Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@20:22:05 GMT

رفع معضل پسماند نور با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۱۷۵۸

رفع معضل پسماند نور با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی

فرماندار شهرستان نور گفت: با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی در حوزه پسماند شهرستان معضل ۲۵ ساله زمین زباله شهر نور که شیرابه‌های آن برای مردم و محیط زیست مشکلات زیادی را بوجود آورد، رفع می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، علی شادمان پنجشنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان نور که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: 123 نفر برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی شهرهای پنج‌گانه شهرستان نور ثبت نام کردند که 114 نفر مرد و 9 نفر زن هستند که نسبت به دوره پنجم 7 نفر و نسبت به دوره قبل از آن 9 نفر افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در شهر نور 33 نفر، ایزدشهر33 نفر، چمستان 26 نفر، رویان 17 نفر و بلده 14 نفر ثبت‌نامشان قطعی و در انتظار روند قانونی تائید صلاحیت هستند.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به سوابق شغلی و سنی و مدرک تحصیلی داوطلبان، بیان کرد: 7 داوطلب زیر 30 سال سن دارند 3 نفر وکیل، 44 نفر شغل آزاد، 35 نفر کارمند، 14 نفر بازنشسته، 4 نفر استاد دانشگاه، 4 نفر فرهنگی و 15 نفر ایثارگر هستند، از این تعداد 2 نفر مدرک دکتری، 50 نفر کارشناسی ارشد، 59 نفر کارشناسی، 9 نفر کاردانی و 3 نفر دیپلم دارند.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی هرگونه تجمع انتخاباتی و تبلیغاتی ممنوع است، تصریح کرد: تبلیغات در زمان مقرر در فضای مجازی انجام می‌شود که این کارعلاوه بر کاهش هزینه چاپ تبلیغات کاغذی و هدررفت سرمایه از تخریب چهره شهرها جلوگیری می‌کند.

شادمان افزود: بیش از یکسال ویروس کرونا در کشور حضور دارد من از کادردرمان، مردم، رسانه‌ها، اصناف و ... قدردانی می‌کنم، تلاش همه ما برای کاهش ابتلا بود اما اکنون دغدغه سرایت کرونای انگلیسی را داریم بنابراین تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

این مسئول به اقدامات عمرانی یک‌سال گذشته در شهرستان نور اشاره واظهار کرد: بیمارستان 160 تخت‌خوابی با 400 میلیارد تومان اعتبار در سه فاز در حال ساخت و با 12 میلیارد تومان سی تی اسکن نیز در حال تجهیز است.

شادمان پل روگذر در دست ساخت تقاطع کمربندی رویان-تاشکو، پل سلیاکتی و ساماندهی تقاطع سایپا را از اقدامات ترافیکی در سطح شهرستان عنوان کرد و افزود: این اقدامات سبب کاهش 50 درصدی فوت در تصادفات نسبت به سال گذشته شده است.

وی ادامه داد: برای منطقه کوهستانی لاویج وقت ویژه گذاشته شد و ضمن بازگشایی و تعریض مسیر حدود 18 کیلومتر روکش آسفالت انجام و واحدهای تجاری و کسبی موجود با کمک اصناف بهسازی شد و زیبایی خاصی به منظر و نمای منطقه داد.

فرماندار نور، گفت: با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد تومانی در حوزه پسماند شهرستان معضل 25 ساله زمین زباله شهر نور که شیرابه‌های آن برای مردم و محیط زیست مشکلات زیادی را بوجود آورد، رفع می‌شود.

 این مسئول به برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اشاره کرد و افزود: برای احداث پردیس سینمایی اقدامات اولیه از جمله تهیه زمین، پیگیری برای جذب اعتبارات، ترک تشریفات برای پیمانکار و ... انجام شد و برابر گزارش شهردار نور روز گذشته 80 درصدکار به اتمام رسید و باید پروانه ساخت صادر شود که شهردار قول صدور پروانه را داده است.

شادمان از سرمایه گذاری پنج‌هزار میلیاردی برای احداث شهرک کشاورزی و دامپروری در شهرستان نورخبر داد و گفت: با برگزاری جلسات و ارائه پیشنهادات، احداث شهرک کشاورزی و دامپروری را در 18 اسفند امسال در کارگروه مصوب شد، قرار است در این شهرک پرورش آبزیان، دام سبک و سنگین، ماکیان و ... اجرا و 50 هکتار نیز درختکاری شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سرمایه گذاری شهرستان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۱۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: درآمد پایدار برای موقوفات زنجان با اجرای طرح‌های موفق سرمایه‌گذاری ممکن است.

مهدی نیکویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: دو نمونه از طرح‌های موفق سرمایه‌گذاری و احیای موقوفات استان زنجان که توسط این اداره طراحی و با کمک ادارات اجرایی شهرستان‌ها به مرحله اجرا رسیده است، در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه شد.

وی با اشاره به طرح سرمایه‌گذاری عمرانی نهضت ملی مسکن در اراضی موقوفه قیدار نبی (ع) شهرستان خدابنده افزود: با الحاق ۲۰۰ هکتار از اراضی موقوفه به وسعت شهر قیدار ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی امکان‌پذیر می‌شود.

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: با توافقات صورت گرفته با نسبت ۳۵ درصد سهم موقوفه و ۶۵ درصد سهم مسکن و شهرسازی، روند الحاق به‌زودی شروع شده است و پس از آن اقدامات اولیه ساخت‌وساز نهضت ملی مسکن در این زمین‌ها آغاز خواهد شد.

نیکویی ادامه داد: این طرح علاوه بر ایجاد رونق در صنعت ساختمان باعث تأمین مسکن ارزان برای جوانان و خانواده‌ها با سطح درآمد کم و متوسط شده و همچنین ارزش افزوده موقوفه نیز به صورت فوق‌العاده افزایش پیدا می‌کند و باعث درآمد پایدار برای موقوفه شده و حتی در کاهش رشد قیمت مسکن در این شهرستان نیز مؤثر است.

وی ادامه داد: طرح دوم ارائه شده در این نمایشگاه ساخت ۵۲ واحد مسکونی در شش بلوک در اراضی وقف شده توسط مرحوم عبدالرزاق شهر آببر شهرستان طارم است که در سالیان گذشته با مبلغ ناچیزی به اجاره کشت‌وزرع واگذار می‌شد.

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: همچنین به زودی با واقع شدن در بافت شهر، متروکه مانده بود، با انتشار فراخوان عمومی موفق به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی شدیم و با تأمین اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از تیرماه ۱۴۰۰ ساخت‌وساز شروع شده است و اکنون با پیشرفت ۹۵ درصدی به یاری خدا در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: دو واحد از ۵۲ واحد برای موقوفه اختصاص داده شده و ۵۰ واحد نیز به مردم واگذار خواهد شد، نگاه اوقاف در این طرح اختصاص این واحدها با کمترین سود و نزدیک به قیمت تمام شده به خانواده‌های طارمی است تا وقف توانسته باشد قدمی در تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد بردارد.

نیکویی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، هشت طرح سرمایه‌گذاری با ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان تومان به برای تأیید نهایی به سازمان مرکزی ارسال کردیم که در صورت تصویب به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد و بیش از ۲۱ طرح شاخص با موضوع عمران، آبادانی و سرمایه‌گذاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان به ارزش نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از سه سال پیش تاکنون در حال پیگیری و نتیجه‌دهی است.

کد خبر 748735

دیگر خبرها

  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج می‌برد
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور