Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام انسان‌دوستانه را جمعیت هلال احمر تایباد با برگزاری روزانه ۳۰ کلاس آموزشی در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین انجام داده است.

وی ادامه داد: در چهارچوب این طرح در سال ۹۹ تعداد چهار هزار و ۱۲۰ نفر مرد، زن و افراد زیر ۱۸ سال از اتباع افغانستان آموزش های لازم را فراگرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: پارسال نیز ۱۷۷ هزار و ۲۹۵ نفر از اتباع افغان که قصد ورود به کشورشان را داشتند در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین تایباد با آموزش‌های لازم در زمینه خطرات مین آشنا شده بودند.

رمضانی افزود: امسال به طور میانگین روزانه هزار و ۳۰۰ نفر در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین در مرز دوغارون آموزش دیده اند.

وی ادامه داد: مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد از سال ۱۳۸۴ در مرز دوغارون فعال شد که از سال گذشته و شیوع بیماری کووید ۱۹، به علت کاهش خروج اتباع افغانستانی از ایران، این مرکز آموزشی چند ماه تعطیل شد.
رییس جمعیت هلال احمر تایباد، آموزش تشخیص انواع مین و گلوله های منفجر نشده، نحوه برخورد با مصدومان، آشنایی با رنگها، تابلوها و محلهای مین‌گذاری را از مهمترین آموزش های ارائه شده به مهاجران افغانستانی در این مرکز برشمرد.

رمضانی افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مرکز مین افغانستان از سال ۲۰۰۵ میلادی ماهانه ۱۷۲ نفر از شهروندان آن کشور بر اثر برخورد با مین جان باخته‌اند و در پی آموزشهای ارائه شده این رقم به ماهانه ۴۰ نفر کاهش یافته است.

وی به توزیع انواع اقلام بهداشتی در بین اتباع خارجی هنگام خروج از کشور اشاره و بیان کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا، از ابتدای امسال افزون بر۲۱۶ هزار و ۴۴۴ عدد ماسک و ۱۴۱ هزار و ۱۵۴ عدد انواع محلولهای ضدعفونی کننده در بین اتباع خارجی در این گذرگاه رسمی توزیع شد.

مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.

شهرستان تایباد واقع در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

برچسب‌ها تایباد مرز دوغارون افغانستان ایران کمیته بین المللی صلیب سرخ سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد مرز دوغارون افغانستان تایباد مرز دوغارون افغانستان ایران کمیته بین المللی صلیب سرخ سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور جمعیت هلال احمر تایباد مرز دوغارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۶۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وزیر کشور؛ از پذیرش اتباع جدید معذوریم!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور گفت: در طول یک سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار اتباع خارجی به کشورهای خود برگشتند و برای اینکه مانع ورود اتباع غیرمجاز به ایران شویم لازم است که قوانین مربوط به این حوزه در مجلس اصلاح شود.

وی افزود: اتباع غیرمجاز باید از ایران خارج شوند، اتباع جدید را نمی پذیریم و اتباعی که مجاز هستند و در کشور می مانند بر اساس نیازمندی های اعلام شده دستگاه ها به نیروی کار، خواهد بود و بر این اساس ساماندهی خواهند شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903116

دیگر خبرها

  • خطرات مصرف ویپ و پاد برای افراد
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • ۴۷ میلیون افغانستانی را خوشحال کردیم | اینفانتینو هم از صعود افغانستان به جام جهانی هیجان‌زده بود
  • از پذیرش اتباع جدید معذوریم؛ از ایران خارج شوند
  • وزیر کشور: اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • خبر مهم وزیر کشور؛ از پذیرش اتباع جدید معذوریم!
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران