Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج   سیدهاشم موسوی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی یاسوج ۳ اظهار کرد: مجموعه شرکت شهرکهای صنعتی یک سازمان توسعه ای درآمد هزینه ایست که رسالت اصلی آن ایجاد زیرساخت‌های مناسب امر سرمایه گذاری صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: زیر ساخت مناسب ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان مهیا و مستمرا در حال  بهسازی و نوسازی بوده و عملیات اجرایی ۷ شهرک و ناحیه صنعتی در حال انجام بوده که فصل مالی تملک، تامین و توسعه زیرساخت‌ها، شهرک‌های صنعتی مذکور مستلزم مدیریت و کسب درآمد از محل منابع عمومی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به هزینه های بالای تامین زیرساخت و شهرک سازی افزود:  شرکت شهرک‌های صنعتی تمامی هزینه‌های جاری و  هزینه‌های شهرک سازی را از درآمد‌های داخلی خود هزینه کرده، به نحوی که بخش عمده و بسیار زیاد درآمدها صرف شهرک سازی شده و از محل منابع دولتی  هزینه‌ای دریافت نمی شود و تنها  منابعی مالی دولتی مختصر و محدود به پروژه‌های زیرساختی عمرانی تعریف شده اختصاص می‌یابد.

موسوی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران بیان داشت: برنامه‌های حمایتی بصورت متمرکز در سطح کشور برای متقاضیان پیش‌بینی شده که این مشوق‌های اعطایی شامل واگذاری زمین و عرصه صنعتی بصورت نقد و اقساط،  اعمال تخفیف مناطق ، اعطای مشوق در بهره‌برداری پیش از موعد ، مشوق‌های عرصه‌های بزرگ و همچنین مشوق‌های حوزه ایثارگران و نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی خاطرنشان کرد: با انجام تشریفات قانونی شامل طرح موضوع در هیات مدیره شرکت استانی و اخذ تاییدیه سازمان متبوع ، قیمت زمین صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار پایین تر از نرم کشوری و واگذاری در برخی شهرک های استان بعضاً با اعمال تخفیف تا ۵۰ درصد صورت گرفته است؛ به نحوی که با اعمال این تخفیف‌ها و مشوق ها با رشد ۳۰/۲ درصدی در سال ۹۹ (نسبت به سال ۹۸)، تعداد ۱۰۶ قرارداد منعقد که بیش از پنج میلیارد و هفتصد و پنجاه و چهار میلیون تومان بعنوان مشوق برای سرمایه گذاران لحاظ شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی افزود: همان‌گونه که عموم سرمایه‌گذاران، صنعتگران و تولیدکنندگان عزیز آگاهی دارند، شرکت شهرک‌های صنعتی با دریافت مجوزات مربوطه و تملک زمین، انجام فعالیت‌های عمرانی نسبت به ایجاد زیرساخت و امکانات زیربنایی در سطح شهرک‌‌ها و نواحی صنعتی بمنظور ارائه خدمات‌ مناسب برای متقاضیان اقدام می‌‌کنند و زمین مورد نیاز سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مطابق رویه جاری در کشور در قالب قرارداد حق بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات به آن‌ها واگذار می‌شود.

موسوی در خصوص نحوه قیمت‌گذاری گفت : مطابق دستورالعمل بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات که ملاک عمل شرکت شهرک‌های صنعتی درتمامی استان‌هاست، تعیین قیمت حق بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با درنظر گرفتن عواملی نظیر نرخ تورم سالیانه، قیمت تمام شده خرید و تکمیل زیرساخت صنعتی، قیمت عرصه های مجاور و ...  به نحوی انجام می‌شود تا ضمن امکان تکمیل  زیرساخت های صنعتی، نیاز صنعتگران برای افزایش قیمت واحد تولیدی در وثیقه گذاری محل اجرای طرح خود تامین و با متعادل و منطقی سازی قیمتها از هجوم دلالان سوداگران و رانت خواران زمین جلوگیری شده و سرمایه گذاران واقعی به سمت تولید جذب شوند.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی با اشاره تاکیدات مقام معظم رهبری در  نامگذاری چندین سال گذشته و فعلی پیرامون بحث تولید و اشتغال گفت : حسب منویات مقام معظم رهبری و همچنین سیاست‌های دولت محترم و وزارت صنعت، معدن و تجارت دائر بر حمایت از تولید و اشتغال، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و هیات مدیره شرکت‌ شهرک‌های صنعتی با وجود افزایش قیمت زمین‌های خام و افزایش هزینه‌های ساخت و ساز و قیمت تمام شده آماده‌سازی و تامین زیرساخت‌های صنعتی، بر تداوم برنامه‌های حمایتی تاکید داشته و قیمت واگذاری حق بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تأسیسات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به نحوی مدیریت شده افزایش می یابد که به مراتب پایین‌تر از نرخ تورم و با قیمت بسیار مناسبتر از عرصه های مجاور و خارج از شهرکها و نواحی صنعتی است.

