Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به افزایش آمار بیماران کرونایی در استان، به کرونای جهش یافته انگلیسی مشکوک شدیم که طی رایزنی‌های صورت گرفته با انستیتو پاستور تهران کیت جهت ٨٠ نفر دریافت شد و با استخراج RNA ژنوم کرونای انگلیسی تشخیص داده شد.

"دکتر پرویز یزدان پناه" افزود: به صورت تصادفی از ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا که تست pcr مثبت داشتند، تست کرونای انگلیسی انجام شد که متاسفانه ۱۲ نفر مبتلا به بیماری کرونای انگلیسی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: ۳ بیمار در شهرستان بهمئی، ۳ بیمار در دهدشت، ۳ بیمار در گچساران، ۲ بیمار در بویراحمد و یک بیمار در شهرستان دنا بعنوان کرونای جهش یافته ( انگلیسی)تشخیص داده شدند، ویروس جهش یافته انگلیسی استان های جنوبی کشور از جمله خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری را درگیر کرده است است و پیش‌بینی می‌شود طی یک ماه آینده ویروس انگلیسی در این استان‌ها غالب شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه ۱۵۹ بیمار در بیمارستان های معین کرونا بستری هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۵۱ نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده و ۱۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
دکتر یزدان پناه تاکید کرد: متاسفانه در طی ٢٤ ساعت گذشته دو مورد فوت بدلیل کرونا در استان روی داده است همچنین از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۵ هزار و ۹۶۸ نفر بهبود یافته اند.
وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷۲ رپید تست انجام شده که ۵ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان های گچساران و بویراحمد و از ۷۰۴ نمونه pcr انجام شده ٣٣ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در کهگیلویه( ٧٠ درصد )، بویراحمد(٣٠ درصد)، گچساران(٣٥ درصد) و دنا (٢٠ درصد) مثبت بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: ویروس جهش یافته انگلیسی به سرعت و سادگی منتشر می‌شود و افرادی با سنین پایین تر را درگیر می‌کند، میزان سرایت پذیری بالایی داشته و میزان کشندگی آن نیز بیشتر است که می تواند باعث افزایش مرگ و میر در استان شود.
دکتر یزدان پناه اظهار کرد: مردم باید حساسیتی که در ابتدای سال ۹۹ داشتند را هم اکنون نیز داشته و احساس خطر بیشتری بنمایند.
وی با اشاره به اینکه پوشیدن یک ماسک ۳ لایه به تنهایی کفایت نمی کند، تاکید کرد: ضروری است مردم ضمن پوشیدن ماسک ۳ لایه، از ماسک پارچه ای روی آن نیز استفاده نمایند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: حتماً فاصله فیزیکی دو متری را رعایت و از حضور در هر گونه تجمعات خانوادگی و مکان های شلوغ مثل بازار، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی به جد خودداری کنید.
دکتر یزدان پناه با اشاره به اینکه جابجایی جمعیت سهم ویژه‌ای در انتقال کرونا دارد، بیان کرد: سفر کردن به سایر شهرها و استانها و نیز سفر به روستاها موجب انتقال بیماری به سایر افراد و مناطق می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر دچار بیماری شدید و علائم داشتید حتماً با ۴۰۳۰ تماس گرفته و یا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنید تا تست سریع و یا pcr برایتان انجام گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: اگر تست کرونای شما مثبت بود باید سریع به قرنطینه رفته و مراقب خانواده و اطرافیان خود باشید، کسانی که در معرض تماس با بیمار بودند نیز باید حتماً جهت تست گیری اقدام نمایند.
دکتر یزدان پناه تاکید کرد: افراد مبتلا به کرونای انگلیسی نیز باید قرنطینه خود را به طور کامل رعایت کنند زیرا شیوع بیماری بالا بوده و برای دیگران خطر آفرین است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک مردم بتوانیم از پیشرفت بیماری جلوگیری کرده و بهار خوبی را در پیش داشته باشیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد کروناویروس همه باهم علیه کرونا کرونای انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کهگیلویه و بویراحمد دکتر یزدان پناه کرونای انگلیسی جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۹۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بهنام‌پور ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت، در گفتگو با خبرنگاران افزود: نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحدهای راکد و احداث چندین واحد تولیدی جدید مشکل حل شد.

وی بیان داشت: با اجرای دقیق برنامه‌های جوجه‌ریزی و تلاش کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده است.

بهنام پور تصریح کرد: در شش ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار داشتیم و ما همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه پس از تهران در شاخص جوجه‌ریزی و تحقق میزان تعهدات رتبه دوم کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کردیم، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، از مردادماه سال گذشته تاکنون سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد.

کد خبر 6098295

دیگر خبرها

  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج