Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@02:27:54 GMT

فواید و فضایل نهفته در دعای تحویل سال نو

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۸۸۴۴

فواید و فضایل نهفته در دعای تحویل سال نو

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بهتاش، کارشناس علوم قرآنی  پیرامون اعمال و احادیث بزرگان دین درباره نوروز گفت: نوروز به عنوان یکی از سنت‌های ملی ایرانیان مطرح است و به عنوان اعیاد مذهبی نمی‌توان از آن یاد کرد، روایت‌هایی در مورد نوروز از زبان «ائمه معصومین (ع)» بیان شده است، روزی فردی به دیدار «امیرالمومنین (ع)» رفت و برای ایشان هدیه‌ای برد هنگامی که «امیرالمومنین (ع)» دلیل دادن هدیه را پرسیدند وی پاسخ داد این هدیه به مناسبت نوروز تقدیم شده، «حضرت علی (ع)» در پاسخ بیان کردند هر روز را براى ما نوروز سازید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روایت در «کتاب دعائم الاسلام» مطرح شده است.

بیشتربخوانید

ریشه ضرب المثل نوروز به شنبه افتاد و کاربرد آن

وی پیرامون تاکید «امیرالمومنین (ع)» بر روز عید بیان کرد: روایتی دیگر از «امیرالمومنین (ع)» پیرامون عید نوروز وجود وارد که ایشان می‌فرمایند: «کُلَّ یَومٍ لَا یُعصَیَ اللهُ تَعالَی فِیهِ فَهُوَ یَومُ عِیدٍ، هر روزی که در آن معصیت خدا نشود و گناهی انجام نگیرد آن روز عید است».

بهتاش به عید نوروز از منظر «امام صادق (ع)» اشاره و اظهار کرد: «امام صادق (ع)» به یکى از اصحاب خود به نام معلى بن خنیس درباره عید نوروز فرمودند: «انَّ یوم النیروز هوالیوم الذى أَخذ فیه النَّبىُّ (ص) لأَمیرالمؤمنین (ع) العهدَ بغدیرخم و هوالیوم الذى ظَفَرَفیه بأَهل النَّهروان و هوالیوم الذى یظفرفیه قائمنا اهلَ البیت، نوروز روزى است که «پیامبراکرم (ص)» در غدیرخم براى ولایت «امیرالمومنین (ع)» از مردم پیمان گرفت، روزى است که آن حضرت بر نهروانیان پیروز شد و روزى است که قائم ما «اهل بیت (ع)» در آن روز ظفر خواهد یافت.

دعای تحویل سال

بهتاش پیرامون دعای تحویل سال خاطرنشان کرد: دعای تحویل سال از جمله دعای‌هایی است که در هر زمان می‌توان آن را خواند، دعایی که مضامین ارزشمندی را در خود دارد و البته ایرانیان آن را مختص زمان تحویل سال قرار داده‌اند، این دعا از خداوند در خواست دارد تا حال همه را به بهترین شکل تغییر دهد.

متن دعای تحویل سال:

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

ترجمه و معنی فارسی دعای تحویل سال:‌ای تغییر دهنده دل‌ها و دیده‏‌ها *‌ای مدبر شب و روز *‌ای گرداننده سال و حالت‌ها * بگردان حال ما را به نیکوترین حال

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز نوروز1400 عید نوروز دعای تحویل سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت

دو خبر بار دیگر «پایتخت» را به صدرِ اخبار آورد. ابتدا خبری بود که مثلِ همیشه از درونِ گمانه‌زنی‌ها بیرون آمد؛ «پایتخت۷» وارد مرحله پیش‌تولید شده و بازیگران از مردادماه مقابل دوربین خواهند رفت. اول آنکه سارا و نیکا به عنوان دختران نقی معمولی در این سریال حضور نخواهند داشت و ثانیاً سریال برای نوروز ۱۴۰۴ آماده خواهد شد. این نکات هم در رایزنی‌های رسانه‌ای آمده است.

به گزارش تسنیم، اگرچه پیش‌تر گروه عوامل پایتخت برای پیدا کردن دو دختر دوقلو برای بازی در این سریال، فراخوان اعلام کرده بودند. شاید گمانه حضور نداشتن دختران نقی معمولی (سارا و نیکا) با این فراخوان جدّی‌تر شده باشد. البته خبر شروعِ پیش‌تولید سریال و تولید در مردادماه را نه مدیران تلویزیون و نه عوامل «پایتخت» تأیید نکرده‌اند. اما در عین حال پیگیری، مذاکره و رسیدن به یک طرح و فیلمنامه درست نکته‌ای بوده که مدیران سیما و سیمافیلم به آن اشاره داشته‌اند.

خبر دیگری که برای «پایتخت» در شبکه‌های اجتماعی، حواشی‌ای ایجاد کرد؛ حذف این سریال از کنداکتور شبکه آی‌فیلم است. خبری مبنی بر شروع پخش «پژمان» رسانه‌ای شد که بعد از «پایتخت۵» این سریال روی آنتن خواهد رفت. پیگیری‌ها نشان می‌دهد تلویزیون به دنبال پخش فصل ششم «پایتخت» نیست؛ همان فصلی که آغازِ حواشیِ گروه پایتخت با تلویزیون بود و چند قسمت پایانی هم به سختی و با پیگیری‌های مداوم ساخته و روی آنتن رفت. اما به هر ترتیب تلویزیون تصمیمی برای پخش این فصل ندارد و بعد از پایان فصل پنجم، سریال «پژمان» را از شبکه آی‌فیلم پخش خواهد کرد.

فصل ششم سریال پایتخت به جز پخش اولیه خود در نوروز ۱۳۹۹ هیچگاه به شکل کامل بازپخش نداشت و تنها تکرار آن همان خلاصه شش قسمتی بود که شبکه یک در شب نوروز سال ۱۴۰۰ روانه آنتن کرد. باید دید سرانجام ساخت فصل جدید «پایتخت» به دور از این گمانه‌زنی‌های گهگاه به کجا خواهد رسید؟ آیا بنابر پیگیری‌های متعدد اهالی رسانه و پاسخ همیشگی مدیران تلویزیون به پیگیری برای ساخت سریال در ۱۴۰۳، این سریال امسال به تولید خواهد رسید؟ به نوروز ۱۴۰۴ می‌رسد و یا در زمانی دیگر تولید و پخش خواهد شد؟

دیگر خبرها

  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • حال و هوای مسجد کوفه- محراب شهادت مولا امیرالمومنین(ع)
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • تصاویری از بازسازی حرم امیرالمومنین علی (ع) + فیلم
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما