Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مرحبا شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه زنجیره تأمین و توزیع مناسب در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: زنجیره فعلی سنتی است و نمی‌توانیم اقلام اساسی را به موقع به دست مردم برسانیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه استفاده از علم روز می‌تواند عیوب زنجیره تأمین و توزیع کالا را برطرف کند، عنوان کرد: نقص قانون در این حوزه نداریم بلکه نقص عملکرد و هدفمندی داریم و باید از تجارب موفق این حوزه بهره ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حوزه بسته بندی محصولات در کشور ما ضعیف است، افزود: در علم بازاریابی مهمترین عنصر موفقیت در بازار، بسته بندی است و بسیاری از محصولات کشاورزی با کیفیت داریم که از مشابه خارجی بهتر است اما مشتری پسند ارائه نمی‌شود و تعاونی‌ها و متولیان کشاورزی باید استانداردهایی را تعیین کنند که اجازه ورود محصولات بدون بسته بندی مناسب داده نشود.

مرحبا با اشاره به وضعیت تکمیل راه آهن رشت آستارا، بیان کرد: طبق گفته وزیر راه، حداقل ۴ سال طول می‌کشد که این راه آهن تکمیل شود و تأمین مالی مناسبی برای این پروژه انجام نشده و شریک خارجی به تعهدات خود عمل نکرده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه خود تحریمی علت بسیاری از مشکلات است، تصریح کرد: برخی تصمیمات ما باعث شده که تکمیل پروژه‌ها به تعویق بیفتد و از استاندار گیلان انتظار داریم که برای تکمیل پروژه‌ها به ما کمک کند.

وی با اشاره به اینکه حضور کامیون‌ها در آستارا فرصت است، ادامه داد: این کامیون‌ها محصولات کشاورزی را به سایر کشورها می‌برد و ارز آوری دارد و باید با رفع مشکلات مربوط به آنها، فرصت سرمایه گذاری را برای شهرستان و استان فراهم کنیم.

نماینده آستارا در مجلس گفت: در گذشته زیرساخت‌های مناسبی در حوزه ورزش نداشتیم و استادیوم آستارا آماده نبود اما هم اکنون با رفع مشکلات و برقراری امکاناتی همچون آب و برق، مسابقات لیگ یک در این استادیوم برگزار می‌شود.

مرحبا با بیان اینکه شهرستان آستارا یک شهرک صنعتی با ۲۲ واحد فعال، ۱۱ واحد در حال ساخت و ساز و ۴ واحد تعطیل دارد، افزود: این آمار رضایت بخش نیست و باید همین واحدهای تعطیل احیا شده و به چرخه تولید برگردند.

کد خبر 5172902

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا مرحبا کالای اساسی شبکه توزیع مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا حوادث چهارشنبه سوری انتخابات 1400 کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان انتخابات شوراي شهر اردبیل اراک شیراز چهارشنبه سوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۰۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه استاندار زنجان برنامه‌های ارتقای بهره‌وری در استان را در سه محور صنعت، آب و کشاورزی عنوان کرده است، گفت: در همین راستا، ساخت سد‌های بزرگ در استان برای تأمین آب شرب، صنعت و حقابه‌های کشاورزی پایین دست آن اهمیت خود را نشان می‌دهد و این سد‌ها می‌توانند کارکرد دیگری همچون جلوگیری از بروز سیلاب و در برخی مناطق تولید برق را نیز به همراه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به کاهش منابع آب زیرزمینی و نیاز منطقه به آب پایدار، سد مراش در شهرستان ماهنشان برای تأمین آب آشامیدنی شهر‌های ماهنشان، دندی و ۱۲۲ روستای مسیر و همچنین صنایع مستقر در این منطقه در حال احداث است و پاییز امسال به مرحله آبگیری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با تأکید بر اهمیت احداث سد بلوبین برای شهرستان ایجرود، گفت: هدف از احداث سد بلوبین در این شهرستان تأمین آب شرب و صنعت در شهر‌های زرین‌آباد، حلب، سعیدآباد و ۹۲ روستا در منطقه بوده و این سد نیز به مرحله آبگیری رسیده است.

باقری به مطالعه سد‌های کلوچ و جمال‌آباد باکلور در شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: در چند سال گذشته به غیر از سال ۹۸ که با ترسالی مواجه شدیم با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از سد آیدوغموش برای باغات شهرستان طارم در ۲ فاز حدود ۱۵ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شد که با احداث دو سد کوچ و جمال آباد باکلور در این شهرستان در زمان پیک مصرف آب کشاورزی که تابستان است، می‌توان باغات زیتون را تأمین آب کرد و این می‌طلبد تا کشاورزان و بهره‌برداران از کشت محصولات پر آب طلب خودداری کنند.


وی ادامه داد: با احداث دو سد کلوچ و جمال آباد باکلور در شهرستان طارم تأمین آب پایدار باغات این شهرستان دور از انتظار نیست، چرا که نیاز آبی این منطقه در پیک مصرف حدود ۳۰ میلیون متر مکعب است که با احداث این دو طرح، موضوع مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: در شهرستان خدابنده ۲ سد زرین‌رود و اشراق در دست مطالعه است.

باقری به آغاز عملیات اجرایی پروژه تأمین آب شرب پنج شهر و ۱۳۴ روستای منطقه خدابنده از سد تالوار در مهرماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: طول مسیر انتقال ۱۶۱ کیلومتر است و هدف از اجرای آن تأمین آب شرب شهر‌های گرماب، زرین‌رود، کرسف، سهرورد، ۵۰ درصد نیاز شهر قیدار و ۱۳۴ روستای مسیر است.

دیگر خبرها

  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت