Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: ۱۶ اکیپ سیار و ۱۳ اکیپ ثابت در استان یزد بر مراکز تولیدی و عرضه در ایام عید نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند. - اخبار استانها -

علی فاتحی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور طبق برنامه هر ساله خود نظارت‌های بهداشتی را به صورت ویژه در ایام نوروز دنبال می‌کند و امسال هم طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از 25 اسفند به صورت سراسری آغاز شده است و تا پایان روز 14 فروردین این طرح تشدید نظارت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما در طول سال نظارت‌های مستمر خود را داریم، اما طرح ویژه ایام عید با همکاری ادارات مختلف در حال انجام است، که در این طرح از 8 صبح تا 8 شب بازرسین بهداشتی، کشیک همکاران و 29 اکیپ ثابت و سیار در استان یزد فعالیت دارند.

فاتحی‌نیا تصریح کرد: این کشیک‌ها در شبکه‌های دامپزشکی، ستاد و اداره کل دامپزشکی پاسخگوی ارباب رجوع و مردم هستند و به صورت تلفنی از طریق سامانه 1512 به مردم در خصوص مباحث مختلف مشاوره می‌دهند، در واقع در ایام نوروز سازمان عملا فعال بوده و ارائه خدمات انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد خاطر نشان کرد: 16 اکیپ سیار و 13 اکیپ ثابت عملا بر مراکز تولیدی و عرضه در ایام عید نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها از مزرعه تا سفره انجام می‌شود بیان کرد: این چرخه نظارتی ویژه واحدهای تولیدی، کشتارگاه‌ها، واحدهای بسته‌بندی و مراکز عرضه خرد شامل مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، رستواران‌ها، لبنیات سنتی و تمام واحدهای فرآورده‌های خام دامی و طباخی‌‌ها به صورت ویژه انجام می‌شوند.

دامپزشکی: ماهی قرمز قابلیت انتقال مکانیکی کرونا را دارد کلینیک سیار دامپزشکی در 5 شهرستان گیلان مستقر می‌شود برگزاری رزمایش خدمت‌رسانی کشاورزی و دامپروری در گیلان؛ کلینیک سیار دامپزشکی سال آینده راه‌اندازی می‌شود

فاتحی‌نیا با اشاره به اینکه هر ساله در هفته‌های پایانی این طرح آغاز می‌شود افزود: برخی محصولات هستند که با توجه به تاریخ و شرایط مصرف سبب می‌شود که نظارت‌ها برای ایام عید زودتر انجام شود و امسال شرایط کرونا هم سبب شد هشدارهایی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا به واحدها ارائه شود و متصدیان واحدها عرضه در زیر ذربین نظارت‌ها و بازرسی‌ها باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد تصریح کرد: در واقع اکنون رسالت ما این است که در کنار اینکه یک محصول سالم را به مردم می‌دهیم، شرایط بهداشتی لازم را در واحدها برای کنترل بیماری کرونا لحاظ کنیم تا مشکلی برای مردم در حین تهیه محصول به وجود نیاید.

فاتحی‌نیا عنوان کرد: خوشبختانه امسال بیماری خاصی در بین دام و طیور که خسارت جدی به استان وارد کند نداشتیم، در بخش آنفولانزا فوق حاد پرندگان هم که هر ساله مشکلات زیادی به وجود می‌آورد هیچ گونه کانون مثبتی مشاهده نشد.

وی اظهار داشت: اتفاق بسیار خوبی که در مهر ماه امسال افتاد راه‌اندازی بخش مولکولی آزمایشگاه دامپزشکی بود، و سبب شد سریع و با هزینه کمتر کار نظارت بر بیماری‌ها را انجام دهیم، با انجام نمونه‌برداری در نقاط مشکوک و پایش‌ها در بررسی مستمر هیچ مورد مثبتی مشاهده نشد.

فاتحی‌نیا بیان کرد: فرآورده‌ها بر اساس سیر پرورشی و عرضه به مردم به سه مرحله تقسیم می‌شوند، مرحله اول مزرعه، مرحله دوم ورود به واحدهای تغییر و بسته‌بندی، در نهایت مرحله فروشگاهی هستند که قبل از خریداری مردم، دامپزشکی چه در بخش دولتی و خصوصی در این سه مرحله حضور و نظارت دارد.

وی ادامه داد: در بخش دولتی و بخش خصوصی در کشتارگاه‌های سنتی و صنعتی دام کشیک انجام می‌شود و عملا این دغدغه را برطرف می‌کنند که استحصال گوشت به درستی انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با بیان اینکه تولیدی که در کشتارگاه انجام می‌شود با نظارت ناظرین بهداشتی و شرعی در کشتارگاه تایید می‌شود گفت: گوشت قبل از عرضه به بازار به مدت 24 ساعت در سردخانه پیش سرد می‌شود تا لاشه اسیدی شده و بیماری‌ها و ویروس‌ها در آن از بین برود و در نهایت بارگیری می‌شود.

فاتحی‌نیا افزود: در ایام تعطیل کشتارگاه‌های طیور به صورت شیف‌بندی و برنامه‌ریزی شده فعال هستند و گوشت مرغ تازه در این مراکز استحصال می‌شود بنابراین مردم نگران تامین مایحتاج خود در زمان نوروز نباشند.

انتهای پیام/781/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل دامپزشکی استان یزد انجام می شود فاتحی نیا ایام عید نظارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین

سردار سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: در سفری که ما در راس هیئتی به عراق داشتیم برروی مجموعا بیش از ۵۰ محور از مسائل مشترک اربعین توافق کردیم و باید از دولت عراق تشکر کنیم. 

وی اظهار کرد: یک مسئله عبور آسان زائران از مرزهاست، چون در سنوات گذشته این مشکل بود، اما سال قبل شاهد تحول مثبتی بودیم و امسال طرح سجاد که تبادل برخط زائران از ایران به پلیس عراق صورت بگیرد و مرحله ثبت پلیس عراق حذف می‌شود که قرار شده در ایام غیراربعینی هم باشد.

 دبیر ستاد اربعین بیان کرد: عراق عمده خروجی مرز‌ها را به کنترل الکترونیک مجهز کرده که این امر سرعت انتقال زائران را افزایش می‌دهد و کنترل دستی حذف می‌شود.

میراحمدی گفت: بر سر اسناد رسمی پذیرش زائران توافق شد و مبنا این شد که همان مدارک سال گذشته استفاده شود و زائران ما با خیال راحت گذرنامه خود را تهیه کنند.

وی گفت: در خصوص زائران غیرایرانی توافقات خوبی شد. در مورد زائران پاکستانی دولت عراق ملاحظاتی داشت و قرار شد در سفری که وزیر کشور عراق به ایران دارد پیشنهاد خود را نسبت به زایران پاکستانی‌ها اعلام کند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور بیان کرد: در مورد اتباعی که از مرز ما عبور می‌کنند طبق سند خادم اقدام می‌شود همچنین پایانه‌های نذری عراق و گاراژ‌هایی که هست ساماندهی شود و اقدامات خوبی را عراق برای ساماندهی انجام داده است. 

میراحمدی اظهار کرد: مسئله دیگر ما بیشترین آمار فوتی‌هایمان است که مربوط به تصادفات جاده‌ای است و قرار شد کمیته مشترکی با عراق تشکیل شود و عراق جاده‌های عبور و مرور زائران را به دوربین کنترل سرعت مجهز کرده همچنین بر استفاده از کمربند‌های اتومبیل و استفاده از موبایل تاکید کرد، چون کنترل سرعت راننده‌های عراقی اقدام مهمی است که میزان تلفات را کاهش می‌دهد.

دبیر ستاد اربعین بیان کرد: در حوزه زمینی، ریلی، دریایی و هوایی توافق شد. از طریق دریا از شلمچه به بصره روزانه ۱۵۰۰ زائر را منتقل کنیم و می‌توانیم حمل و نقل زائران پاکستانی را از دریا دنبال کنیم همچنین در خصوص تخفیف به ایرلاین‌ها توافق شد.

وی گفت: توافق شد فرودگاه نجف ۲۴ ساعته شود. در مورد ورود خودر‌های شخصی توافق شد تا از اول صفر تا ۱۰ صفر وارد خاک عراق شوند که قرار است پاسخ دهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: در زمینه‌های مختلفی که سفر اربعین را تسهیل کند مثل رایگان شدن اینترنت و رایگان شدن شمار‌های سه شماره‌ای و امکان پرواز هلی کوپتر‌ها و عبور و مرور آمبولانس‌های ایرانی و تسهیل انتقال موکب‌های عراقی توافق شد و موکب ایرانی از بیستم محرم تا ۱۵ سفر امکانات خود رامنتقل کنند. 

میراحمدی اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد اربعین یکی از بحث‌های ما تغییر در جریان خدمت رسانی به زائران است. چون مواکب عراقی ار ۱۲ صفر به بعد فعال می‌شوند و خدماتی در عراق مطرح نمی‌شود و سال قبل یک میلیون و چهارصد هزار زائر ما قبل از ۱۲ صفر برگشتند.

دبیر ستاد اربعین تصریح کرد: قرار شد خدمات عزتمندانه به زائران بدهند، چون عزتمندی زائران ما هدف ماست و پنج اصل امنیت، سهولت، سلامت، عزت و معنویت را داریم که بر اساس اصل عزت زائران ما با عزتمندی بروند و برگردند و دولت عراق به این موضوع توجه دارد، اما زمانی که فعال نیستند وظیفه خود می‌دانیم این کار را انجام دهیم. 

وی ادامه داد: درخصوص خدمات درمانی با طرف عراقی توافق کردیم خدمات تا بازگشت زائران انجام شود.

میراحمدی بیان کرد: تنها موردی که با آن توافق نشده در مورد اتوبوس‌هاست و گفتند تمام ظرفیت حمل و نقل خود را برای انتقال زائران انجام می‌دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • فروشندگان لوازم خانگی و اداری زیر ذره‌بین بازرسان قرار گرفتند
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود