Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، طی یک هفته اخیر تا پیش از روز گذشته (پنجشنبه) بازار سکه و طلا همچنان آرامش نسبی خود را که از ابتدای اسفند ماه بر بازار حاکم شده بود، حفظ کرد اما روز گذشته، در پی افزایش قیمت اونس جهانی و افزایش نرخ ارز در داخل، سکه و طلا نیز مشمول افزایش قیمت شد.

به گزارش ایمنا، محمد کشتی‌آرای در رابطه با وضعیت آخرین هفته بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: همانطور که از ابتدای اسفند ماه امسال بازار ثبات و آرامشی نسبی را تجربه کرده بود، طی یک هفته اخیر نیز تا پیش از روز گذشته (پنجشنبه) این آرامش وجود داشت؛ اما روز گذشته که آخرین روز بازار در سال ۱۳۹۹ نیز بوده است، قیمت اونس جهانی چند دلاری افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه از روز گذشته شاهد افزایش مختصر نرخ ارز نیز بوده‌ایم.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: روز گذشته با توجه به افزایش قیمت‌ها و تقاضایی ایجاد نشد، بنابراین حباب سکه نه‌تنها علیرغم افزایش قیمت‌ها بالا نرفت، بلکه نسبت به روزهای پیش تر که در محدوده ۶۵۰ هزار تومان قرار داشت، ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت. اما در مجموع چهار هفته پایانی سال جاری (اسفندماه) یک ثبات نسبی قیمت خوبی در بازار داشتیم که این ثبات به دو علت نوسانات محدود اونس جهانی به عنوان عامل مؤثر خارجی و مدیریت و کنترل نرخ ارز توسط بانک مرکزی به عنوان عامل تأثیرگذار داخلی بود.

وی افزود: تغییرات قیمت سکه و طلا از روز گذشته ایجاد شد و همه قطعات سکه و طلا افزایش قیمت را تجربه کردند که علت این امر افزایش حدوداً ۱۲ دلاری قیمت اونس جهانی و افزایش حدوداً ۴۰۰ تومانی قیمت ارز بود که مجدد به حدود ۲۵ هزار تومان رسید. این دو عامل سبب شد که قیمت طلا و سکه در روز گذشته (پنجشنبه) به نسبت روزهای قبل از آن افزایش یابد؛ به گونه‌ای که سکه تمام مشمول حدود ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت شد.

این مقام صنفی یادآور شد: همچنین طی سال‌های گذشته که قیمت سکه و طلا پایین‌تر بود، تقاضا برای خرید قطعات سکه و مصنوعات طلا به عنوان هدیه نوروزی بیشتر بود. به طور مثال سال گذشته، سکه در محدوده شش میلیون تومان و امسال در کانال ۱۱ میلیون تومان قرار گرفت یا در اسفند ماه سال گذشته هر گرم طلای ۱۷۸ عیار ۶۰۰ هزار تومان قیمت داشت اما اسفند سال جاری بیش از یک میلیون تومان قیمت دارد؛ بنابراین با توجه به بالا بودن قیمت سکه و طلا، ترجیح مردم به استفاده از کارت‌های هدیه بانکی بوده است و لذا خرید و فروش مصنوعات طلا به شدت کاهش پیدا کرد و بازار بسیار آرام و همراه با رکود طی شد.

کشتی‌آرای در اعلام آخرین قیمت ثبت شده برای سکه و طلا در سال جاری و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: همانطور که اشاره شد، افزایش قیمت‌ها در طول یک هفته اخیر تنها در روز گذشته اتفاق افتاد و پیش از آن بازار در ثبات نسبی به سر می‌برد. روز گذشته قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز در آخرین روز بازار سکه و طلا به ارزش ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده است. همانطور که اشاره شد، در حال حاضر حباب سکه نیز برای هر قطعه سکه حدوداً ۵۵۰ هزار تومان است.

وی افزود: هر قطعه نیم سکه با رشد ۱۵۰ هزار تومانی به شش میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز با رشد ۵۰ هزار تومانی به دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده‌اند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان در رابطه با آخرین قیمت طلا نیز گفت: همچنین هر مثقال طلا به چهار میلیون و ۷۱۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۸۸ هزار تومان رسیده است. آخرین نرخ ثبت شده برای اونس جهانی نیز با افزایش ۱۲ دلاری در روز پنجشنبه، ۱۷۳۶ دلار است.

منبع: ایسنا

کد خبر 482258

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قیمت طلا افزایش قیمت طلا قیمت طلای 18 عیار تاثیر انتخابات آمریکا بر قیمت طلا آخرین قیمت سکه قیمت طلا و قیمت دلار در بازار قیمت طلا سکه دلار ارز کاهش قیمت سکه قیمت طلا و قیمت دلار در بازار پیش بینی قیمت طلا پیش بینی قیمت طلا در سال 2021 رشد قیمت طلا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بازار سکه و طلا هزار تومانی روز گذشته افزایش قیمت اونس جهانی هزار تومان قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت در مدار رشد؟

روز جمعه قیمت نفت افزایشی شد. برنت به ۸۹دلار و ۵۳سنت و WTI آمریکا به ۸۴دلار و ۱۲سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، رشد تولید ناخالص داخلی، کاهش تورم و عدم کاهش نرخ بهره آمریکا در کنار نگرانی از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، از عوامل اصلی رشد قیمت نفت بوده‌اند. ترس از استمرار تنش‌های ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه، همچنان بر نگرانی بازار جهانی انرژی نسبت به عرضه پایدار نفت افزوده است و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

قیمت جهانی نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت ماه، روند افزایشی در پیش گرفت. طبق اعلام وزارت خزانه داری ایالات متحده، چشم انداز اقتصادی این کشور در شرایط باثبات تری در مقایسه با سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی قرار دارد.

 از طرف دیگر نگرانی فعالان بازار انرژی در مورد عرضه جهانی نفت به واسطه استمرار منازعات در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه کماکان پابرجاست. روز گذشته و در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت هر بشکه نفت‌برنت دریای شمال با ۴۱‌سنت افزایش به ۸۹ دلار و ۵۳‌سنت رسید. شاخص دیگر یعنی وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۳۶‌سنت افزایش در رقم ۸۴ دلار و ۱۲‌سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

در همین رابطه، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد منحنی رشد اقتصاد این کشور از آنچه که پیش‌بینی‌ها از انتظار رشد برای سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی نشان می‌دادند، در شرایط بهتری قرار دارد.

وی افزود: تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده در سه‌ماهه اول سال‌۲۰۲۴ افزایش داشته، ضمن آنکه تورم این کشور تا سطح قابل قبولی پایین آمده‌است. این در حالی است که تا پیش از اظهارات جنت یلن، شواهد حاکی از افزایش تورم در این کشور بود که به نوبه خود بر بازار نفت تاثیر می‌گذاشت، چرا که پیش‌بینی سرمایه‌گذاران نفتی حاکی از آن است که فدرال‌رزرو نرخ بهره را حداقل تا پیش از ماه سپتامبر کاهش نخواهد داد. واقعیت این است که ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه خاورمیانه همچنان بر نگرانی فعالان بازار و سرمایه‌گذاران نسبت به عرضه نفت، افزوده و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • نفت در مدار رشد؟