Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@03:08:10 GMT

تظاهرات اعتراضی به خشونت های نژادی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۲۹۲۰

تظاهرات اعتراضی به خشونت های نژادی در آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، در پی تیراندازی سه شنبه گذشته در شهر آتلانتا، مرکز ایالت جورجیای آمریکا که به کشته شدن ۸ تن از جمله ۶ زن آسیایی تبار انجامید، روز شنبه صدها تن در شهر آتلانتا و در حمایت از جامعه آمریکائیان آسیایی تبار گردهمایی اعتراضی برگزار کردند.

تظاهرکنندگان ماسک بر صورت و در حالی که پوسترهایی با عباراتی همچون «ما ویروس نیستیم» و «نفرت از آسیایی را متوقف کنید» در دست داشتند، در مقابل عمارت کنگره ایالتی جورجیا تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رافائل وارناک» و «جان آساف» دو سناتور دموکرات ایالت جورجیا به همراه تظاهرکنندگان و به احترام قربانیان این تیراندازی لحظه‌ای سکوت کردند.

گفتنی است که روزنامه محلی آتلانتا سه شنبه گذشته گزارش داد که در تیراندازی‌هایی که در سه مرکز مختلف ارائه دهنده خدمات مراقبت از پوست و بدن (SPA) در شمال غرب جورجیا به وقوع پیوست، دست کم ۸ تن کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

مقامات جورجیا هنوز اشاره دقیقی به انگیزه فرد مظنون به این تیراندازی نکرده‌اند. هرچند که فرد مظنون اعتیاد به روابط جنسی را دلیل خشونت ورزی خود ذکر کرده، اما قانونگذاران و گروه‌های ضدنژادپرستی می‌گویند که تعصب نژادی دست کم بخشی از انگیزه فرد مهاجم بوده است.

گفته می‌شود که برخی از زنان کشته شده در این تیراندازی، زنان مهاجر آسیایی تبار بودند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ماسک جورجیا تعصب نژادی ضدنژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از تعلیق و بازداشت بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، خیزش اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافته و باوجود مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، اینک مقام‌های آمریکایی درصدد تشدید فشار به دانشجویان با استفاده از ابزارهای دیگر برای جلوگیری از اعتراضات حمایت از غزه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور با هدف ممانعت از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

نشریه آمریکایی آکسیوس روز شنبه گزارش داد که رئیس کنگره آمریکا اعلام کرد که راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جز گزینه‌های احتمالی برای مقابله با معترضان قرار گیرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند».

گفتنی است که دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ابتدای خیزش اعتراضی خود خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

کد خبر 6096698

دیگر خبرها

  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • تیراندازی در نیویورک؛ ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • ۴ کشته و زخمی طی تیراندازی در شمال شرق پاریس
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا