Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:37:41 GMT

رشد ۵۲ درصدی صرف عواید موقوفات برای اجرای نیات واقفان

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۹۴۱۷

رشد ۵۲ درصدی صرف عواید موقوفات برای اجرای نیات واقفان

مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه از رشد ۵۲ درصدی صرف عواید موقوفات برای اجرای نیات واقفان برای نخستین بار در تاریخ این سازمان خبر داد و گفت: این مهم با توجه به هزینه‌کرد کل عواید موقوفات در سال جاری و باقی‌مانده این عواید در سال‌های گذشته برای اجرای نیات واقفان محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، رضا معممی‌قدم با اعلام این خبر گفت: علی‌رغم اینکه در سال ۹۹ و با تاثر از شیوع ویروس منحوس کرونا، برخی از مستاجرین موقوفات به دلیل آسیب های اقتصادی ناشی از تعطیلی ها و درگیری با این ویروس منحوس قادر به تامین اجاره بهای رقبات نبوده و بعضاً مشمول تخفیف و یا بخشش در پرداخت اجاره بها شده اند ولیکن مشاهده می کنیم عملکرد سازمان اوقاف وامورخیریه در موضوع اجرای نیات واقفین نسبت به سال گذشته پیشرفت بهتری داشته است.

وی ادامه داد: دغدغه مندی و تدابیر ریاست سازمان و اهتمام جدی و تلاش ستودنی ادارات کل استانها، سبب شده تا ضمن استفاده از مانده موجودی موقوفات از سالهای قبل و همچنین به روز رسانی اجارات رقبات در مناطق کمتر آسیب دیده، عواید حاصل از درآمد موقوفات در راستای حمایت از افراد کم برخوردار و آسیب دیده هزینه شود.

معممی مقدم تصریح کرد: پیش بینی برنامه با موضوع اجرای نیات واقفین در سرفصلهای موضوعی مختلف در ابتدای هر سال مصوب و جهت اجرا به ادارات کل استانها ابلاغ می شود. با ساماندهی، راهبری و بهینه سازی اجرای نیات واقفین در سال ۹۹، حسب گزارش موجود از عملکرد ادارات کل اوقاف و امورخیریه استانها، ۱۴۱ درصد از درآمد موقوفات مصوب برنامه سال جاری در حوزه اجرای نیات واقفین محقق شده است، که به تفکیک در سرفصلهای با موضوع؛ نیات مذهبی ۱۴۸ درصد، نیات خیریه ۱۳۵ درص، نیات اجتماعی ۱۳۱ درص، نیات مدارس علوم دینی ۱۱۸ درصد، نیات مساجد ۱۲۶ درصد و نیات موقوفات برای بقاع متبرکه ۱۶۱ درصد، محقق شده است.

وی یادآور شد: باتوجه به تبیین سیاست هزینه و مصرف در اجرای نیات موقوفات و رصد و نظارت بر اجرای برنامه ها در سطح استانها، طبق مقایسه انجام شده در سال جاری با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵۲ درصدی اتفاق افتاده است.به عبارتی هر آنچه درآمد محقق شده هزینه شده و از مانده موجودی سنوات قبل هم با توجه به شرایط اقتصادی مردم مطابق نیت وافقین با تایید ریاست سازمان هزینه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف وامور خیریه اجرای نیات واقفین محقق شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد

اکتشافات جهانی نفت و گاز در سال میلادی گذشته، به معادل ۵ میلیارد بشکه نفت کاهش و همزمان، هزینه‌های اکتشاف نزدیک به دو برابر افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، گزارش مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) که توسط خبرگزاری آنادولو نقل شده است، نشان می‌دهد ۶۰ درصد از پنج میلیارد بشکه، اکتشاف نفتی جدید و مابقی آن، اکتشافات گازی بوده است.

این پنج میلیارد بشکه در مقایسه با معادل ۱۰.۵ میلیارد بشکه نفت اکتشاف شده در سال ۲۰۲۲، کاهش نشان می‌دهد و استدلال‌های اوپک را تائید می‌کند که با وجود رشد تقاضا، صنعت نفت و گاز به میزان کافی در تولید، سرمایه گذاری نمی‌کند. اوپک، علت این روند را دلسردی سرمایه‌گذاری از مواضع آژانس‌های پیش‌بینی‌کننده و دولت‌های حامی گذار انرژی، می‌داند.

مشکل هزینه هم احتمالا در کاهش نرخ سرمایه گذاری موثر بوده است. مجمع کشورهای صادرکننده گاز گزارش کرد هزینه اکتشاف معادل هر بشکه نفت در سال ۲۰۲۳ برای گاز طبیعی، به ۵.۳۰ دلار در مقایسه با ۲.۶۰ دلار در سال ۲۰۲۲، افزایش یافت.

طبق گزارش  این گروه، هزینه‌های اکتشاف برای نفت هم به طور قابل توجهی افزایش یافته و از ۳.۵۰ دلار معادل هر بشکه نفت در سال ۲۰۲۲، به ۸.۸۰ دلار معادل هر بشکه نفت صعود کرده است که می‌تواند به دلیل انجام بیشتر اکتشافات جدید در بلوک‌های فراساحلی در آب‌های عمیق باشد.

اطلاعات مجمع کشورهای صادرکننده گاز نشان می‌دهد ۴۱ درصد از اکتشافات جدید در سال میلادی گذشته، در آب‌های فوق عمیق و ۳۰ درصد دیگر در قسمت آب‌های عمیق انجام شده است.

از نظر توزیع جغرافیایی اکتشافات جدید، بزرگترین بخش از اکتشافات جدید در سال ۲۰۲۳، در آسیا با ۳۲ درصد انجام شد و پس از آن آمریکای لاتین (۲۱ درصد) در جایگاه دوم و اروپا و آفریقا هر کدام با ۱۱ درصد، مشترکا در رتبه سوم قرار گرفتند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، افزایش هزینه‌های اکتشاف و چالش‌های موجود در یافتن منابع جدید نفت و گاز، ممکن است باعث کاهش رشد سرمایه‌گذاری در این بخش شود و نگرانی‌هایی را که اکنون به طور منظم توسط اوپک از کسری ساختاری در حال ظهور در بازارهای نفت ابراز می‌شود، تشدید کند، در حالی که تقاضا برای نفت همچنان در مسیر رشد قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • پیشرفت ۹۸ درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد