Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:21:49 GMT

تعداد آهوان ایرانی مرکز پرورش مهریز به ۱۶۰ راس رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۷۶۲۰

تعداد آهوان ایرانی مرکز پرورش مهریز به ۱۶۰ راس رسید

به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی روز پنجشنبه در نشست بررسی نیازهای این مرکز افزود: باغ آهو می‌تواند در راستای تکثیر و پرورش گونه‌های مختلف، فراهم کردن  شرایط آشنایی مردم و علاقه‌مندان به محیط زیست و حیات وحش موثر واقع شود.

وی، آشنایی با زیستگاه‌های مختلف در مناطق بیابانی ، جنگلی ، کوهستانی و دریایی را از اهداف مهم ایجاد این مجموعه ذکر کرد و ادامه داد: ایجاد چنین مراکزی یکی از اهداف  مهم زیست محیطی است تا از گنجینه و ذخایر ژنتیکی گونه‌های جانوری تکثیر و نگهداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین مدیر این مجموعه با بیان اینکه باغ آهو نخستین مرکز پرورش و نگهداری آن است و بیش از ١٠ نوع پرنده و ده‌ها گونه علفخوار وحشی در آن نگهداری می‌شود گفت: با مجوز محیط زیست و دامپزشکی در این مدت علاوه بر آهو، قوچ و میش، گوزن زرد، گوزن اروپایی، مارال، جبیر و انوع پرندگان به مجموعه اضافه شد.

عباس شریفی ادامه داد: این مجموعه در زمینی به وسعت ۱۰ هکتار ساخته شد و در محل ورودی روستای تاریخی  سریزد مهریز قرار دارد و شامل فضاهای تفریحی، باغ آهو، باغ پرندگان، فضای رستوران و کافی‌شاپ، محل بازی کودکان، فضای سبز و پارکینگ عمومی است.

برای ساخت این مجموعه رفاهی ۵۰ میلیارد ریال از سوی بخش‌خصوصی و با همکاری دولت هزینه شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مهریز یزد باغستان یگان حفاظت محیط زیست حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز یزد باغستان مهریز یزد باغستان یگان حفاظت محیط زیست حیات وحش اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: این برنامه با هدف فرهنگ سازی و هدف گذاری برای نسل آینده شهر زاهدان انجاج شد.
نارویی افزود: به منظور آگاهی بیشتر دانش آموزان با محیط زیست و راهکار‌های حفاظت از آن کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس زاهدان برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس