Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:12:16 GMT

ثبات در قوانین برای تولید یک امر لازم است

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۲۹۹۳

ثبات در قوانین برای تولید یک امر لازم است

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به زمینه اجرایی تحقق شعار سال اظهار داشت: اگر دولت عمل گرا و اهل اقدام به روی کار بیاید قطعاً این شعار عملیاتی خواهد شد البته این دولت تدبیر و امید هم در این مدت باقی مانده اگر بخواهد می‌تواند اقداماتی را برای آن انجام دهد.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های کشور قابل تأمل است اما باید جهت‌گیری‌های مهم منابع مالی در راستای تولید قرار گیرد و همچنین با نظارت صحیح، عمل به قانون و برقراری ضمانت اجرایی، موانع مسیر تولید برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان داشت: برخی از مقررات محیط زیست و یا تأمین اجتماعی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و … مانع تولید کشور هستند و باید به آنها رسیدگی و در جهت رفع آنها تلاش کرد.

لازمه ثبات در قوانین برای تولیدکنندگان

وی با بیان اینکه ثبات در قوانین یک امر لازم است، افزود: افرادی که در تولید فعالیت دارند باید اطمینان خاطر از ثبات در کشور بدون تغییرات ناگهانی داشته باشند و از سویی دیگر تأمین منابع مالی و ساماندهی سرمایه‌های سرگردان در این راستا صورت گیرد.

حاجی دلیگانی ترغیب و تشویق جذب سرمایه‌ها، کاستن سرمایه‌گذاری در زمینه‌های غیر مولد، کاهش سود بانکی و سفته‌بازی، کاهش درآمد دلالی و واسطه‌گرایی، فشار بر تولیدکنندگان را از جمله راه‌های ساماندهی سرمایه‌های سرگردان برشمرد و گفت: باید تسهیلات ویژه‌ای برای تولیدکنندگان در نظر گرفت که برای نمونه مالیات و بیمه آنها مانع مسیرشان نشود.

رفع بروکراسی با مشخص شدن زمانبندی

وی راه حل رفع بروکراسی کشور را به عنوان یکی از موانع تولید، زمان‌بندی صحیح دانست و ادامه داد: برای استعلام و کارهای اداری باید زمان مشخص شود و این امر در سال‌های اخیر در قانون لحاظ شده که طی چه مدتی باید کارهای اداری پیگیری شود و عدم انجام آنها در زمان مشخص خلاف قانون است؛ البته این قانون باید در آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اداری و سازمانی نیز لحاظ و وارد شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: برای پشتیبانی از تولید مردم نیز باید به سمت کالاهای ایرانی گرایش پیدا کنند و تولیدکنندگان را کیفیت را فدای منفعت طلبی نکنند و از اینکه برخی از افراد به نام تولیدکننده تقلب در تولید داشته باشند و کم فروشی داشته باشند جلوگیری شود.

کد خبر 5173798

منبع: مهر

کلیدواژه: شعار سال تولید مجلس شورای اسلامی حسینعلی حاجی دلیگانی ویروس کرونا حوادث چهارشنبه سوری کرمانشاه انتخابات 1400 آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه انتخابات شورای شهر و روستا عکس استانها نوروز گرگان شیراز انتخابات شوراي شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سردار نعمت اله باقری به مناسبت هفته کار و کارگر با جامعه کارگری استان دیدار کرد و گفت: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید مشکلات واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل استان برطرف شود.

وی افزود: برای رونق تولید و ایجاد اشتغال تسهیلات تبصره ۱۸ در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

سردار باقری افزود: تولیدکنندگان برای فروش محصولات خود با مشکلاتی مواجه هستند که قرار است با کمک بسیج سازندگی برای حل مشکلات فروش و ایجاد نمایشگاه‌های شهرستانی و استانی به دنبال کاهش دغدغه‌های تولیدکنندگان باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است