Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج نوذری بعد از مدت‌ها غیبت با "صندلی داغ" به صدا و سیما برگشت؛ برنامه‌ای که نامش همه را به یادِ منوچهر نوذری می‌اندازد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، برنامه تلویزیونی "صندلی داغ" را کسی فراموش نمی‌کند که برای اولین بار در نوروز 1383 روی آنتن شبکه دو سیما رفت. برنامه به داریوش کاردان سپرده شد و او هم با سؤالات بسیار جنجالی از میهمانان، خیلی زود این برنامه را سرزبان‌ها انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند برنامه دکور ساده و بسیار معمولی داشت اما چالشِ در برنامه و گفت‌وگو، "صندلی داغ" را به برنامه‌ای پربیننده نزدیک کرد.

بعد از مدتی مدیران تصمیم گرفتند این برنامه را به صورت هفتگی روانه آنتن کنند و به همین دلیل سر و شکل برنامه تغییر کرد و زنده یاد منوچهر نوذری جایگزین داریوش کاردان در این برنامه شد. او با طنازی و کارنامه قابل توجهش در انتقادهای صریح "جمعه ایرانی"، این برنامه تلویزیونی را به یک بِرند تبدیل کرد. 

در نوروز سال 1384 و پس از خداحافظی مرحوم منوچهر نوذری، احمد نجفی اجرای صندلی داغ را بر عهده گرفت و در نهایت سال 1385 دوباره این برنامه به داریوش کاردان رسید؛ اما در فصل جدید خیلی کاردان نتوانست آن صراحت خود را در گفت‌وگو همچون گذشته ادامه دهد و منجر به انصراف او شد. پس از چند سال قرعه به نامِ پسر منوچهر نوذری افتاده و او این برنامه را با حضور چهره‌های مختلف و با سبک و سیاقی متفاوت در رادیو خواهد داشت.  

با ایرج نوذری درباره حضورش در این برنامه صحبت کردیم و او چنین پاسخ داد: صدا عنصر بسیار مهمی است؛ من حتی در کارهای تصویری هم  به صدا اهمیت بیشتری می‌دهم. تأثیر صدا همیشه بیشتر از تصویر است. به طور مثال وقتی رعد و برق را می­‌بینیم تأثیری بر ما ندارد، اما صدا آن است که حسی را در ما ایجاد می‌­کند. درست است که صدا با تصویر تکمیل می‌­شود اما به تنهایی هم کامل است.

این بازیگر سینما و تلویزیون به سخت‌ترین لحظه ضبط برنامه که به یاد پدرش می‌افتاد اشاره کرد: "هنگام ضبط رادیویی دو برنامه اول "صندلی داغ"، تمام مدت بغض داشتم و از شدت هیجان می­‌لرزیدم. تمام مدت پدر جلوی چشمم بود، سخت‌ترین برنامه‌ای بود که داشتم چون هر لحظه حضور ایشان را احساس می­‌کردم و نگران بودم مبادا خطایی بکنم که روح‌شان آزرده شود. من از دو سالگی در میدان ارگ بودم؛ 56 سال خاطره دارم."

نوذری خاطرنشان کرد: من در رادیو همه جور کاری کرده‌­ام. حالا که به رادیو نمایش آمده‌­ام قصد دارم نمایش‌­هایی که از زبان‌­های مختلف به فارسیِ اصیل ترجمه کرده‌­ام را کارگردانی و اجرا کنم.  دوست دارم مداوم در رادیو باشم. اگرچه رادیو رسانه‌ای هست که باید در آن دلی کار کرد و از نظر اقتصادی ضعیف است. درخواست من از مدیران رسانه و رادیو همیشه این بوده که از نظر اقتصادی به رادیو و اهالی آن بهای بیشتری بدهند. استعدادهای جوان و با انگیزه‌­ای در رادیو حضور دارند که باید باشند و کار کنند. از قدیمی‌ها هم باید استفاده کرد تا بتوانیم نوستالژی را به جوان‌ها انتقال بدهیم. جمله‌­ای دارم که بیشتر درباره­ آن خواهید شنید: کهنه­‌کاران را از نو باید شناخت!

این هنرمند درباره فعالیتش با پدر مرحومش منوچهر نوذری، گفت: در سال‌های قبل از انقلاب  وقتی خیلی کوچک بودم، در برنامه­ "شما و رادیو"ی پدرم بازی می­‌کردم. بعد از انقلاب هم در برنامه­ "صبح جمعه با شما"  بازی کردم. اما به دلایلی از رادیو دورماندم و حالا برگشتم.

نوذری درباره ایده تولید برنامه "صندلی داغ" در رادیو نمایش گفت: برنامه­‌ای اجرا می‌­کردم با عنوان "کتاب خوب"، در یکی از روزهای ضبط برنامه با محسن سوهانی مدیر رادیو نمایش آشنا شدم و آقای فرزام محبی که از اهالی رادیو هستند به من گفتند که ایشان پیشنهاد "صندلی داغ" را داده‌­اند. به هرحال "صندلی داغ" برنامه­ نوستالژیکی است و باید در شرایط خوب اجرا شود و امیدوارم این اتفاق بیفتد. 

برنامه "صندلی داغ" به تهیه‌کنندگی اسماعیل باستانی و با اجرای ایرج نوذری از اول فروردین‌ماه 1400، ساعت 17 از رادیو نمایش بر روی موج اف.ام ردیف 5/107 مگاهرتز پخش می‌شود.

رقابتِ نوستالژی‌ها با فیلم‌های جدیدِ‌ تلویزیون/ سینمای 60 سالنه سیما از امروز برقرار استسریال چوب خط؛ از هندی بازی تا کپی کاری از نمایش خانگی/ چرا سریال‌های تلویزیون به خانواده ایرانی نزدیک نیست؟فیلم‌های سینمایی تلویزیون در آخرین شب چهارشنبه سال

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رادیو تلویزیون رسانه ملی رادیو تلویزیون رسانه ملی منوچهر نوذری رادیو نمایش ایرج نوذری صندلی داغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امرالله نوذری به خبرنگار ما گفت: روستای تنگ بابا احمد یکی از مناطق پرجمعیت شهرستان اندیکا است و حدود ۱۰ روستا در این منطقه وجود دارد.


وی افزود: علاوه بر اینکه روستائیان از جاده تنگ بابا احمد تردد می‌کنند، عشایر نیز برای عبور از این مسیر استفاده می‌کنند.


نوذری ادامه داد: با توجه به اینکه اهالی شهرستان لالی و اندیکا از این جاده استفاده می‌کنند، بهسازی و آسفالت مسیر در دستور کار قرار گرفت و طرح مورد نظر به طول ۴ کیلومتر و با اعتبار حدود ۵ میلیارد تومان اجرایی شد.


فرماندار اندیکا اضافه کرد: باهدف رونق گردشگری در این منطقه، معابر روستای بابا احمد نیز آسفالت شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه هشتم اردیبهشت
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»