پهبادهای سم پاش اشاره کرد و افزود: حدود ۲۰ دستگاه انواع اضافه شد در مزارع بکارگیری می‌شوند.

*ضرورت بومی‌سازی مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی

وی با اعلام آمادگی حمایت جهادکشاورزی مازندران از شرکت‌هایی که در حال کار کردن هستند، تصریح کرد: دستگاه نشا، کمباین برنج و تراکتور این دستگاه‌ها کاربرد زیادی دارند که باید بومی سازی شوند.

 

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: درحال حاضر شرکت‌های دانش بنیان اقداماتی انجام دادند که خواستار فعالیت‌های بیشتر در این زمینه هستیم تا نیازهای کشاورزی در داخل کشور انجام شود.

به گزارش فارس، درپس همه موفقیت‌ها زحمت‌کشانی هستند که با تلاش و پشتکار بالا کار می‌کنند تا گره‌های تولید یکی پس از دیگری باز شود که امیدواریم با همه ایت تلاش‌ها شاهد رشد و ترقی و جهش تولید در بحث کشاورزی مازندران سبز باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کارآفرینی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران شرکت دانش بنیان سال ۹۲ حدود هزار هکتار سال ۹۲ یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر

محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شیراز اظهار کرد: از امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب خام در سطح ۲۷۰ هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری نزدیک به ۲۰ دستگاه تراکتور و ۵ دستگاه لودر در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ۱۰ قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد. 

او با بیان اینکه کار امحای مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، گفت: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسیده است. 

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های مربوطه به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت، افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری همه دستگاه هاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • بارکولا: الگوگیری از ذهنیت و سخت‌کوشی رونالدو مرا به این جایگاه رسانده
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند