Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان نامدار،در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین مطرح کرد: در دو هفته گذشته، ۲۴ نفر در استان قزوین به کرونای جهش یافته مبتلا شدند که ۲۰ مورد در سگزآباد، دو نفر در بوئین زهرا، یک نفر ضیاءآباد و یک نفر حیدریه شناسایی شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، پیمان نامدار عصر امروز(پنج‌شنبه) در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان در سالن شهید امامی استانداری قزوین اظهار کرد: مجموع واکسن‌های دریافتی شامل سه هزار و ۶۷۲ مورد بوده که از این تعداد هزار و ۷۰۰ مورد ویژه کادر درمانی بوده و مابقی ویژه سالمندان، جانبازان و افراد پرخطر جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت تزریق واکسن افزود: برای حفظ عدالت در توزیع واکسن، سعی بر این است که به تمام کسانی که در حوزه مقابله با کووید۱۹ فعالیت می‌کنند واکسن تزریق و سلامت آنها حفظ شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: هم‌اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری در استان با  ۲۰۰ نفر؛ ثابت است که ۲۴ بیمار بدحال به دستگاه‌های کمک تنفسی متصل هستند و تعداد فوت شدگان در هفته جاری، تک رقمی بود و امروز موردی از فوتی در استان نداشتیم.
نامدار اذعان کرد: از اردیبهشت ماه سال گذشته، روند فزاینده‌ای در شیوع کرونا در سطح استان قزوین رخ داد و با کمک همه جانبه دستگاه‌ها توانستیم این بیماری را تا جای ممکن کنترل کنیم.
وی اضافه کرد: در سه هفته گذشته تعداد بیماران بستری ثابت مانده است که البته در سگزآباد و ضیاءآباد کرونای جهش یافته مشاهده شد و تاکنون ۴۱ شهروند قزوینی به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا شده‌اند.
انجام بیش از ۱۴۳هزار تست کرونا در استان قزوین
این مقام مسئول بیان کرد: باتوجه به اینکه قبلا با کمبود کیت تشخیص ویروس کرونا روبه‌رو بودیم؛ اما این شرایط فراهم شد و ذخیره تست‌ها برای ایام عید وجود دارد؛ بیش از ۱۴۳هزار تست کرونا تاکنون در استان قزوین انجام شده که از این میزان ۳۳ هزار و ۳۴۵ مورد مثبت بوده است.
نامدار گفت: در دو هفته گذشته، ۲۴ نفر در استان به کرونای جهش یافته مبتلا شدند که ۲۰ مورد در سگزآباد، دو نفر در بوئین زهرا، یک نفر ضیاءآباد و یک نفر حیدریه شناسایی شده‌اند.
وی در پایان بیان کرد: کرونای جهش‌ یافته در بین جوانان شیوع بیشتری دارد و تعداد مبتلایان به کرونا در بین خانم‌های خانه‌دار، بازنشستگان، کارمندان و کشاورزان رشد دارد و میزان مراجعه برای خرید شب عید افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود تعداد مبتلایان در هفته‌های آینده افزایش یابد.
حبیب‌الله سیاهکالی مرادی در این جلسه اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی با جدیت بیشتر و با حضور نیروهای جهادی در تمامی نواحی دنبال شد.
وی افزود: باتوجه به اینکه مقرر شده بود تست‌گیری در ادارات استان در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی انجام شود در یک بازه زمانی با مشکل کمبود کیت روبه‌رو بودیم که البته به کیت‌ها دسترسی یافتیم و پیش‌بینی می‌شود تست‌گیری در ادارات استان از سال آینده محقق شود.
معاون بهداشت و درمان سپاه استان قزوین ادامه داد: از مجموع تست‌هایی که انجام شده در مجموع پنج درصد افراد مثبت بوده و برای عید هم واحدهای انجام تست کرونا فعال بوده و فعالیت آنها ادامه دارد.
مرادی در پایان گفت: باتوجه به اینکه یکی از اهداف طرح شهید سلیمانی، شناسایی افراد مشکوک به کروناست، توانستیم در حوزه ویروس جهش یافته در سگزآباد نیز ورود کنیم؛ براین اساس در سگزآباد هم ۱۱۲ نیرو مستقر شده و آموزش‌های لازم به آنها ارائه و به کارگیری شدند.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استان قزوین کرونای جهش جهش یافته یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام