Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، محمود بهمنی روز پنجشنبه در حاشیه پهلوگیری کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیما گیلان در اسکله شیلات گیلان در جمع خبرنگاران گفت : در استان گیلان توانستیم ایستگاه تحقیقات تکثیر پرورش آبزیان را در شولم فومن با اعتبارات تخصیصی ایجاد کنیم و امکان نگهداری گونه های مهم ماهیان استخوانی اقتصادی نظیر ماهی سوف و سایر گونه ها مانند سس و ماش را فراهم کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در حوزه آبزی پروری نیز مطالعاتی در رابطه با پرورش گونه های مختلف انجام شد و یکی از این برنامه هایی که امسال با کمک سازمان های اجرایی  در دست اقدام است که امکان مطالعات اصلاح نژاد در ماهی کپور در استان خوزستان و ماهی قزل آلا در استان کهکیلویه و بویر احمد و مازندران را فراهم می کند .  

وی در خصوص مرکز ملی فرآوری آبزیان در منطقه سنگاچین انزلی نیز گفت :در سال ۹۹ توانستیم این مرکز را که فعالیتهای آن در حد یک بخش انجام می شد احیا کنیم و در آخرین روزهای سال ۹۹ در مشارکت با بخش خصوصی مراحل باز فعالیت آن را انجام دهیم.  

بهمنی اظهار داشت : در سال ۹۹ پروژه های تحقیقاتی در سطح کشور در چهار حوزه مهم اجرا شد که یکی از این حوزه ها بحث ارزیابی ذخایر ، بیوماس و یا زیست توده ذخایر آبزیان در دریای خزر ، خلیج فارس و دریای عمان بوده است که موسسه تحقیقات علوم شیلاتی با استفاده از ناوگان شناورهای تحقیقاتی شمال و جنوب کشور این تحقیقات را انجام داد .  

وی خاطرنشان کرد: در جنوب کشور نیز گشت تحقیقاتی با کشتی فردوس ۱ در استانهای بوشهر و خوزستان کار خود را به اتمام رساند . انجام این تحقیقات از برنامه های حاکمیتی موسسه برای اعلام میزان ذخایر قابل بهره برداری به سازمان شیلات و دستگاههای سیاست گذار مرتبط است.

وی یکی دیگر از حوزه های برنامه های فعالیتی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی را بهداشت و بیماری های آبزیان اعلام و تصریح کرد  : سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن آبزی در کشور تولید می شود که نشان دهنده اهمیت مطالعات در این حوزه است .

بهمنی  خاطر نشان کرد :  باتوجه به تولید سالانه بیش از ۴۷ هزار تن میگو در شرایط پرورشی، پژوهشگران و محققان این موسسه توانستند کیت بسیار مهم شناسایی بیماری لکه سفید یا وایت اسپات را در میگو به دست آورند. این دستاورد توسط معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری و سازمان های شیلات،  دامپزشکی و تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با همکاری استانداری مازندران کسب شد .

 وی از انجام فاز دوم پروژه(اس پی اف) قزل آلا در مرکز تنکابن خبر داد و افزود :  محققان این بخش توانستند واکسن دوگانه بیماریهای ماهی قزل آلا را در پژوهشکده برای تولید ماهیان عاری از بیماری در گونه قزل آلا را بدست آورند .

برچسب‌ها محمود بهمنی دریای خزر گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود بهمنی دریای خزر گیلان محمود بهمنی دریای خزر گیلان اخبار کنکور قزل آلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران (فیلم)

 

 

 

 

 

لنگ ایرانی از گونه‌های جانوری شب فعال و منزوی به شمار می‌رود که غالباً شب‌ها در جنگل‌ها و مراتع تردد می‌کنند. ثبت و ضبط تصاویر پلنگ و حیات‌وحش در مناطق مختلف جنگلی مازندران نشان‌دهنده وضعیت و شرایط زندگی گونه‌های مختلف در طبیعت است. باتوجه به اینکه بهار، فصل زایش پلنگ است، موضوع مهم احساس امنیت بوده که در بحث حضور حیوانات در طبیعت تعیین‌کننده خواهد بود. ثبت متعدد تصاویر پلنگ و حیات‌وحش از طریق دوربین‌های تله‌ای محیط‌بانی در استان مازندران مازندران نویدبخش اتفاقات خوب برای گونه‌های مختلف در طبیعت خواهد بود. در فیلم زیر حضور شبانه پلنگ در جنگل‌های بولا منطقه دودانگه مرکز استان مازندران توسط محیط‌بانان منطقه به تصویر کشیده شده است

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله ناکام و دردناک پلنگ به خانواده جوجه تیغی‌ها (فیلم) راننده از ترس پلنگ فرار کرده رفته تو ماشین / درخواست کمک گرفتنش خیلی جالبه (فیلم) ثبت تصویر پلنگ ایرانی در گلستان (فیلم)

دیگر خبرها

  • بیش از چهار هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • چهار هزار و ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران (فیلم)
  • صنایع عسلویه مشکلات شدید ترافیکی برای «شیرینو» به وجود آورده است
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • پسرفت دریای خزر مشکل بنادر مازندران
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات