Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@03:16:08 GMT

تونل چتری نورانی در میدان آرژانتین

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۹۴۵۱

تونل چتری نورانی در میدان آرژانتین

خبرگزاری آریا - شهر: طرح‌ها و اقدامات مختلف در حوزه های فضای سبز، ساماندهی، زیباسازی و پسماند در راستای استقبال از بهار در منطقه 6 اجرا شده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ایجاد گذر نوروزی در خیابان ایرانشهر اشاره کرد.
علیرضا علی بخشی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 در گفتگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه در چارچوب دستورالعمل های ابلاغی از اوایل اسفندماه اقداماتی در راستای استقبال از بهار انجام شده، گفت: در حوزه فضای سبز 1800 مترمربع فرش گل، 1750 متر مربع گلکاری و نشا کاری، کاشت درختان روتبال در خیابان طالقانی در حدود7 یک کیلومتر، کاشت 500 اصله درخت در محور ولیعصر، کاشت درخت در منازل شهروندان تحت عنوان طرح نهضت درختکاری شامل 130 اصله در منازل شهروندان و 550 اصله در معابر ، توزیع رایگان نهال، استقرار گلجای های طبقاتی و کاشت 13هزار و 100 پیاز لاله انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او درباره اقداماتی که در حوزه زیباسازی انجام شد، توضیح داد: اجرای نقاشی های دیواری از جمله اجرای طرح منا در خیابان آزادی که بیانگر حادثه تلخ منا بود، اجرای یک نقاشی توسط مددجویان اوتیسم در خیابان ولیعصر، بازسازی نماها و نصب پله های خیابان ولیعصر، روشنایی خیابان ولیعصر و رنگ آمیزی پایه‌ها و نصب المان های نوری، ایجاد تونل چتری نورانی در میدان آرژانتین و تونل نوری در میدان فرهنگ، حذف زوائد و تابلوهایی که اغتشاش بصری ایجاد می کردند، رنگ آمیزی المان های شهری و ترافیکی، اجرای سفره هفت سین، استقرار تخم مرغ های نوروزی و آذین بندی در میادینی مانند جهاد و ولیعصر و در خیابانهای میرزای شیرازی، مفتح، کریمخان و ایرانشهر از مهمترین اقدامات در این حوزه است.
علی بخشی در ادامه عنوان کرد: در حوزه پسماند نیز توزیع 54 مخزن تفکیک پسماند و 550 کارتن‌پلاست، اجرای طرحی به نام نهال به جای پسماند در چهار غرفه که در آن شهروندان با تحویل پسماند نهال دریافت می کردند، شستشو و رنگ آمیزی غرفه های بازیافت و تحویل 50 مخزن به نواحی جهت تعویض مخازن مستعمل و فرسوده از مهمترین اقدامات این حوزه است.
معاون امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 ادامه داد: طرح ضربتی مبارزه با حیوانات موذی در شهر با طعمه گذاری در 35 محور به منظور کنترل این حیوانات از اقداماتی است که در حوزه ساماندهی انجام شده است.
او با بیان اینکه همه اقدامات به صورت متوازن بوده ولی در چند محور به عنوان محورهای شاخص اقدامات ویژه‌ای انجام شد، گفت: بر همین اساس در خیابان ایرانشهر به عنوان یکی از محورهای ویژه و شاخص منطقه طرح گذر نوروزی انجام شد. با توجه به حجم تردد و موقعیت جغرافیایی، این خیابان برای این کار مناسب دیده شد و اقداماتی مانند نصب 16 تخم مرغ نوروزی، استقرار سفره هفت سین، ریسه های نوری عرضی روی پایه های چراغ، فضا سازی محل با استفاده از مشارکت کافه ها به دلیل تمرکز کافه ها در این محدوده، نصب چادر عشایر در ورودی خانه هنرمندان و بوستان هنرمندان که با استقبال شهروندان مواجه شد، نصب هفت‌سین با مضمون تهران 1400 و کاشت 25 جعبه گل و 250 جعبه خورجینی در پارک ایرانشهر، انجام شد.
خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۹۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای این تئاتر آموزشی با توجه به اینکه متأسفانه عدم توجه کافی به مسائل مدیریت پسماند در سطح شهر معضلاتی را به وجود آورده است در دستور کار قرار گرفت چرا که آموزش‌های کافی در این امر می‌تواند از بروز مجدد و پیشرفت آنها جلوگیری کند.

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اجرای تئاتر زمین پاک در سطح مدارس استان یزد سعی در فرهنگ سازی و آموزش مدیریت پسماند در بین دانش آموزان که یکی از گروه‌های هدف تاثیرپذیر و تأثیرگذار هستند، کرد.

گفتنی است؛ تئاتر زمین پاک به کارگردانی سید رضا میرغفوری تاکنون در تعدادی از مدارس سطح شهر یزد اجرا شد.

کد خبر 6094174

دیگر خبرها

  • تصویر جدید دیوار نگاره میدان ولیعصر با موضوع دختر/عکس
  • «چشم و چراغ خونه» روی دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج)
  • تصویری از یک دختر بر روی دیوارنگاره عظیم میدان ولیعصر
  • رونمایی از دیوارنگاره دخترانه میدان ولیعصر(عج)
  • جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • ببینید | قابل توجه زاکانی و دوستان؛ وضعیت خطرناک پله برقی متروی میدان ولیعصر تهران!
  • جزئیات جدید از ۳ طبقه کردن میدان ونک