Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، با انتخاب فیلم مستند «جدا نشوید» دولت چین دستور داد رسانه‌های این کشور مراسم اسکار را پوشش ندهند.

آندرس هامر کارگردان و تهیه کننده این فیلم کوتاه مستند گفت: با توجه به اینکه اوضاع در هنگ‌کنگ از نظر آزادی بیان مطبوعات رو به وخامت گذاشته، این دستور چین خیلی تعجب آور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت چین از رسانه‌های داخلی خواسته است با توجه به گفته‌های پیشین کلویی ژائو کارگردان نامزد اسکار ۲۰۲۱ برای فیلم «سرزمین آوارگان» و نیز نامزدی مستند کوتاه «جدا نشوید»، تا آنجا که ممکن است از پوشش گسترده مراسم اسکار خودداری کنند.

بلومبرگ نیز با استناد به مطالبی که در مطبوعات داخلی چین منتشر شده نوشته است بخش تبلیغات حزب کمونیست این دستور را به تمام رسانه‌ها داده است و خواسته تا مراسم به صورت مستقیم پخش نشود.

ابتدا از فیلم «سرزمین آوارگان» در چین استقبال زیادی به عمل آمد اما با یادآوری گفته‌های ژائو در سال ۲۰۱۳ که در مصاحبه‌ای از چین به عنوان کشوری یاد کرده بود که همه جای آن دروغ وجود دارد، در برابر ژائو موضع گیری صورت گرفت.

«سرزمین آوارگان» امسال در چند بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد اسکار شده است.

فیلم مستند کوتاه «جدا نشوید» ساخته آندرس هامر فیلمساز نروژی تظاهرات ضد چینی هنگ‌کنگ در سال ۲۰۱۹ را دربرگرفته و نگرانی از نفوذ چین در این سرزمین را تصویر کرده است.

دولت چین هنوز بیانیه رسمی مبنی بر پوشش ندادن اسکار منتشر نکرده، اما مراسم اسکار در ۲ سال اخیر به صورت مستقیم از ۲ سایت تابع تلویزیون مرکزی چین به صورت زنده پخش شده بود.

کد خبر 5172732

منبع: مهر

کلیدواژه: سینمای مستند اسکار چین تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم کوتاه حضور هنر ایران در جهان فیلم سینمایی برنامه تلویزیونی شبکه دو سیما نوروز ۱۴۰۰ مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آلبوم موسیقی اکران نوروزی درگذشت چهره ها شبکه پنج سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انتظار برای سفر به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد گفت: بعد از ۹ سال وقفه در پرواز‌های حج عمره، امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه اولین پرواز حج عمره با ۲۵۸ نفر به سرزمین وحی انجام شد.

دهقان منشادی افزود: این پرواز بعد از ۱۰ روز در ۱۷ اردیبهشت ماه به یزد باز خواهد گشت.

وی ادامه داد: پرواز‌های حج تمتع نیز از نیمه خردادماه آغاز می‌شود و ۲۳ کاروان با ۱۳ پرواز به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • بعد از «اسکار» مهران مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • پایان انتظار برای سفر به سرزمین وحی
  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت