Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست گروه آموزش‌های آزاد و مهارتی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دوره‌های مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی از سوی این گروه برای دانش‌آموختگان، دانشجویان و سازمان‌های خارج از دانشگاه برگزار می‌شود.

جواد رستمی، سرپرست گروه آموزش‌های آزاد و مهارتی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی در این دانشگاه گفت: دانشگاه رازی از جمله دانشگاه‌هایی است که اهمیت ویژه‌ای برای دوره‌های مهارت‌افزایی قائل است و به همین منظور در مهرماه ۱۳۹۷ اقدام به راه‌اندازی گروه آموزش‌های آزاد و مهارتی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رستمی افزود: وظیفه این مرکز در اوایل تاسیس، برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی برای دانشجویان و مدیریت دوره‌های ضمن خدمت ادارات خارج از دانشگاه بوده است؛، اما به مرور مرکز ارتقا شایستگی حرفه این دانشجویان (SCD) با هدف مهارت‌آموزی دانشجویان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در این دانشگاه راه‌اندازی شده و در سال ۱۳۹۸ با تکمیل فرآیند‌های مرکز و اضافه شدن دو فرآیند نیازسنجی آموزشی و مشاوره شغلی به آن ضمن تغییر نام مرکز به مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) دو فرآیند عنوان شده نیز به آن اضافه شد.


سرپرست گروه آموزش‌های آزاد و مهارتی دانشگاه رازی کرمانشاه ابراز کرد: علاوه بر وظایف مرکز TMC، از دیگر وظایف مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی، می‌توان به مدیریت برگزاری دوره‌های ضمن خدمت ادارات و سازمان‌های خارج از دانشگاه از طریق مذاکره با سازمان‌ها و تهیه بانک اطلاعات اساتید و ارسال آن به سازمان‌ها اشاره کرد.


وی بیان کرد: برون‌سپاری برگزاری کارگاه‌های منطبق با سرفصل درسی از جمله جوشکاری و ورقکاری و ماشین ابزار و... در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای و پایش وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان از دیگر وظایف مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی دانشگاه رازی است که با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال انجام است و نتایج این پیمایش می‌تواند منجر به تجدیدنظر در دروس اختیاری رشته‌های مختلف شود.


رستمی ادامه داد: هدفمندسازی دوره‌های کارآموزی، از دیگر وظایف این مرکز است که با برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و با دعوت از متخصصان با تجربه صنعت و تهیه فرم‌های مناسب با هدف ایجاد ارتباط هر چه بیشتر دانشجو و استاد سعی شده دوره‌های کارآموزی با کیفیت بهتری برگزار شود. البته برگزاری دوره‌های آموزشی کارکنان دانشگاه از سوی دفتر طرح و برنامه دانشگاه صورت می‌گیرد.


وی در خصوص جرئیات برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی این دانشگاه بیان کرد: این دوره‌ها با همکاری مراکز مختلف در دانشگاه و در سطوح مختلف برای دانش‌آموختگان، دانشجویان، کارمندان ادارت و سازمان‌های خارج از دانشگاه برگزار شده و از تعداد ۲۴۸ دوره برگزار شده ۲۲۴ دوره (۹۰درصد) به صورت تخصصی و ۲۴ دوره (۱۰درصد) به صورت عمومی برگزار شده است؛ با توجه به اهمیت دوره‌های عمومی و شخصیتی (دوره‌های مهارتی نرم) لازم است به دوره‌های عمومی توجه بیشتری داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه رازی کرمانشاه دوره های مهارت آموزی مهارت آموزی دانشجویان مهارت آموزی و مهارت افزایی دوره های مهارت آموزی برگزاری دوره خارج از دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران

حجت الاسلام موسوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با بیان اینکه ۲۲ مرکز مهر خانواده در استان درحال فعالیت هستند، گفت:مرکز مهر خانواده دراستان‌ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

او افزود: ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز در سال گذشته وارد شد وتعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته ۲ هزارو ۳۴۳ مورد بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران همچنین به فعالیت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه در استان اشاره کرد و گفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان مازندران است و بی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهاد‌های مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و موثر باشند.

حجت الاسلام موسوی افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزارو ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است و تعداد ۱۲۳ هزارو ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرارگرفت و از این تعداد ۲ هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شده است که شامل ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • آموزش مکانیک خودرو مجتمع فنی تهران پایتخت
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان