Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: جهان اسلام نیازمند ریشه‌کنی افراط‌گرایی در درون خود و مقابله منسجم با کسانی که ایدئولوژی نفرت انگیز تکفیری را صادر می کنند، است.

به گزارش پول نیوز، در نشست عالی رتبه سازمان همکاری اسلامی که روز چهارشنبه به صورت مجازی و به منظور بررسی موضوع اسلام هراسی در نیویورک برگزار شد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان نخستین سخنران این بخش، مواضع کشورمان را در زمینه اسلام هراسی و ضرورت مقابله جهانی با آن، تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سخنان خود ضمن تاکید بر اهداف سازمان همکاری اسلامی از جمله در زمینه ارتقای همزیستی مسالمت آمیز و تشویق گفت وگوی میان ادیان و فرهنگ ها به عنوان سازوکارهایی مؤثر و ارزشمند در مبارزه با همه اشکال نژادپرستی، بیگانه ستیزی، اسلام هراسی، افراط گرایی و تنفر مذهبی، روند رو به رشد نابردباری و عدم تحمل نسبت به اسلام و مسلمانان در مناطق مختلف جهان را چالشی نگران کننده برشمرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در طول دهه های اخیر، جریان های رسانه ای متعددی علیه مسلمانان تحت عنوان شبکه های خبری و نیز گروه های نژاد پرست که تحت پوشش اتاق فکر و گروه های مدنی فعالیت نموده و هدف آنها ایجاد فضای رعب و وحشت علیه مسلمانان است، در غرب ظهور یافته است.

ظریف افزود: اکنون، زمان آن فرا رسیده که رهبران کشورهای غربی نفرت پراکنی و اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان را محکوم کرده و اقدامات لازم را برای جلوگیری از نقض حقوق اولیه انسانی مسلمانان به عمل آورند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: ضروری است امت اسلامی در مواجهه با اسلام هراسی بویژه در برابر اقداماتی مانند ممنوعیت سفر و نمادهای اسلامی و نیز استفاده منزجر کننده از عباراتی مانند "تروریسم اسلامی"، موضعی واحد اتخاذ نمایند. همچنین، ما نیازمند ریشه کنی افراط گرایی در درون جهان اسلام و مقابله منسجم با کسانی که ایدئولوژی نفرت انگیز تکفیری را صادر می کنند، هستیم.

وی خواستار اتخاذ اقدامات عملی تر از سوی جامعه بین المللی به منظور افزایش آگاهی های جهانی در زمینه مقابله با اسلام هراسی شد و در این رابطه حمایت قاطع کشورمان را از ابتکارات سازمان همکاری اسلامی در زمینه مقابله با اسلام هراسی، به ویژه تعیین روز 15 مارس به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اعلام کرد.

در این نشست که به پیشنهاد کشورمان و پس از موافقت اعضای سازمان همکاری اسلامی، برگزار شد، علاوه بر کشورهای اسلامی، تعداد قابل توجهی از کشورهای غربی نیز مشارکت داشتند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اسلام هراسی امت اسلامی جامعه بین المللی سازمان همکاری اسلامی سازمان ملل سازمان همکاری اسلامی وزیر امور خارجه اسلام هراسی افراط گرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

«انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی که برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان