Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@06:19:46 GMT

با این ۵ خوراکی در عید نوروز لاغر شوید

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۱۶۲۵

با این ۵ خوراکی در عید نوروز لاغر شوید

بسیاری از افراد با نزدیک شدن به عید نوروز مایلند وزن کم کنند، بنابراین فکر بدی نیست که غذاهای سالم و غنی از مواد مغذی را تهیه کنید.

به گزارش قدس آنلاین، بسیار سخت است که بگوییم برخی خوراکی‌ها، قدرت جادویی برای لاغر شدن یا کاهش وزن دارند، زیرا زیاده روی در خوردن اغلب خوراکی‌ها می‌تواند منجر به چاقی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود مصرف برخی خوراکی‌ها به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

با نزدیک شدن به عید نوروز بسیاری از افراد مایلند وزن کم کنند بنابراین، فکر بدی نیست که غذاهای سالم و غنی از مواد مغذی را تهیه کنید که هرکدام مزایای سلامتی خود را دارند و به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند:

دانه‌های چیا

دانه‌های چیا قطعاً به عنوان یک غذای مرسوم در لاغری شناخته می‌شوند، این دانه‌های بسته‌بندی شده حاوی مواد مغذی هستند و از کیفیت خاصی برخوردارند، آن‌ها بیش از ده برابر وزن خود را آب جذب می‌کنند و در نتیجه در احساس سیری نقش ایفا می‌کنند. به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در دستگاه گوارش متورم شوند و به شما راضی نگه دارند. تنها با دریافت ۲۰ کالری در هر قاشق چای‌خوری، از پروتئین، فیبر، چربی‌های امگا ۳ و سیری طولانی مدت بهره‌مند خواهید شد.

تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آب پز فقط با ۷۰ کالری، پروتئین و چربی با کیفیت بالا، بدن شما را پر می‌کند و به شما کمک می‌کند با خیال راحت وزن خود را کاهش دهید. نگران کلسترول هم نباشید. تحقیقات نشان داده است که کلسترول موجود در تخم مرغ نه تنها از آنچه که تصور می‌شدیم کمتر است، بلکه در بروز بیماری قلبی نیز دخیل نیست.

جو دوسر

بلغور جو دوسر لزوماً به عنوان جالبترین انتخاب صبحانه تصور نمی‌شود، اما یکی از بهترین وعده‌های غذایی برای شروع روز است؛ و این بدان دلیل است که جو دوسر واقعاً یک غذای سالم و عالی است. این دانه کامل سالم حاوی یک فیبر محلول، بتا گلوکان است که می‌تواند به کنترل کلسترول و قند خون کمک کند.

چای سبز

چای سبز ممکن است یکی از برترین نوشیدنی‌ها برای کاهش وزن باشد. این نوشیدنی گرم کننده (یا خنک کننده) یک هدف دوگانه دارد: نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان و سایر مواد شیمیایی گیاهی سالم است، بلکه این مزیت را دارد که متابولیسم بدن را کمی افزایش می‌دهد. نوشیدن چای عصرانه به جای میان وعده، کالری دریافتی شما را کاهش می‌دهد و ممکن است به شما در سوختن کالری اضافی کمک کند. فقط به یاد داشته باشید که افزودن شکر برای شیرین کردن آن اشتباه است.

حبوبات

حبوبات دارای فیبر بالا و منبع خوبی از پروتئین گیاهی هستند که به شما کمک می‌کنند تا برای مدت طولانی تری سیرتر بمانید و حاوی فیبر هستند. پروتئین و فیبر باعث سیر شدن طولانی مدت می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سلامت لاغری کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: بهار ۱۴۰۴، در کنار یک شهر ایمن، سرسبز و بانشاط باید برای تحقق و نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(عج) تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، ایمان فرهمندی عصر امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد استقبال از بهار ۱۴۰۳ که با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و معاونان و مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: خدمت در شهر امام‌رضا (ع) به زائران و مجاوران امام رضا (ع)، توفیق والایی است و خداوند را از این حیث شاکر هستیم.

وی افزود: مشهد مقدس در استقبال از بهار، شهری مثال‌زدنی، زیبا، سرسبز و تمیز و ایمن بود و انتظاری جز این هم از شهر امام‌مهربانی‌ها و جهان‌شهر برکت و کرامت که دومین کلانشهر کشور است، نداریم؛ از تمامی ارکان دخیل در این رویداد فاخر کمال تقدیر و تشکر می‌کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه استقبال از بهار، مسیری ۲۰ ساله را با فراز و نشیب‌های بسیار پشت سر گذاشته و هر دوره آموزه‌های بسیاری را داشته است، عنوان کرد: امسال بهار طبیعت مقارن با بهار قرآن، بهار مشارکت اجتماعی در انتخابات و بهار مقاومت اسلامی بود.

تصریح کرد: جهان پیوسته در حال تغییر است و امروز شاهد اهتزاز پرچم کشورمان در مقابل کاخ سفید و سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل در سراسر دنیا هستیم.

فرهمندی با بیان اینکه انقلاب اسلامی معادلات جهان را بهم ریخته، اسرائیل را خار کرده و آمریکا را به چالش کشیده، گفت: سال آینده شاهد حضور زائرانی از نقاط مختلف دنیا در مشهد مقدس خواهیم بود؛ نوروز ۱۴۰۴ باید شهری در تراز مقاومت اسلامی و انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی افزود: امروز نگاه دنیا به کشورمان و مشهدالرضا (ع) نگاه متفاوتی است و باید برنامه‌ریزی سال آینده به نحوی باشد که بدانیم با چه چالش و سوالی برای پاسخگویی به زائر مواجهیم‌.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهار کرد: بهار ۱۴۰۴، در کنار یک شهر ایمن، سرسبز و بانشاط باید برای تحقق و نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی (عج) تلاش کنیم.

کد خبر 751201

دیگر خبرها

  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • روزی بدون رژیم غذایی ؛ سالی یکبار آدم را نمی‌کشد!
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • پاسخ محسن چاوشی به انتقادات از جهان لاغر