Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس علوی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ابرکوه پیرامون چرایی نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و اهمیت پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از تولید در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: نرخ رشد اقتصادی کشور در دهه ۱۳۹۰ نسبت به روند بلندمدت آن حدود ۳.۹ درصد سقوط کرد و ریکاوری تولید تنها راه بازگشت به روند بلندمدت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گزارش مرکز آمار ایران در پاییز ۱۳۹۹ نشان می‌دهد بالغ‌بر یک‌میلیون شغل در این سال از دست رفته است؛ بنابراین احیای اشتغال تنها از مسیر ریکاوری تولید رقم خواهد خورد.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های بهبود رفاه از دست رفته ایرانیان در دهه ۱۳۹۰، افزایش درآمد‌ سرانه است که از مسیر رشد قابل‌قبول و پایدار تولید رقم خواهد خورد.

علوی راد تصریح کرد: رشد تولید انعطاف‌پذیری سیاست‌های اقتصادی دولت برای کنترل تبعات ناشی از مشکلات ساختاری اقتصادی ایران نظیر رشد بالای حجم نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی در شرایط تحریم‌های کنونی را تقویت خواهد نمود. لذا تحقق رشد تولید به لحاظ مبانی، لوازمی می‌خواهد که کارآمدی مدیریت اقتصادی دولت برای فراهم آوردن آن‌ها را راستی آزمایی خواهد کرد.

این اقتصاددان ادامه داد: با توجه به استمرار محیط تورمی اقتصاد ایران تا پایان سال ۱۳۹۹، رشد تولید می‌تواند از ابعاد مختلف عبور کامل اقتصاد ایران از رکود تورمی را تسریع نماید.

در همین راستا پشتیبانی و مانع زدایی واقعی از تولید می‌تواند منجر به رشد سرمایه‌گذاری داخلی در شرایط تحریم، محدودیت‌های بودجه عمرانی، بهبود محیط کسب‌وکار بخش خصوصی و در نهایت افزایش رشد اقتصادی شود

وی با بیان این‌که رشد تولید امکان رفع عدم تعادل‌های مشکل‌ساز اقتصادی کنونی و کاهش ریسک‌های اقتصاد کلان در اقتصاد ایران را فراهم خواهد آورد، گفت: گام نهادن واقعی دولت در مسیر مانع زدایی در تولید می‌تواند منجر به بهبود عملکرد بسیار ضعیف و شکننده شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سراسر کشور و عملیاتی شدن کلیه احکام بر زمین مانده شود.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران تأکید کرد: با پشتیبانی و مانع زدایی واقعی در مسیر تولید، امیدها برای سامان‌دهی،‌ تسهیل گری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید و حذف امضاهای طلایی در صدور مجوز فعالیت‌های اقتصادی در کشور زنده خواهد ماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در حال حاضر لازم است کارشناسان اقتصادی کشور با تبیین دقیق مؤلفه‌های حقیقی پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، اجازه سطحی‌نگری و به بیراهه رفتن خط‌مشی تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی را ندهند.

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: رشد اقتصادی تولید تحریم مقام معظم رهبری توسعه اقتصادی عضو انجمن اقتصاددانان ایران استان یزد ابرکوه شعار سال مانع زدایی رشد تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استاندار قم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در صورتی میتوان به ثبات اقتصادی رسید که از توان و ظرفیت بخش خصوصی به بهترین شکل ممکن استفاده و راه افزایش مشارکت مردم در سرمایه گذاری‌ها را تسهیل کرد.

سیدمحمدآقامیری افزود: با تمام توان از کسانی که در مسیر تولید و اشتغال جوانان قدم بر میدارند حمایت میکنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال با برنامه ریزی و تلاش‌های مستمر و جهادی مسئولان، گام‌های موثری در جهت بازگشایی واحد‌های نیمه فعال و غیرفعال برداشته و زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

دیگر خبرها

  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی