Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: از نظر ما نباید مسافری وارد استان شود و از هم استانی‌هایمان نیز میخواهیم که به سفر نروند، رویکرد کلی ما نه به مسافرت است و برنامه‌ای برای پذیرش مسافر نداریم.

منوچهر حبیبی در آخرین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان در سال ۹۹، که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: امیدوارم آغاز سال نو با پایان کرونا مقارن شود، طی یک سال اخیر شرایط سختی داشتیم اما با همراهی و همدلی مسئولان استان توانستیم شرایط را به خوبی مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال ۹۹ سال سختی برای کادر درمان نیز بود به طوری که این عزیزان نتوانستند در کنار خانواده خودشان باشند و اغلب از خانواده دور بودند، همچنین در حوزه آموزش اتفاقات خوبی رخ داد و آموزش مجازی توانست جایگزین آموزش حضوری شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین بیان کرد: اصحاب رسانه نیز همکاری خوبی در اطلاع رسانی داشتند و در کنار سایر اقشار به صورت همدل و منسجم کنار ما قرار گرفتند، همچنین طرح شهید سلیمانی به عنوان مکمل درمان و پیشگیری از کرونا همکاری خوبی با ما داشتند.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی ما در نوروز «نه به مسافرت» است، تاکید کرد: از نظر ما نباید مسافری وارد استان شود و از هم استانی‌هایمان نیز می‌خواهیم که به سفر نروند، رویکرد کلی ما نه به مسافرت است و برنامه‌ای برای پذیرش مسافر نداریم، اگر مسافری وارد استان شود رسم مهمان‌نوازی است که از او پذیرایی کنیم اما ترجیح ما این است که مسافری وارد استان نشود.

حبیبی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی همکاری خوبی با ستاد کرونا داشت و نمایشگاه و سایر برنامه‌های خود را تعطیل کرد که قابل تقدیر است، همه باید بدانیم که فروردین ماه زمانی طلایی برای ما محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر شرایط استان باثبات و تعداد بیماران بستری ثابت است همچنین میزان فوتی‌ها به حداقل رسیده و واکسن کرونا طبق اولویت‌ها در حال تزریق است، اما به شدت نگران دید و بازدیدهای عید نوروز هستیم که اگر کنترل نشود زحمات ما بر باد خواهد رفت بنابراین رفت و آمدهای عیدانه باید کنترل شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین بیان کرد: اگر از این گردنه عبور کنیم به نظر شرایط مرگ کرونا نزدیک است، شرایط به گونه‌ای است که کادر درمان بر کار مسلط شدند و واکسن نیز وارد شده است بنابراین می‌توانیم امیدوار باشیم که در اردیبهشت و خرداد ماه با حجم انبوهی از واکسن، شرایط خوبی داشته باشیم این در صورتی است که مردم همراهی کنند تا از گردنه سخت فرودین عبور کنیم.

وی یادآور شد: نقش رسانه، صدا سیما و خبرگزاری‌ها در فضای مجازی حائز اهمیت است و باید هشدار بدهند تا مردم کمک کنند و شرایط برای ماه‌های آتی مناسب شود، طرح شهید سلیمانی نیز باید با قدرت ادامه یابد و تحت تاثیر تعطیلات قرار نگیرد چرا که این طرح در پیشگیری از کرونا دارای اهمیت است.

حبیبی خاطرنشان کرد: مراقبت‌های ویژه در سگزآباد، حیدریه و ضیا آباد نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، قرنطینه کردن سگزآباد با توجه به جمعیت سخت است و باید دستگاه‌های اجرایی همراهی کنند، از سازمان صمت انتظار داریم سهمیه میوه شب عید این مناطق را افزایش دهند تا صف تشکیل نشود، همچنین هلال احمر باید قرنطینه سگزآباد را مورد توجه قرار دهد، مدیریت بانک شهر نیز نسبت به راه اندازی یک دستگاه ATM در سگزآباد اقدام کند تا از تجمیع مردم برای پیگیری فعالیت‌های مربوطه خودداری شود.

وی بیان کرد: در ایام نوروز سازمان صمت و اتاق اصناف نظارت لازم را به واحدها داشته باشند تا ساعت کاری ۲۱ شب به صورت جدی اعمال شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین اظهار کرد: تاکنون ۳۶۹۲ واکسن کرونا تحویل استان شده که از این میان ۲۱۶۶ تزریق صورت گرفته است، باقی واکسن‌ها نیز با اولویت های تعیین شده تزریق می‌شود.

وی اظهار کرد: به هیچ وجه مراسمی در نیمه شعبان نداریم و  از برگزاری هرگونه مراسم مربوط به سال نو در اماکن متبرکه جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا نوروز۱۴۰۰ سفر در نوروز ۱۴۰۰ جانشین ستاد مقابله با کرونا مسافری وارد استان نه به مسافرت استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات

رئیس سازمان راهداری با بیان این‌که برای ایام اربعین با مشکل تامین ناوگان مواجه هستیم، گفت: این مشکل را از طریق واردات و استفاده از ظرفیت داخلی رفع می‌کنیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داریوش امانی با اشاره به اقدامات سازمان راهداری برای اربعین 1403، اظهار کرد:‌ در حوزه زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط پرحادثه، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

وی از برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر به زائران در اربعین امسال خبر داد و با اعلام این‌که امسال 14 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش پروژه‌های زیرساخت راه اربعین تأمین اعتبار شده است، یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در ایام گرم از سال است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

امانی تاکید کرد: در زمینه ناوگان حمل‌ونقل نیز که با مشکل کمبود و نوسازی مواجه هستیم، نشست‌هایی برگزار شده تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زائران بهره بگیریم.

وی با بیان این که باید با تدابیر خود در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار بتوانیم جوابگوی مردم باشیم، گفت: به فضل الهی و مدد امام حسین (ع) سال گذشته با وجود کمبود ناوگان با کمترین مشکلی اربعین باشکوهی برگزار شد و طبق آمار ستاد اربعین بیشترین معطلی دو ساعت بود. همه مدیران با تمام توان و امکانات سازمانی باید در خدمت اربعین و خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین باشند و هیچ‌گونه کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود