Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، همه‌گیری بیماری کرونا در ایران به صورت رسمی در ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ تایید شد هرچند به گفته برخی متخصصان از دی ماه بیمارانی با علائم کروناویروس به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که به علت نو پدید بودن بیماری مورد شناسایی قرار نگرفته‌اند و به گفته معاون وزیر، چون در مقطع اوج همه‌گیری بیماری آنفلوانزای H1N1 بود، نظام سلامت به اشتباه آن را آنفلوانزا تشخیص داده و دیر متوجه ورود بیماری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۳ اسفند ۱۳۹۸ وضعیت در ایران از سفید خارج و وارد وضعیت زرد شد.براساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در روز پنج شنبه ۸ اسفند، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۲۴۵ نفر در سراسر کشور افزایش یافت .رفته رفته شیوع ویروس کرونا در کشور گسترش یافت و بیش از یک سال این ویروس  در کشور شیوع پیدا کرده است که صدمات مالی و جانی بسیاری را بر جامعه تحمیل کرده است در این راستا در ۱۶ دی ۹۹ وزیر بهداشت از شناسایی اولین مورد ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در ایران خبر داد و از مردم درخواست کرد هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

باتوجه به شیوع ویروس کرونا در جهان بسیاری از کشورها اقدام به یافتن واکسن این ویروس منحوس کردند و در حالی که چند ماهی از رقابت جهانی برای یافتن واکسن کرونا بین تعدادی از کشورها ادامه داشته و شرکت‌های داروسازی در حال تحقیق و بررسی روی نمونه‌های اولیه و آزمایشگاهی این واکسن بوده‌اند کشور روسیه فاتح این رقابت شده و به عنوان اولین کشور در ۲۱ مرداد ۹۹ در جهان از ساخت قطعی و ثبت رسمیِ نخستین واکسن کرونا خبر داد. 

شروع واکسیناسیون کرونا در ایران

صبح روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن، چند ماه پس از شروع واکسیناسیون کرونا در برخی کشورها، برنامه واکسیناسیون سراسری کرونا در ایران با استفاده از واکسن اسپوتنیک روسیه شروع شد و اولین نفر فرزند وزیر بهداشت این واکسن را تزریق کرد، البته هدف وزارت بهداشت واکسیناسیون "کارکنان بهداشت و درمانی در خط اول مبارزه با بیماری" است.برهمین اساس در اولین روز واکسیناسیون کرونا در ایران، تزریق واکسن روسی کرونا به ۴۳۵ نفر از کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی همزمان با ۶۳۵ مرکز درمانی ایران، آغاز شد.

شناسایی ۲۱ مورد کرونای جهش یافته انگلیسی در آذربایجان‌غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از واکسیناسیون افراد سالمند ساکن در سرای سالمندان و همچنین جانبازان خبر داد و گفت: تاکنون ۹ هزار دوز واکسن در استان دریافت شده است که ۵۰ درصد این دوز تزریق شده است.

وی در ادامه بیان کرد: پس از اتمام واکسیناسیون کادر درمان، سالمندان ساکن در سرای سالمندی و همچنین جانبازان استان، برای بقیه گروه های هدف واکسیناسیون انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی افزود: در وضعیت فعلی ۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲ شهر در وضعیت آبی و سایر شهرها در وضعیت زرد قرار دارند.

آقازاده بیان کرد: استان وضعیت شکننده‌ی دارد و باید در سال جدید تمهیدات ویژه‌ای انجام و  در شهرها با وضعیت نارنجی پروتکل‌ها باید جدی گرفته شود علاوه بر این نیز بحث واکسیناسیون با جدیت پیگیری می‌شود.

وی در خصوص شناسایی ویروس جهش یافته انگلیسی افزود: تاکنون ۲۱ مورد ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در بررسی یکی از پروازهایی که با مبدا یکی از کشورهای همسایه و به مقصد ارومیه انجام گرفت، از بین ۷۴ مسافر، ۲ مورد کرونای جهش یافته انگلیسی شناسایی شد.

آغاز واکسیناسیون جانبازان شیمیایی سردشت علیه کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت از آغاز واکسیناسیون جانبازان شیمیایی سردشت علیه کرونا خبر داد و گفت: از امروز به مدت سه روز در محل بیمارستان امام خمینی (ره) با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، کار واکسیناسیون جانبازان شیمیایی در معرض خطر با اولویت معرفی شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران آغاز و همزمان در کنار آن واکسیناسیون شاغلان بیمارستان و کادر شاغل در مراکز ۱۶ ساعته نیز انجام خواهد شد.

روژان قادری افزود: سومین محموله واکسن اسپوتنیک روسی در راستای واکسیناسیون سراسری کرونا برای گروه‌های پرخطر و اولویت‌دار با رعایت زنجیره سرد به تعداد ۱۵۰ دوز برای ۱۵۰ نفر از افراد در معرض خطر در این شهرستان دریافت شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت بیان کرد: پیش از این با ارسال ۲ محموله، واکسن طی ۲ مرحله به کادر درمان این شهرستان تزریق شده بود که با تزریق این محموله جدید به تعداد ۱۵۰ دوز، در مجموع ۲۲۵ دوز واکسن به افراد با اولویت در معرض خطر تزریق می‌شود.

در شهرستان مرزی سردشت بیش از ۴۰۰ جانباز شیمیایی وجود دارد که به ترتیب اولویت واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سالمندان واکسیناسیون جانبازان شیمیایی خبرگزاری فارس ارومیه جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی کرونای جهش یافته انگلیسی جانبازان شیمیایی کرونا در ایران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن معاینات پیش از اعزام تمامی حجاج گفت: واکسیناسیون حجاج از روزهای گذشته آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: واکسیناسیون در راستای ایمن سازی زائران اعزامی نسبت به بیماری مننژیت انجام می‌شود، به دلیل اینکه بیماری مننژیت در مناطق پرتراکم احتمال شیوع بیشتری دارد تزریق آن در سفرهای زیارتی توصیه می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تزریق این واکسن علاوه بر جلوگیری از بیمار شدن حجاج، از انتقال بیماری به اعضای خانواده و اطرافیان حتی پس از بازگشت نیز جلوگیری کرده و تا پنج سال در بدن فرد ایمنی ایجاد می‌کند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه مهلت تزریق این واکسن تا ۱۵ روز قبل از اعزام بوده، اظهار کرد: این واکسن عموماً بدون عوارض بوده و به احتمال بسیار نادر ممکن است زائران درد، قرمزی، سوزش در محل تزریق و خستگی و تب خفیف را تا دو روز پس از تزریق تجربه کنند.

وی افزود: برنامه ریزی استان، واکسیناسیون ۵ هزار و ۱۱۵ زائر است، به منظور دسترسی آسان حجاج، واکسیناسیون در ۱۰ شهرستان استان و در محل کاروان‌های گرگان، علی آباد کتول، گنبدکاووس، بندرگز، آق قلا، بندرترکمن، گمیشان، سیمین شهر، کلاله و مراوه‌تپه صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6088714

دیگر خبرها

  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه