Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد نوروز پور، در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن نوروز باستانی و آغاز سال ۱۴۰۰ شمسی اظهار داشت: ویژه برنامه تحویل سال نو، ۳۰ اسفندماه رأس ساعت ۱۱ صبح در ۵۰۰ امامزاده شاخص کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: ویژه برنامه‌های تحویل سال نو، تنها در بقاع متبرکه استان‌ها و شهرهایی که آبی و زرد هستند با حضور مردم برگزار می‌شود و در استان‌های قرمز و نارنجی این ویژه برنامه از طریق فضای مجازی و از شبکه‌های صدا و سیمای استانی برگزار خواهد شد؛ برنامه‌های سال تحویل شامل سخنرانی، مدیحه سرایی، مولودی خوانی، تواشیح و … می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بقاع متبرکه استان‌های آبی و زرد می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی مراسم لحظه سال تحویل را با حضور مردم برگزار کنند اما موظف هستند با اتمام ظرفیت درب صحن‌ها را ببندند.

حجت الاسلام نوروز پور تاکید کرد: تجهیز ورودی‌های امامزاده‌های شاخص به دستگاه‌های ضدعفونی کننده خودکار و همچنین استفاده زائران از ماسک و ضدعفونی کننده در بدو ورود به بقاع متبرکه از اقداماتی است که برای حفظ سلامت زائران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه به برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه سراسر کشور اشاره و عنوان کرد: از مهمترین برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه استان‌های زرد و آبی در ایام نوروز برپایی خیمه‌های معرفت و حضور روحانیون بومی و غیر بومی به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات دینی و اجتماعی مردم، راه اندازی غرفه‌های کودک و نقاشی، غرفه قرآن بخوان و جایزه بگیر، غرفه کتاب، غرفه مهدویت و … است. همچنین در بقاع شاخص غرفه‌هایی نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به منظور حفظ سلامت و تست گرفتن از زائران برپا شده است.

وی ادامه داد: اعتاب مقدس جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه نوروز ۱۴۰۰ با میلاد امام زمان (عج) مقارن شده و امسال شاهد دو نیمه شعبان خواهیم بود و به اصطلاح سال مهدوی نام دارد، تصمیم گرفتند در این سال برنامه‌هایی برگزار کنند که بیشتر رنگ و بوی مهدوی داشته باشد برای مثال قرار شد از نخستین جمعه سال ۱۴۰۰ دعای ندبه در همه بقاع متبرکه همزمان با اعتاب مقدسه برگزار شود و همچنین قرائت زیارت آل یس در عصر جمعه، برپایی نمایشگاه‌های مهدوی، برگزاری مسابقات و جشن‌های گوناگون با موضوع مهدویت نیز در دستور کار بقاع متبرکه قرار گرفت.

کد خبر 5173340

منبع: مهر

کلیدواژه: بقاع متبرکه مراسم تحویل سال نو سال تحویل لحظه تحویل سال سازمان تبلیغات اسلامی اعیاد شعبانیه قرآن کریم فعالیت های قرآنی قرآن ماه شعبان انقلاب اسلامی ایران کربلا حضرت عباس ع امام حسین ع ماه مبارك رمضان مهد قرآن مسجد ویژه برنامه بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدیر اجرایی امامزاده قاسم (ع) با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها در این آستان پیوست رسانه‌ای دارد، گفت: در دوره‌هایی که برگزار می‌کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می‌کند و برنامه فرهنگی برگزار می‌شود و در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

حجت الاسلام رستمی، مدیر اجرایی امامزاده قاسم (ع) طی سخنانی در دومین روز برپایی نمایشگاه دستاورد‌های وقف با اشاره به موضوع جوانان و رسانه گفت: آستان امامزاده قاسم (ع) با توجه به انتسابی که به قاسم بن الحسن (ع) دارد، رویکرد خود را مبتنی بر نوجوانان و جوانان دارد.

وی با بیان اینکه روایات فراوان ما را به سوی توجه به نوجوانان و جوانان سوق داده است، اظهار کرد: آستان امامزاده قاسم (ع) در دربند پایگاه ویژه برای نوجوانان است و به واسطه حمایت سازمان اوقاف مجموعه امامزاده قاسم به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده است.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: در یکسال دو دوره اعتکاف دانش آموزی برگزار کرده ایم و ۶ هزار نفر متقاضی داشتیم. در دوره‌هایی که برگزار می‌کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می‌کند و برنامه فرهنگی برگزار می‌شود. در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

وی افزود: در برنامه روزه اولی ها، چند ده هزار نفر حضور داشتند. اینکه این مجموعه به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده بخاطر فعالیت رسانه‌ای خوب است. وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلا ب به شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن اشاره می‌کنند، راهکارش توجه به مقوله رسانه استتاکنون چندین مستند ارائه کرده ایم برای هر کار پیوست رسانه‌ای در نظر می‌گیریم.

مدیر اجرایی امامزاده قاسم (ع) گفت: ما به واسطه اقدامات رسانه‌ای ۵۰۰ درصد افزایش زائر داشته ایم و افزایش زائر یعنی افزایش خیر و رشد و بالندگی آستان، لذا عرصه رسانه به شدت اهمیت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان