Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@21:39:18 GMT

نشانه‌های مشکل کبد را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۱۲۹۵

نشانه‌های مشکل کبد را جدی بگیرید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کبد در قسمت بالای راست شکم واقع شده و یکی از اندام‌های حیاتی بدن است که خون را فیلتر می‌کند، ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی را ذخیره می‌کند و صفرا تولید می‌کند.

هنگامی که کبد شما از کار بیفتد، کل بدن شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، بنابراین توجه به علائم اولیه مشکل کبدی بسیار مهم است، اگرچه نمی‌توان با یک یا دو علامت حدس زد دچار مشکل کبدی شده ایم، اما لازم است که نشانه‌های خطرناک را شناسایی کنیم:

بیشتر بخوانید

چه افرادی سرطان گوارش می‌گیرند؟

در بسیاری از موارد مشکلات کبدی، می‌توانند مشکلات گوارشی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته شاید مشکل گوارشی شما به این علت باشد که بیش از حد چربی یا شکر می‌خورید، یا بیش از حد نوشابه و قهوه مصرف کنید. اما مشکلات گوارشی مکرر می‌تواند نشانه یک مشکل جدی در کبد شما باشد.

خستگی مفرط

خستگی لزوماً با مشکلات کبدی ارتباط ندارد. یک ویروس ساده می‌تواند شما را برای چند روز از بازی نشاط و سرزندگی خارج کند. اما اگر چندین روز احساس خستگی شدید می‌کنید و قادر به انجام فعالیت‌های روزمره نیستید، به مطب دکتر مراجعه کنید. یک کبد بیمار (مثلاً کبد چرب یا کبد مبتلا به سرطان کبد یا سیروز) در ذخیره ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان برای عملکرد صحیح مشکل دارد و این باعث می‌شود احساس کسالت داشته باشید.

زردی

زردی به راحتی قابل تشخیص است. بیماران مبتلا به این بیماری پوست و غشای مخاطی زرد دارند که نشانگر تجمع بیش از حد رنگدانه‌های صفراوی در خون و بافت‌ها است. این علائم اغلب نشان دهنده عملکرد نادرست کبد است که شاید به دلیل هپاتیت، آسیب کبدی، سرطان کبد یا سندرم گیلبرت باشد.

خارش پوست

خارش معمولاً به دلیل یک مشکل پوستی ایجاد می‌شود و در بیشتر موارد استفاده از کرم تجویز شده توسط متخصص پوست موجب تسکین می‌شود. با این حال، گاهی اوقات مشکل کبدی ریشه این مشکل است. در واقع، افزایش بیلی روبین (رنگدانه مسئول رنگ زرد صفرا)، ناشی از کلانژیت صفراوی اولیه یا بیماری کبدی دیگر، اغلب باعث خارش می‌شود.

لکه‌های قرمز روی پوست

ضربه‌ها، نیش‌ها و حتی ساییدگی پوست، معمولاً وجود لکه‌های قرمز روی پوست را توضیح می‌دهند. از طرف دیگر، لکه‌های قرمز که ناگهان ظاهر می‌شوند، ممکن است موارد جدی تری را نشان دهند، مانند مشکل در کبد ناشی از هپاتیت.

منبع: انتهاب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کبدچرب دانستنی های پزشکی مشکل کبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان غرب موفق نبود/ شیرودی: درجه تشویقی‌ام را پس بگیرید

گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ونوس بهنود ـ فیلم سینمایی «آسمان غرب» به کارگردانی محمدعسگری و تهیه کنندگی حبیب والی‌نژاد در حالی با محوریت زندگی و رشادت‌های شهید علی اکبر شیرودی ساخته شد که به نظر می‌رسد نتوانسته آن‌گونه که شایسته است ادای دینی به این شخصیت دوران دفاع مقدس باشد.

فیلم «آسمان غرب» با نقش‌آفرینی میلاد کی‌مرام با محوریت رشادت و میهن دوستی خلبان شهید، علی اکبر شیرودی و همرزمان وی در چهل و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. این فیلم سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری و سیمرغ زرین فیلم از نگاه ملی را از آن خود کرد.

در همین ارتباط، قربانعلی تنگ شیر استاد دانشگاه و منتقد فیلم تصریح کرد: این فیلم به لحاظ ساختار، پرداخت به موضوع و انتخاب بازیگر فیلم موفقی نیست و شتابزده ساخته شده است.

وی افزود: در ژانر سینمای جنگ آثار موفق متعددی در دنیا وجود دارد و اروپاییان همچنان برای جنگ جهانی اول و دوم فیلم می‌سازند؛ اما آثار تولیدی ما از جمله آسمان غرب می‌توانست بسیار بهتر باشد و متأسفانه اینطور نبود.
وی تاکید کرد: اینکه با فوریت فیلمی ساخته شود تا صرفاً به جشنواره برسد روند صحیحی نیست و نتیجه آن این شد که آسمان غرب نتوانسته به شیرودی ادای دین کند و مراحل زندگی وی را به خوبی معرفی کند.

به گفته این منتقد یکی از نیاز‌های فیلم‌های مرتبط با سینمای جنگ، پرداخت خوب داستانی و انتخاب مناسب بازیگران است و آقای کی مرام آنطور که باید نتوانست بازی ماندگاری را برای نقش شیرودی داشته باشد.

این اظهارات که از گوشه و کنار و از سوی منتقدان متعددی شنیده می‌شود در وضعیتی است که آسمان غرب در جشنواره فجر نیز با استقبال تماشاگران مواجه نبود و این روز‌ها که در سینما‌های کشور اکران می‌شود نیز انتخاب شماره یک تماشاگران نیست. بر اساس اعلام سامانه سمفا میزان فروش این فیلم که اکران خود را از نوروز امسال شروع کرده، حدود ۴ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان بوده و در رتبه ششم فیلم‌های در حال اکران قرار گرفته است.

اما شهید شیرودی که بود؟ شهید علی اکبر شیرودی که رهبر معظم انقلاب درباره‌اش فرمودند اولین نظامی است که به او اقتدا کرده است، یک از خلبانان زبده در جنگ ایران و عراق بود. وی به عنوان فردی که بالاترین میزان پرواز در دوران جنگ را داشته و از ۳۶۰ مورد خطر نجات یافته شناخته شده است. وی در سال ۱۳۵۱ به ارتش پیوست و دوره خلبانی را سپری کرد و بعد‌ها با پیروزی انقلاب و تشکیل سپاه پاسداران به سپاه غرب کشور پیوست و در عملیات متعدد جنگی شرکت کرد. در هشتم اردیبهشت سال ۱۳۶۰ در حالیکه تانک‌های عراقی به طرف قره بلاغ دشت ذهاب در حرکت بودند با هلی کوپتر به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندین تانک از پشت سر مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به آرزوی دیرینه خود، شهادت دست یافت. در معرفی شخصیت والای او همین بس که وی در نامه‌ای به پایگاه هوانیروز کرمانشاه، درجه تشویقی اعطایی خود را پس داده و هدف والای جنگ با دشمن را دفاع از ارزش‌ها مطرح می‌کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

از: خلبان علی‌اکبر شیرودی
به: پایگاه هوانیروز کرمانشاه
موضوع: گزارش
اینجانب که خلبان پایگاه هوانیروز کرمانشاه می‌باشم و تاکنون برای احیای اسلام و حفظ مملکت اسلامی در کلیه جنگ‌ها شرکت نمود‌ه‌ام، منظوری جز پیروزی اسلام نداشته و به دستور رهبر عزیزم به جنگ رفته‌ام؛ لذا تقاضا دارم درجه تشویقی که به اینجانب داده‌اند، پس گرفته و مرا به درجه ستوان‌یار سومی که قبلاً بوده‌ام برگردانید. در صورت‌امکان‌امر به رسیدگی این درخواست بفرمائید.


باتقدیم احترامات نظامی
خلبان علی‌اکبر شیرودی
۹/۷/۱۳۵۹

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • آسمان غرب موفق نبود/ شیرودی: درجه تشویقی‌ام را پس بگیرید
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • مربی نقده‌ای سرمربی تیم ملی کبدی شد