Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسکندر لطفعلی‌زاده عضو شورای شهر اهواز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: طرح محرومیت‌زدایی اهواز از تیرماه سال جاری‌به دستور شاعری کلید خورد و از زمان امضای موافقت نامه اجرایی بین شهرداری اهواز و قرارگاه خاتم الانبیا تاکنون پیشرفت قابل توجهی در چند منطقه داشته است.

وی با بیان اینکه این طرح گام بزرگی در راستای تحقق عدالت اجتماعی است، گفت: قرارداد این طرح بعد از بررسی‌های کارشناسی، بازبینی مجدد و چکش کاری در بهمن‌ماه از شهرداری به کمیسیون عمران شورا ارسال شد که فلسفی رئیس کمیسیون باعث معطل شدن پروژه شد و تصویب آن به تعویق افتاد تا اینکه به تازگی و بعد از پایان مهلت مندرج در تفاهم‌نامه به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر اهواز افزود: افزایش مبلغ قرارداد محرومیت‌زدایی از ۳۵۰ به ۵۰۰ میلیارد تومان نیز با دستور شاعری صورت گرفت تا طرح‌های بیشتری در مناطق محروم اجرایی شود.

وی با بیان اینکه بندی برای تامین هزینه استخدام نیروی انسانی به قرارداد اضافه شده، عنوان کرد: همچنین حذف ردیف‌های مربوط به طراحی، نظارت و عملیات مهندسی این قرارداد از دیگر مسائل ابهام برانگیز است که علی‌رغم نظر حوزه فنی مهندسی بوده و امیدواریم در شورای شهر مورد بازنگری قرار گیرد.

لطفعلی‌زاده بیان کرد: چندی پیش همچنین قرارداد محرومیت‌زدایی در مهدیس به مبلغ سیصد میلیارد ریال به صورت تهاتری با پروانه املاک به امضا رسید اما بیش از سه ماه در شورای شهر نگه داشته شد به طوری که افزایش چندبرابری قیمت باعث شد پیمانکار از انجام کار منصرف شود و نمونه‌های بیشتری از این دست وجود دارد.

وی گفت: شهرداری در قالب موافقت نامه اجرایی، از شش ماه قبل مجاز به آغاز اجرای طرح شد و با توجه به حساسیت‌های موجود در دو منطقه کار را آغاز کرد؛ همچنین طراحی کارشناسی و مقدمات اجرای پروژه‌ها در منبع آب، ملاشیه، کوی رمضان، مهدیس و... انجام شده و طرح‌ها آماده کلنگ زنی است.

وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی به مناطق محروم تنها محدود به قرارداد با قرارگاه خاتم نبوده است، بیان کرد: شهرداری اهواز در یک سال گذشته اهتمام جدی به مناطق کم‌برخوردار داشته است و در مناطق متعددی مانند علی‌آباد، سیاحی، مشعلی، عین دو، مهدیس و پردیس حجم بالایی زیرسازی و آسفالت اجرا شده است.

لطفعلی زاده بیان کرد: فضاسازی‌ها و تنگناهای شدیدی علیه شهرداری اعمال شد اما همه این‌ها مانع از خدمات‌رسانی نشد و می‌توان گفت حدود چهل درصد پروژه‌های اجرا شده در دوره شهردار سابق در محلات کم‌برخوردار قرار داشته که عملیات اجرایی برخی اکنون نیز ادامه دارد.

وی گفت: از دستاوردهای بزرگ و ماندگار شهرداری اهواز در سال ۹۸ ، اجرای طرح ضربتی احداث شبکه دفع آبهای سطحی در نقاط فوق بحرانی بود که با وجود رخ دادن بارش‌های بی سابقه، این طرح باعث کاهش شدید مدت زمان آبگرفتگی در بسیاری از مناطق شد؛ در منطقه کمپلو و علوی همچنان این مشکل ادامه دارد که برنامه‌ریزی لازم برای آن نیز انجام شد.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه چندین پروژه در یک سال اخیر اجرا شده و چند پروژه نیز در آستانه بهره‌برداری قرار دارد، افزود: برخی با بی اخلاقی و بدون دانش فنی شایعاتی درباره برخی پروژه‌ها از جمله تقاطع چندسطحی شهید کجباف رواج دادند؛ این تقاطع به علت برخی ملاحظات غیرفنی به دستور شورای تامین استان موقتا بسته شده است.

وی با اشاره به فشارها از سوی برخی اعضای شورای شهر عنوان کرد: برای برکناری شهردار و ایجاد برخی تغییرات و انتصابات، لایحه‌های شهرداری برای طرح‌های مختلف گاهی معطل شد.

لطفعلی‌زاده گفت: متاسفانه اخلاق و انصاف زیرپا گذاشته شد اما خدمات انجام شده از دید خداوند متعال و مردم شریف اهواز پنهان نیست و این راه با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اهواز شورای شهر شهرداری آب محرومیت زدایی لطفعلی زاده شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی به مصدومین تصادف زنجیره‌ای ۷ خودرو در جاده شوش اهواز

سخنگوی اورژانس خوزستان گفت: طی تماس و درخواست امداد تصادف زنجیره‌ای ۷ خودرو (پراید وپژوپارس ونیسان و ۲ کامیون و خودرو ایسوزو و نیسان دو کابینه) در محور مواصلاتی شوش به اهواز در صبح بارانی اعلام شد که موجب اعزام دو تیم عملیاتی تخصصی اورژانس شهرستان شوش شد.

عارف اصل شرهانی می گوید: ۲ دستگاه آمبولانس ۱۱۵ به همراه تیم عملیاتی تخصصی اورژانس جاده‌ای شهرستان شوش به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: پس از بررسی کلیه افراد درگیر در این حادثه ۳ مصدوم آقا با سنین ۳۹-۳۶-۳۶ ساله در محل شناسایی شده و درمان‌های حیاتی و اولیه در محل برای مصدومین صورت گرفت، خوشبختانه هیچ یک از مصدومین به بیمارستان انتقال نیافتند، و یک دستگاه آمبولانس تا اتمام عملیات امدادرسانی و پاکسازی مسیر در محل حادثه مستقر گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی به مصدومین تصادف زنجیره‌ای ۷ خودرو در جاده شوش اهواز
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود