Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@03:26:10 GMT

تصویب آب‌رسانی به غیزانیه فارس در بودجه1400

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۳۸۸۰

تصویب آب‌رسانی به غیزانیه فارس در بودجه1400

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس از تصویب طرح انتقال آب از سدسلمان فارسی به مناطق علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از شهرستان لامرد، حالا دیگر‌ کمتر کسی است که داستان تشنگی مردم جنوب فارس را نشنیده باشد. قصه پرغصه‌ای که سالهاست تکرار می‌شود و مرهمی برای درمان آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما فریاد عطش در مناطق چهارگانه بیرم، چاهورز، خیرگو و علامرودشت واقع در شهرستان‌های لامرد و لار بلندتر از سایر مناطق است؛ به‌گونه‌ای که در رسانه‌ها از آن باعنوان «غیزانیه فارس» یاد می‌شود و البته خشکسالی‌های اخیر هم بحران کم‌آبی را بیش از پیش تشدید کرده است. مسئولان در تمامی سال‌های اخیر برای حل این مشکل زحماتی کشیده‌اند، اما شیرین کردن کام ۷۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق، نیازمند یک راهکار اصولی است تا در درازمدت مردم آب پایدار داشته باشند.  سیدموسی موسوی در همین راستا اظهار داشت: از ابتدای ورود به مجلس، پیگیری پروژه انتقال آب از سد سلمان به غیزانیه فارس را کلید زدیم تا هم کام این مردم زجرکشیده سیراب شود و هم خیال‌شان را برای همیشه آسوده کنیم که از آبی پایدار برخوردار خواهند بود. نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس افزود: ابتدا جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی ترتیب دادیم و همه مسئولان عالی‌رتبه‌ وزارت نیرو و استان فارس را دور یک میز جمع کردیم. هرچند هماهنگی همه این افراد کاری سخت بود، اما معاون وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، رئیس کمیسیون عمران مجلس، استاندار فارس، معاون عمرانی و معاون اقتصادی استاندار، مدیرکل آبفا فارس و مدیرکل آب منطقه‌ای استان ازجمله افرادی بودند که در این نشست حضور یافتند.  وی افزود: در این جلسه پس از ارائه توضیحات مبنی بر ضرورت اجرای پروژه انتقال آب از سدسلمان واقع در قیر، کلیات طرح به تصویب رسید. ازسوی دیگر پیرو مکاتبات و جلسات دیگر با مقامات ارشد وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت آبفا کشور، مجوز تخصیص آب از سدسلمان فارسی به این منطقه محروم نیز به تصویب رسید. عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: صدور مجوز قانونی برای آغاز به‌کار پروژه خط انتقال آب بسیار زمان‌بر بود؛ چراکه مقدمات این کار ازجمله انتخاب شرکت مشاور برای انجام مطالعات، تصویب طرح در کمیته وزارت نیرو، تقاضای مکتوب وزیر نیرو از معاون رئیس‌جمهور، اخذ مجوز ماده ۲۳ از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، درج در لایحه بودجه و ...، روندی سخت و زمان‌بر بود که حداقل ۲ سال کار را به تعویق می‌انداخت. رئیس سابق مجمع نمایندگان فارس افزود: برای آنکه بتوانیم این مسیر را سریعتر طی کنیم، راهی میان‌بر دنبال شد و هنگامی که لایحه بودجه ۱۴۰۰ ازسوی دولت به مجلس ارائه شد، پیشنهادی را ارائه دادیم تا این طرح به یکی از پروژه‌های دیگر لایحه بودجه که از قبل دارای کدردیف بوده اضافه شود.  موسوی تصریح کرد: این طرح ابتدا در کمسیون عمران به تصویب رسید و سپس آنقدر بر آن سماجت شد و جلسه برگزار کردیم تا بالاخره هم کمیسیون تلفیق و هم سازمان برنامه و بودجه کشور آن را پذیرفتند و الحمدلله این پروژه با تصویب مجلس در بودجه ۱۴۰۰ قرار گرفت. نماینده مردم لامرد و مهر در مجالس نهم و یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: طبق این طرح ۴ بخش علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بیرم از محل افزایش ظرفیت خط آب‌رسانی از سد سلمان فارسی که اکنون موجود است مشروب شده و برای افزایش حجم آب این خط نیز پروژه ترمیم و تأمین تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در سال آینده اجرا می‌شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لامرد فارس انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول پیوست یک با عنوان «اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه دستگاه‌های اجرایی» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در توضیح اظهار کرد: جدول پیوست یک مربوط به پروژه‌هایی است که در ماده ۲۳ آمده بود، پروژه‌هایی در ۲ سال گذشته حذف شده بود که ما در این پیوست آوردیم.

وی ادامه داد: این پیوست مربوط به اختصاص اعتباراتی برای زیرساخت‌های کشور است یعنی هر پروژه‌ای که باید اجرا شود در این پیوست آمده است، ما بودجه عمرانی را افزایش داده و هیچ بودجه عمرانی کم نشده است به طوری که بودجه عمرانی از ۳۷۵ همت به ۴۰۰ همت افزایش پیدا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند