Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@01:35:08 GMT

پرواز مرغ از بازارهای خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۰۷۲۱

پرواز مرغ از بازارهای خراسان شمالی

کمبود گوشت مرغ در حالی مردم خراسان شمالی را گلایه مند کرده که مسئولان می گویند کمبودی در تامین این محصول وجود ندارد و طی ماه های اخیر این استان در تولید مرغ به خودکفایی رسیده است.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ مردم می گویند به واحدهای مرغ فروشی مراجعه می کنند اما یخچال هایشان خالی است و گوشت مرغ به دست آنان نمی رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 


مرغ فروشان هم می گویند شرمنده مردم هستند، مرغ هایی که به دست آنان می رسد، در همان ساعت اول و بعضا در نیم ساعت اول تمام می شود و به باقی مراجعه کنندگان نمی رسد. 

 

 


مرغ فروشان می گویند پای دلالان در میان است، عده ای سودجو مغازه به مغازه سر می زنند و گوشت مرغ را به تعداد زیاد می خرند و به خارج از استان می برند. 

 

 


بر اساس شنیده ها، گوشت مرغ به قوچان، و چناران و حتی به شهر گالیکش ارسال می شود و مسئولان می گویند، این روزها شاهد احتکار خانگی توسط مردم هستیم، مردم بیش از نیاز خریداری و در منزل نگهداری می کنند و این امر سبب شده تا یخچال های مرغ فروشی ها در ساعت اولیه صبح خالی شود.

 

 


خروج مرغ از استان از آنجا آب می خورد که قیمت این محصول در استان بسیار پایین تر از سایر استان ها است، از این رو سودجویان این محصول را به صورت خودرویی از استان خارج می کنند. 

 

 


برخی هم می گویند که این افراد، مرغ تنظیم بازار را برای رستوران داران خریداری می کنند.

 

 

 
رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ‌فروشان و قصابان بجنورد هم گفت: از حدود 20 روز پیش گوشت مرغ به قمیت 21 هزار و 800 تومان عرضه می شود که این قیمت بسیار پایین تر از سایر استان ها است.

 

 


"حسین قاسم زاده" اظهار داشت: برخی افراد، وارد عرصه شده و مرغ را از واحدهای صنفی خریداری می کنند تا از استان خارج کنند.

 

 


وی افزود: این امر سبب شده تا مرغ در مرغ فروشی ها کم باشد، البته میزان مرغ که به دست اصناف می رسد زیاد است اما در ساعت اولیه، تمام می شود.

 

 


مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی هم گفت: اکنون بیش از 100 واحد مرغداری دراستان وجود دارد که 93 واحد فعال است و سالانه بیش از 10 میلیون و 300 هزار قطعه مرغ در سالن های مرغداری استان تولید می شود.

 

 


"علیرضا صادق" اظهارداشت: میزان تولید مرغ گوشتی در این استان سهم بسیار ناچیزی از تولید این محصول در کشور است اما در این استان اقدامات خوبی برای تثبیت قیمت مرغ انجام شده است.

 

 


وی تصریح کرد: خراسان شمالی تنها استانی است که گوشت مرغ را به قیمت تنظیم بازار عرضه می کند.

 

 


وی گفت: در حدود 6 ماه گذشته در چهار نوبت، سه میلیون قطعه مرغ در استان تولید شده و پنج هزار و 500 تُن گوشت مرغ به بازار عرضه شده است.

 

 


مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت نه تنها نیاز استان تامین شده  بلکه گوشت مرغ به سایر استان ها هم ارسال شده است.

 

 


وی گفت: در آستانه سال نو و برای تامین مایحتاج مردم در شب عید، روزانه 80 تُن گوشت مرغ کشتار روز در استان توزیع می شود، اکنون تنها در شهرستان بجنورد روزانه 35 تُن گوشت مرغ توزیع می شود.

 

 


صادق با اشاره به اینکه نیاز استان به گوشت مرغ، روزانه 40 تُن است، گفت: اکنون هیچ کمبودی در زمینه تامین گوشت مرغ در استان وجود ندارد و حتی بیش از نیاز معمول تولید می شود.

 

 


وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی تنها استانی است که در آن گوشت مرغ به قیمت تنظیم بازار عرضه می شود، افزود: اختلاف قیمت این محصول در این استان با سایر استان ها سبب شده تا عده ای سودجو گوشت را از واحدهای صنفی خریداری کرده و از استان خارج کنند.

 

 


وی با بیان اینکه رستوران داران حق ندارند گوشت مرغ را از مرغ تنظم بازار تامین کنند، اظهار داشت: رستوران داران باید گوشت مرغ را از بازار آزاد تامین کنند. 

 

 


مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از روزهای اخیر سهم رستوران داران از گوشت مرغ مشخص شده و روزانه 12 تُن برای رستوران داران تامین و توزیع می شود. 

 

 


سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی هم گفت: میزان مصرف گوشت گرم مرغ در این استان روزانه 40 تُن است اما اکنون 80 تُن در بازار توزیع می شود.

 

 


"مهرداد داودزاده" اظهار داشت: در برخی از روزها، 90 تُن گوشت مرغ کشتار روز در بازار استان توزیع شده است.

 

 


سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، روزانه 20 تُن گوشت منجمد مرغ در بازار توزیع می شود.

 

 


وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه مردم در آستانه عید، بیش از نیاز خرید می کنند افزود: مردم گوشت مرغ را در خانه احتکار می کنند.

 

 


سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: مشکلی در تامین گوشت مرغ در استان وجود ندارد.

 

 


وی افزود: اکنون نیاز به گوشت مرغ، در داخل استان تامین می شود و حتی بخشی از نیاز سایر استان ها هم در سالن های مرغداری این استان تامین شده است.

 

 

 

وی اظهار داشت: عرضه گوشت مرغ با قیمت تنظیم بازار تنها در این استان اجرایی شده و اکنون قیمت این محصول در سایر استان ها بسیار بالاتر است از این رو برخی سودجویان گوشت مرغ را از خراسان شمالی خارج می کنند. 

 

 

 

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: هر کیلوگرم مرغ کشتار روز 21 هزار و 800 تومان و گوشت منجمد مرغ هم 15 هزار و 500 تومان است.

 

 

 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمبود مرغ گلایه شهروندان قیمت مرغ معدن و تجارت خراسان شمالی رستوران داران سایر استان ها توزیع می شود تنظیم بازار ت ن گوشت مرغ گوشت مرغ گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد

حسن جعفری گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای مواجه شد.

وی اضافه کرد: پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی