Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت داوری فوتبال معتقد است که داوری تهران رو به افول است و جای خالی یک گروه بازاریابی و تبلیغات جهت کسب درآمد در فوتبال تهران مشهود است.

به گزارش ایسنا، سال‌هاست که داوری‌ها در فوتال ایران با انتقاد روبرو است؛ این انتقاد گاهی از سوی بازیکنان و مربیان صورت می گیرد و گاهی افرادی از خانواده بزرگ داوری نسبت به برخی امور منتقدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدا از بحث داوری در مقیاس کلان در کشور و لیگ‌های سراسری، به نحوه کار و مدیریت داوری‌ها در مقیاس‌های کوچک‌تر استانی هم نقدهایی وارد است. یکی از این استان‌های مورد نقد از این حیث، تهران بزرگ است که اواخر سال ۱۳۹۹ انتخاباتش برگزار شد و حبیب‌الله شیرازی برای یک دوره چهار ساله دیگر کرسی ریاست هیات فوتبال استان را تصاحب کرد.

جعفر خوشرو از پیشکسوتان داوری فوتبال ایران و رئیس کمیته آموزش هیات فوتبال استان تهران یکی از افرادی است که نسبت به داوری‌ها دغدغه دارد و انتقادهایی را درباره این مساله وارد می‌داند. او با ارسال نامه‌ایبه رئیس هیات فوتبال تهران نگرانی‌هایی را مطرح کرده که می خوانید:


جناب آقای حبیب شیرازی

حدود چهار دهه است که از رفاقتمان می‌گذرد. در دهه شصت بود که کلاس داوری را گذراندیم؛ زمانی که به ریاست مرحوم محمد صالحی در کمیته داوران ایران مشغول کار شدم در اولین جمله ام خطاب به ایشان گفتم که یک روز به رفتنمان نزدیک شد و قس علی‌هذا.

همانطور که می‌دانید وابستگی مادی و معنوی به هیچ شخص و گروه و دسته نداشته و ندارم و وابستگی و علاقمندی ام به داوری فوتبال است که گویا معنا و مفهومی ندارد.

جناب دکتر شیرازی! داوری فوتبال که در حوزه تخصصی من است رو به افول است و عناوین پروفسور و دکتر و مهندس، نجات بخش این حوزه نیست. در آسیب شناسی این کمیته، عوامل بازدارنده آن دستمزد، شغل، عوامل فرهنگی و عوامل بیرونی و درونی هویداست و جای خالی یک گروه بازاریابی و تبلیغات جهت کسب درآمد در فوتبال تهران مشهود است و از قدیم گفته اند که بی مایه فطیر است. داوران دریافته اند که در تهران از نظر مالی و رشد در داوری افق روشنی پیش رو ندارند و به همین منظور راه عزیمت به شهر زنجان را انتخاب کرده اند که این از عجایب تاریخ داوری فوتبال است.

جناب دکتر، داوری فوتبال دارای علائم کووید ١٩ است که اگر به قرنطینه نرود به زودی نفس‌هایش به شماره می افتد.

داور ملی بازنشسته و پژوهشگر داوری فوتبال، جعفر خوش‌رو

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داوران فوتبال داوری فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد
  • تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور
  • محرومیت ۵ نفر به خاطر کتک زدن داور و ترافیک مشکلی همیشگی
  • عوامل درگیری با داور در لیگ جوانان تهران محروم شدند
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات