Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:06:03 GMT

توافق هند و آمریکا بر گسترش و تعمیق روابط دفاعی

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۸۵۸۴

توافق هند و آمریکا بر گسترش و تعمیق روابط دفاعی

وزیران دفاع هند و آمریکا با گسترش روابط دفاعی میان دو کشور موافقت کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، راجنات سینگ، وزیر دفاع هند در توییتر نوشت: "ما مصمم هستیم که همکاری هند و ایالات متحده را گسترش دهیم - از تمرینات دوجانبه و چند جانبه تا توسعه روابط دوجانبه نزدیک تر."

وی در ادامه افزود: سینگ و لوید آستین، همتای آمریکایی وی چندین موضوع را "با تمرکز بر افزایش اشتراک اطلاعات دفاعی ، همکاری در حوزه های پدافندی در حال ظهور ، پشتیبانی متقابل لجستیکی و گسترش تعاملات نظامی" مورد بحث قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو طرف در مورد افزایش همکاری بین ارتش هند و فرماندهی هند-اقیانوسیه ، فرماندهی مرکزی و آفریقا توافق کردند.

وزیر دفاع هند گفت دو طرف توافق کردند که فرصت هایی برای مشارکت در صنعت دفاعی وجود دارد و در اجلاس اخیر رهبران هند ، آمریکا ، ژاپن و استرالیا بر عزم راسخ برای حفظ یک منطقه آزاد ، باز و فراگیر هند-اقیانوس آرام تأکید شد.

وی افزود: امروز مجدداً تأیید کردیم که همکاری نزدیکتر هند و آمریکا در مشارکت با کشورهایی که تمایل به رعایت نظم مبتنی بر قوانین دارند ، می تواند امنیت و رفاه را در منطقه هند و اقیانوس آرام و فراتر از آن تقویت کند.

آستین سخنان همتای خود در مورد تقویت روابط را تکرار کرد. وزیر دفاع آمریکا گفت که هدف وی از این سفر ارائه پیام دولت بایدن-هریس در مورد تعهد آمریکا به متحدان و شریکان خود است. آستین روز جمعه برای یک سفر سه روزه وارد هند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هند آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۸۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در جریان دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان صورت گرفت، طرفین بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند. در این ملاقات ژنرال روسلان ژاک سیلیکوف وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزاری دفاع شانگهای پس از عضویت کامل ایران را تبریک و ابراز امیدواری کرد: حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان گردد.   امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد. وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد: ایران کاملا آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی می‌باشد. در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • وزیر دفاع وارد قزاقستان شد
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد