Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:45:05 GMT

خبرهای خوب بودجه‌ای برای استان در آستانه نوروز

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۶۰۹۱

ایسنا/بوشهر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر ضمن ارائه گزارشی از اختصاص بودجه‌های افزایش حقوق کارمندان و پرداخت معوقات بازنشستگان، بر ضرورت حفظ سهم استان از عوارض آلایندگی پارس جنوبی تاکید کرد.

علی درویشی در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: جمع بودجه هزینه‌ای استان ۳۱۱ میلیارد تومان است. در سال گذشته دکتر نوبخت با افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری موافق نمود که به طور میانگین حقوق کارکنان دولت بین ۲ تا ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون افزایش پیدا می‌کرد و بار مالی سال گذشته آن نزدیک به ۷ الی ۸ میلیارد تومان بود که از منابع استان تامین گردید.

وی افزود: امسال دستگاه‌های اجرایی نسبت به تامین این مبلغ در طول سال دچار مشکلاتی بودند و بار مالی این موضوع نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان محاسبه شد. با نظر مثبت دکتر نوبخت، این مبلغ که بنا بود از بودجه دستگاه‌ها تامین شود، از سازمان برنامه کشور اخذ و به سرجمع اعتبارات دستگاه‌های اجرایی افزوده شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به این ترتیب دستگاه های اجرایی می‌توانند در مدت بسیار کوتاهی، پرداختی بسیار خوبی از جمله رفاهی و اضافه کار را به پرسنل خود پرداخت کنند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر تصریح کرد: در سال آینده نیز بودجه استان بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته که کلیه مبالغ و موارد مذکور در قالب این افزایش دیده شده است.

درویشی با اعلام خبر اختصاص بودجه جهت پرداخت معوقات مانده مرخصی بازنشستگان دولت گفت: در سال جاری علاوه بر مبالغ مذکور ۳۱۱ و ۸۰ میلیارد تومان، برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان مبلغ ۱۳ میلیارد تومان تامین شده است. از سوی دیگر جهت پرداخت مانده مرخصی‌های آن‌ها در سال‌های ۱۳۹۶ به بعد که تا کنون معوق بوده، قریب به ۱۰ میلیارد تومان به دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده شده است که پس از تعطیلات عید نوروز با بازنشستگان گرامی تسویه خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش‌های استان‌های همسایه در خصوص سهیم شدن در عوارض آلایندگی پارس جنوبی اظهار کرد: در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۸، سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار نظرهایی نمود که منجر به سهیم شدن استان‌های همسایه (هرمزگان و فارس) با نسبت بالا به میزان ۴۵ درصد در موضوع عوارض آلایندگی پارس جنوبی می‌شد.
علی درویشی افزد: خوشبختانه با اتفاق نظری که در استان وجود داشته، تا این لحظه حتی یک ریال نیز از عوارض آلایندگی که در استان وصول شده، به استان‌های همجوار داده نشده و تمام آن در استان بوشهر توزیع شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر بیان کرد: در آبان ماه امسال، هیئت وزیران مصوبه‌ای داشت که سازمان حفاظت محیط زیست کشور را مکلف کرد تا ظرف ۳ ماه، مدل جدیدی را برای این موضوع در سال آینده ارائه دهد؛ چرا که باعث ایجاد چالش‌هایی در سطح ملی شده است. استانداران و نمایندگان استان فارس و هرمزگان نیز به صورت مستمر، پیگیر گرفتن سهم استان خود با اشاره به قانون مذکور بوده‌اند.

درویشی تصریح کرد: به همین دلیل سازمان حفاظت محیط زیست کشور مکلف شد تا مدل جدیدی را جهت توزیع و نحوه هزینه کرد عوارض آلایندگی ارائه دهد و این مدل، پس از گرفتن مصوبه هیئت دولت و ابلاغ به استان‌ها، مبنای کار قرار خواهد گرفت. 

وی یادآور شد: البته به کلیه مسئولان استان توصیه شده تا پیش نویس این برنامه را گرفته و بررسی نمایند تا این مصوبه به ضرر استان تمام نشود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هیئت وزیران آلایندگی پارس جنوبی سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر علی درویشی هرمزگان استان فارس دکتر نوبخت هیئت دولت فارس آلایندگی دولت استانی اقتصادی دستگاه های اجرایی عوارض آلایندگی میلیارد تومان استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اعتبارات فرهنگی گفت: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد بودجه فرهنگی اظهار داشت: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید در حوزه فرهنگ و هنر و دین هزینه شود؛ پیش‌تر مشخص نبود که یک درصد از هزینه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان یا ۲۵ همت است، کجا هزینه می‌شود؛ لذا این را در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی قرار دادیم و دیوان محاسبات را موظف به نظارت بر این دستگاه‌ها کردیم.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود. این افزایش اعتبار ممکن است بودجه فرهنگی را به شاخص سه درصد و حتی بیشتر، از بودجه عمومی کشور برساند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همه مشکلات، ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، موازی‌کاری‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها دچار مشکل هستیم. هزینه‌کرد برخی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً در شاخص‌های فرهنگی خارج از کشور که هزینه‌های بسیار زیادی در پی دارد، تأثیرات مثبتی ندارد و حتماً باید یک سازماندهی مجدد در برخی از دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلوی موازی‌کاری گرفته شود و هرکس در زمینه خاص خودش کار کند، قطعاً می‌توانیم یک بخش مهمی از اسراف‌های هزینه‌کرد بودجه را مدیریت کنیم.

دیگر خبرها

  • پیمان جبلی: دوست داشتیم خبرهای خوش المپیک را از زبان او بشنویم
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • پیکانپور از سازمان غذا و دارو رفت
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!