موسوی با اشاره به حمایت‌های نرم‌افزاری صنایع کوچک افزود: با توجه توانایی محدود واحد‌های کوچک و متوسط،   امکان ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) ، شرایط حضور پررنگ و موثر در فضاهای رقابتی و بازار ، امکان انجام آموزش و پژوهش و ... نداشته  لذا برنامه های حمایتی شامل: آموزش، انجام خدمات عارضه یابی و مشاوره، برگزاری تور‌های صنعتی داخلی و خارجی، حمایت از حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی، انجام مطالعات و پژوهشهای مورد نیاز در حوزه توسعه صنعتی و بازار، حمایت در زمینه انجام تبلیغات و بازاریابی ، حمایت از اخذ برند و نشان ، اعزام و پذیرش هیات تجاری ، کلینیک صنعت و  ... توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان پیگیری و اجرایی شده است .

وی عنوان کرد: بنابراین آن‌چه به تاثیر سوء افزایش قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی بر سرمایه‌گذاری تعبیر شده است، صحت نداشته و افزایش آمار و رشد ۳۰/۲ درصدی واگذاری زمین در شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ گواه صادقی بر علاقه‌مندی و اشتیاق روزافزون سرمایه‌گذاران به حضور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

موسوی  بیان کرد: در پایان تاکید می‌شود، حسب اطلاع‌رسانی‌های مکرر و مستمر این شرکت استانی، هرگونه خرید و فروش زمین در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی بدون هماهنگی فاقد وجاهت قانونی و ارتباط ساختارمند با  این مجموعه همراه با رعایت قوانین و مقررات مربوطه الزامی است و از عموم سرمایه‌گذاران، صنعتگران و تولیدکنندگان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر استان نیز دعوت می‌شود صرفاً از طریق مجاری رسمی و قانونی نسبت به دریافت خدمات انعقاد قرارداد، تغییر نام، تغییر کاربری، تغییر فعالیت، نقل و انتقال، تفکیک و تجمیع قراردادهای منعقده با شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ اقدام کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرک های صنعتی اشتغال کهگیلویه و بویراحمد برنامه های حمایتی شهرک ها و نواحی صنعتی شرکت شهرک های صنعتی برنامه های حمایتی سرمایه گذاران بهره برداری صنعتی استان زیرساخت ها مشوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت عصر امروز یکشنبه در بازدید از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا خرم‌آباد با اشاره به اینکه رویکرد مدیریتی صحیح مهم‌ترین نکته درباره موفقیت این مجموعه است، اظهار داشت: این مدل سرمایه‌گذاری جزو مزیت‌های مهم و اساسی کشت و صنعت فجر صفا است که نتیجه آن افزایش اشتغال، امنیت غذایی، افزایش روحیه و تغییر سبک زندگی را به دنبال دارد.

وی انجام کارهای پژوهشی و تولید محصولات کاملاً ایرانی را از دیگر مزیت‌های این مجموعه عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و حتی نژاد دامی که وارد شده، تغییریافته و ایرانی شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم‌آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت‌های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می‌کنند، افزود: این مجموعه می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی پذیرای مهمانان مختلف باشد نیز باشد.

شفقت با اشاره به اینکه شهرک صنعتی این مجموعه به‌زودی بهره‌برداری خواهد شد بر ایجاد زنجیره ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم‌آباد تأکید کرد و افزود: باتوجه‌به سطح اراضی این مجموعه، اگر گیاهان دارویی در این مجموعه کشت و عصاره‌گیری شود مردم نیز می‌توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی می‌تواند بیشتر نیز باشد.

وی ادامه داد: این قابلیت در شهرهای دیگر لرستان نیز وجود دارد تا جایی که بیش از ۵۰ تا ۷۰ نقطه دیگر استان هم این امکان وجود دارد.

استاندار لرستان، تأکید کرد: جهاد کشاورزی باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری این چنینی را شناسایی کند و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

شفقت بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا را اقدام مثبتی در راستای اشاعه فرهنگ «ما می‌توانیم» دانست و افزود: این اقدام می‌تواند حتی برای سرمایه‌گذاران دیگر الگوی مثبتی باشد و این مدل مدیریتی تسری پیدا کند.

کد خبر 6091372

دیگر خبرها

  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد